Voorstelling 325addict

325addict

Nieuwkomer
Dames en heren, leuk erbij te zijn! Ik ben al sinds mijn zevende ofzo bezig met elektra en later elektronica, dat heb ik uiteindelijk ook gestudeerd en ben bij Audio Electronics Mattijsen op de TD terechtgekomen. Ik ben van bouwjaar 1970, dus in de eighties is mijn muzieksmaak gevormd.... synthesizers alom! Het eerste synthnummer dat ik ooit hoorde (The model van Kraftwerk) deed mij als aan de grond genageld staan... en de rest is history. NOOIT meer vanaf gekomen van die synthesizers ;-)
Ik heb er momenteel 4, drie van de 4 die ik uiteindelijk wil hebben. De Juno-60, D-50 en Korg M1 zijn natuurlijk vaste prik in de eighties tracks die ik zo te gek vind. Ik probeer er van alles op, maar ik kan niet echt spelen... wel enige les in gehad, sindsdien kan ik wat Enya en anderen spelen met wat gehakkel. Maar hoe te GEK is het, om de volle dynamiek van die synths te horen... al kan ik er niet alles mee, elke toets die ik indruk is VOL genieten!

Welkom op Synthforum, 325addict. Ik ben nu uiteraard benieuwd naar die vierde synth die je nog ooit nog zou willen.. :)

Welkom op Synthforum, 325addict. Ik ben nu uiteraard benieuwd naar die vierde synth die je nog ooit nog zou willen.. :)

Nou.... wat dacht je van een mooie Yamaha DX-7 MKII met floppy drive? Daar gaat net zoveel op als 40 tot 100 cartridges :-)
Die bell-sounds, maar ook "bass 1" van de DX7 zijn echt ongeëvenaard.... dat bereik ik niet met 1 van mijn andere synths.

Nou.... wat dacht je van een mooie Yamaha DX-7 MKII met floppy drive?

Aah, natuurlijk.. Ik zat op een verkeerd spoor. Ik dacht: Yamaha (D50), Roland (Juno) en Korg (M1)... zat nog te zoeken naar een vierde merk.. Maar inderdaad.. DX7.. de überklassieker! :D

Inmiddels heb ik DRIE DX-7's staan, wat er eigenlijk 1 teveel is. Ik wilde een DX7-II FD maar kon die al een tijd niet vinden, vervolgens liep ik tegen een heeeel mooie "gewone" DX7-II aan, die ik heb gekocht. En je raadt het natuurlijk al: even later... juist. Dook die -FD versie op, die ik ook nog heb gekocht. Nu staan er drie: ook nog een versie 1.

Back