actieve baskast

Sony

Ingeburgerd
Ik zou me deze maand een actieve baskast willen aanschaffen. Ik kijk in mijn mini studio ook veel naar films en dan mis ik echt wel wat bas. Daarom zou ik er nu eentje willen kopen. Mijn oog is al gevallen op de b&w asw650. Is dit een goed keuze? Deze zou een klasse D voeding hebben. Kan iemand me dit even duidelijk maken aub. Ik weet dat het om de kwaliteit te doen is maar kan iemand me het even kort uitleggen. Wat zijn de verschillen tussen vb een Klasse A-B-C-D..... voeding?

Bedankt E.

tis maar net wat je wil .. als ik mn huidige top model neem die een slag kan maken van 4 cm en gewoon tot 15 hz gaat weet ik zeker dat je je ramen behoorlijk kunt laten beven .

maar goe geef even aan in welke prijs klasse je iets zoekt en dan stuur ik je wel een msg wat naar mijn idee het best passend is

Ik heb me een eq gekocht zo kan ik mijn monitors nog beter afstellen, en ik moet zeggen ze klinken nu nog beter. En b&w is geen hifi! b&w is high end! Vele studio's werken met dit merk hoor. Maar goed ik ga zien wat ik doe de aankoop is trouwens toch nog wat uitgesteld. Al mijne poen is nu efkes op:stupid

Hmmm, je monitors klinken nu beter ?
en je mixen klinken slechter misschien ?

Je moet natuurlijk oppassen dat je jezelf niet voor de gek gaat houden. Je moet je mix op je mengtafel (of in de computer als je zonder hardware werkt) bijregelen...natuurlijk kun je wel je komplete eindmix eq'en, maar een eq permanent over je eindmix zettten om je speakers te compenseren......bad idea

Origineel geplaatst door Sony
Ik heb me een eq gekocht zo kan ik mijn monitors nog beter afstellen, en ik moet zeggen ze klinken nu nog beter. En b&w is geen hifi! b&w is high end! Vele studio's werken met dit merk hoor.

Bowers & Wilkins is wél Hi-Fi. Het is dan weliswaar duur, maar het blijft Hi-Fi. En daarmee wil ik helemaal niet zeggen dat het slecht is of zo, ik zou het enkel niet gebruiken in de studio, want Hi-Fi speakers zijn niet gemaakt om eerlijk weer te geven; ze kleuren meer dan nearfealds.

En het feit dat veel studio's met dit merk werken doet toch helemaal niks ter zake? Veel studio's werken ook met NS-10 monitors...

Idd, ik zou wel even een verschil gaan maken tussen speakers die gemaakt zijn voor op je al dan niet High-end) audio/dvd-systeem en speakers( =>monitors) speciaal gemaakt voor in de geluidsstudio.

De ene is optimaal voor (afgemixte) CD's/DVD's/etc. op weer te geven, en de ander is weer optimaal voor in de (home)studio.

Zelf zou ik voor een sub gaan kijken bij de merken die ook de echte studio monitors leveren/maken.

Succes iig!

Ik heb een tijd gewerkt met een Tannoy sub ter aanvulling op Spirit Absolute Zero's.
Het was "huiskamer" sub, qua afmetingen identiek aan de Reveal sub, maar met iets afwijkende specs. Ik had toen voor die huiskamer uitvoering gekozen omdat ik 'm heel voordelig kon aanschaffen, iets van eenderde v/d reveal versie.
Nou, ik kan je verzekeren, om op af te mixen word je echt niet blij van zo'n "CD/DVD-sub" (leuk gezegd Zoidsity).
Het laag is absoluut niet gedefinieerd, en wat in je studio goed klinkt, klinkt op een andere installatie vaak helemaal niet zo denderend. Dit komt dus idd. doordat Hi-Fi spullen gemaakt zijn om te kleuren, om het mooier/indrukwekkender te laten klinken dan het in werkelijkheid is.
Oftewel : geef iets meer uit en koop een studio subwoofer.

Origineel geplaatst door Soundtrooper
Hmmm, je monitors klinken nu beter ?
en je mixen klinken slechter misschien ?

Je moet natuurlijk oppassen dat je jezelf niet voor de gek gaat houden. Je moet je mix op je mengtafel (of in de computer als je zonder hardware werkt) bijregelen...natuurlijk kun je wel je komplete eindmix eq'en, maar een eq permanent over je eindmix zettten om je speakers te compenseren......bad idea

Je kan best wel een EQ gebruiken om een bepaalde frequentie de onderdrukken die door je ruimte word versterkt (staande golf). Dit gaat wel met minimaal 1/10 oktaaf EQ's en is erg subtiel. De EQ instelling zou alleen in DIE ruimte hoorbaar moeten zijn (bypass aan/uit) en als je die instelling in een andere ruimte zou toepassen zou er nagenoeg geen verschil hoorbaar moeten zijn met bypass aan of uit. Hoor je wel verschil dan heb je teveel EQ gebruikt.

En... je kan eigenlijk alleen maar cutten, bijna niet boosten, alleen om een curve te compenseren maar nooit boven de 0 db uitkomen.

Origineel geplaatst door radiance
.....De EQ instelling zou alleen in DIE ruimte hoorbaar moeten zijn (bypass aan/uit) en als je die instelling in een andere ruimte zou toepassen zou er nagenoeg geen verschil hoorbaar moeten zijn met bypass aan of uit. Hoor je wel verschil dan heb je teveel EQ gebruikt.

Er van uit gaande dat die andere ruimte niet de zelfde staande golven heeft natuurlijk....

Back