Gratis Izotope Vinyl Plugin

Wel een grappig plugin

ja niet meer dan dat, 2getheraudio heeft ook een vinyl plugin, maken goede dingen, maar weer die statische (...) repetitie van dust en scratches. anders zou het nog eens grappiger kunnen zijn, wellicht wat automation, maar volgens mij een .wav file als audio track van een plaat (een lege plaat? een lege plaat??? ik denk dat je wellicht dan meer kunt bereiken...), nou ja, ik hoef geen vinyl persingen (digitaal) van mijn muziek...

Lege plaat hoeft niet :) Elke vinyl plaat eindigd in een eindeloos rondje (de binnenste ring).

ja daar moest ik ook aan denken! haha, waarom niet gemeld, heb nog een platenspeler, en een heel kleine kollektie platen (moest de keuze maken vinyl kollektie of boeken, het werd boeken, ik draaide sowieso weinig platen meer).
er zal ergens een .wav te halen vallen, krijg je denk ik een beter effekt, er gewoon door heen mixen (met wat trucjes wellicht). voor die wil, misschien heeft het wel wat. soms wordt het gebruikt nog, in muziek die ik luister, samples van platen (de lege stukken...).

Kan zeker leuk zijn, en je hoeft het ook niet een kale wav te laten zijn. Stretch, granular fx, al die glitchmachine plugins eroverheen, kapot compressen, als exiter voor een resonator, als trigger voor een envelope follower... Leuke experimenten voor het weekend :)

ja ik zat al op die lijn! :D:okdan:

Attachments

• Sonitex STX-1260.jpg
    Sonitex STX-1260.jpg
    83,9 KB · Bekeken: 206
Ik gebruik de Izotope Vinyl veel voor pitchwarps, heel handig ding voor wat ik doe :okdan:

Back