Afgehandeld Mp3 bestanden spelen niet de gehele track in Safari op Macbook Pro

Mr_Synth

aka PAUL MCCAN
Hi, mogelijk is het al gemeld!?, maar klopt het dat bij de songcontest2020 de broadcast van het liedje na +/- 1,5 minuut wordt afgebroken en weer opnieuw start?
Ik heb het nu bij meerdere liedjes geconstateerd.

Hi, mogelijk is het al gemeld!?, maar klopt het dat bij de songcontest2020 de broadcast van het liedje na +/- 1,5 minuut wordt afgebroken en weer opnieuw start?
Ik heb het nu bij meerdere liedjes geconstateerd.
Ik heb het issue alleen als ik op mijn Macbook Pro de synthforum site opstart met de "Safari" Browser.
Zojuist met de Google Chrome browser gedaan en dan heb ik geen probleem.

Lijkt een buffer issue te zijn bij Firefox. Ik heb wat zoekwerk gedaan en zie dat je buffersizes kunt aanpassen in de config van Firefox. Bij mij stonden ze echter al maximaal. Probeer eens YouTube video af te spelen in Firefox om te zien of het pribleem daar dan ook onstaat.

Er wordt ook nog ergens gesuggereerd dat het legen van je cache een oplossing zou kunnen zijn.

Het gaat om safari, ik heb het probleem ook en niet bij YouTube. Sowieso erg onhandig dat het als Broadcast wordt afgespeeld, want dan heb je ook geen play/pauze en scrollbalk om door het nummer heen te gaan. Ik heb het zelf opgelost door de nummers te downloaden en in iTunes af te spelen.

Het gaat om safari
Inderdaad. Heel slordig. Excuses @Mr_Synth . Toevalligerwijs kampt Firefox met hetzelfde probleem.

Sowieso erg onhandig dat het als Broadcast wordt afgespeeld, want dan heb je ook geen play/pauze en scrollbalk om door het nummer heen te gaan.
Zou dat een setting in je browser zelf kunnen zijn? Op mijn iPhone (met Safari) zie ik namelijk gewoon een player met pauze knop en scroll balk, zowel voor de mp3 bestanden die als bijlage zijn gepost als voor mp3 bestanden die als insert in een post zijn geplakt.

Vreemd, op mijn iPhone (Safari) krijg ik ook een broadcast als ik een mp3 aanklikt in van een contest inzending. Zal er later zelf nog eens induiken.

Inderdaad. Heel slordig. Excuses @Mr_Synth . Toevalligerwijs kampt Firefox met hetzelfde probleem.

Zou dat een setting in je browser zelf kunnen zijn? Op mijn iPhone (met Safari) zie ik namelijk gewoon een player met pauze knop en scroll balk, zowel voor de mp3 bestanden die als bijlage zijn gepost als voor mp3 bestanden die als insert in een post zijn geplakt.
Op de voorgaande site had ik nooit een probleem om het af te spelen in de safari browser.
Mogelijk gezien het nu via broadcast wordt afgespeeld en niet via een de embedded mp3 player van de site?

BTW: Geen problemen met Youtube

Laatst gewijzigd:
Hier even twee plaatjes hoe dat eruit ziet. In safari zie ik hier geen instelling voor.
Zoals hierbven geschreven zie ik gewoon een mp3 player die ik kan stoppen en kan starten
Stoppen en starten kan wel, maar door het nummer skippen niet (in Safari dus ;-)).

Als ik erop google kom ik php code voorbeelden tegen waarmee het wel werkend gemaakt kan worden. Geen idee of dat iets is wat jullie zouden kunnen doen, of gezien kan worden als een bug in de forum software.

Screenshot 2020-12-29 at 11.31.32.png

IMG_83A29196935A-1.jpeg

Ik heb exact hetzelfde probleem met Safari. Google Chrome speelt wel het hele nummer af, maar ik kan niet skippen. Firefox doet het "normaal", afspelen en de mogelijkheid om te skippen, d.w.z. heen en weer springen in het nummer. Ik vind dit wel een serieus probleem, met name voor Safari, omdat ik die browser eigenlijk altijd gebruik en het erg lastig is om speciaal voor muziek van SF van browser te moeten veranderen. Ik hoop dat er een oplossing gevonden kan worden en uiteraard wil ik meewerken aan alle testen die nodig zijn. Ik weet uit ervaring dat elke browser muziek (en video) anders behandelt, zeker ook qua lay-out. Daarom heb ik voor mijn eigen website gekozen voor een player (amplitudejs v5.1.0) die op elk systeem dezelfde lay-out en afspeelmogelijkheden geeft. Maar voordat ik dat voorelkaar had gekregen waren er wel aardig wat uurtjes intensieve arbeid verstreken en natuurlijk weet ik niet of dit de kern van het probleem is voor het SF-forum.

Even een follow up: in Firefox lijkt het goed te gaan, maar plotseling wordt er halverwege naar het einde van het nummer gesprongen en wat ik ook doe, ik krijg het nummer niet meer aan de praat, tenzij ik weer naar de "bron" (de desbetreffende post) ga en het nummer weer laat afspelen. Maar dan gebeurt er halverwege precies hetzelfde. Erg jammer dit allemaal, want ik wilde net het beluisteren van de contest afronden.

@bijlevel je kan de nummers heel makkelijk downloaden (rechtermuisknop) en dan gewoon in iTunes afspelen. Eenmaal klaar kan je ze evt weer verwijderen ;)

@bijlevel je kan de nummers heel makkelijk downloaden (rechtermuisknop) en dan gewoon in iTunes afspelen. Eenmaal klaar kan je ze evt weer verwijderen ;)
Ja, je hebt gelijk en dat lost voor de contestbeluistering mijn probleem op, maar niet structureel voor het SF. Ik test nu een en ander ook onder windows (7 en 10) met 4 verschillende browsers en zal mijn bevindingen hier posten.

hehe, mijn eerste reactie was ook shit, nu kan ik niet de rest luisteren terwijl de (tijdelijke) oplossing vrij simpel is.

Dit is het resultaat van mijn (snelle) tests met verschillende browsers:
  • Safari Mac: zie eerdere post(s)
  • Google Chrome Mac en Win 7: wel afspelen, maar geen skipmogelijkheid
  • Firefox Mac en Win 10: wel afspelen en skippen, maar springt onverwacht naar het einde van het nummer. Lijkt een bufferingsprobleem.
  • Microsoft Edge Win 7 en 10: zelfde gedrag als bij Chrome
  • Internet Explorer Win 7: perfect, maar dat komt wrsch omdat, bij mij althans, de media player automatisch wordt gestart en dan wordt het nummer direct gedownload, denk ik.
De windows browsers draaien bij virtueel op de Mac (VMware Fusion).
Lijkt mij een uitermate vervelend probleem om op te lossen!

Back