Yamaha DX200 love & video

Heb ook nog een DX200 gehad maar ik kon er geen vrienden mee worden.
Je had te veel de editor nodig om het te programmeren. Ik had er meer van verwacht destijds en heb hem dus verkocht.
Heb ook een Digitone en daar ben ik zeer tevreden over. Die is dus wel volledig te programmeren via de synths zelf.
AN1X heb ik ook; dat is een heel dikke VA vind ik persoonlijk ; de AN200 zou hetzelfde moeten klinken. Matrix stijl programmeren kan ik het wel mee vinden, maar ook dat is weer persoonlijk.
Nu ga ik vanavond wel je filmpje eens bekijken want ik ben wel benieuwd!

Heb ook nog een DX200 gehad maar ik kon er geen vrienden mee worden.
Je had te veel de editor nodig om het te programmeren. Ik had er meer van verwacht destijds en heb hem dus verkocht.
Heb ook een Digitone en daar ben ik zeer tevreden over. Die is dus wel volledig te programmeren via de synths zelf.
AN1X heb ik ook; dat is een heel dikke VA vind ik persoonlijk ; de AN200 zou hetzelfde moeten klinken. Matrix stijl programmeren kan ik het wel mee vinden, maar ook dat is weer persoonlijk.
Nu ga ik vanavond wel je filmpje eens bekijken want ik ben wel benieuwd!
hahah ja het is meer een ode aan.. geen in depth editing control video ;-)

AN1x klinkt net wat anders dan AN200 (andere DAC?) en hebben paar afwijkende functies tov van elkaar. Beiden zijn lekker. :P

Op eBay (voor wat het waard is) worden nu wel bizar hoge prijzen gevraagd voor een dx-200 (>$800)

Op eBay (voor wat het waard is) worden nu wel bizar hoge prijzen gevraagd voor een dx-200
Ik zag er in NL ook 1 op Marktplaats staan voor minimaal €600,-. Weet niet waarom ze ineens zo hip & happening zijn. Ik heb de mijne (in nieuwstaat) in 2019 verkocht voor €375,- volgens mij. Het is wel een toffe bak, vette sounds. Maar om te edit-en is hij idd toch wat lastiger.

Ik zag er in NL ook 1 op Marktplaats staan voor minimaal €600,-. Weet niet waarom ze ineens zo hip & happening zijn. Ik heb de mijne (in nieuwstaat) in 2019 verkocht voor €375,- volgens mij. Het is wel een toffe bak, vette sounds. Maar om te edit-en is hij idd toch wat lastiger.
Gestoord man, 600 euri voor een DX200. Die prijzen vliegen altijd zo achterlijk de pan uit. Had er ooit ook een. het is een leuk ding maar zonder de externe editor nogal gesloten. De sounds zitten ook in andere FM-bakken en de drums zijn de standaard Yamaha samples die in alle bakken zitten. No offense maar ik denk dat een Volca FM makkelijker tweakbaar en daarmee interessanter is.

Volca FM is geweldig maar het is zo klein prulledingetje... Ik gebruik de dx vaker - Heb mijn dx 250 betaald want zag de bui paar jaar geleden al hangen vd prijs stijging... Moet de dx trouwens nog véél vaker gebruiken, ik beschouw 'm als een kleine dx7 zonder keys (spelen kn ik toch niet) en lekker wel knoppies om te draaien (dat kan ik dan weer wel)

Je kunt de DX-200 gewoon editen met Dexed VST synth en de oude editor is ook weer beschikbaar voor windows en Mac. En coffeeshopped heeft ook een editor (waar je voor moet betalen) Dus zo gesloten is ie niet meer.

Dexed: Dexed
Originele editor voor nieuwe Windows en Mac: Yamaha DX200-AN200 —
Coffeeshopped: Yamaha DX200 Editor and Librarian

ja ik had even een abo voor de dx200 coffeeshopped om die te gebruiken met de ipad maar heb 't één keer getest en dat was 't dan. Blijft menudiving achtig voor me, kan ik me niet mee bezighouden

Leuk filmpje en nostalgisch! In 2004 een DX200 van dextah hier op het forum overgenomen, toen waren het nog redelijke prijzen. Zodoende mn groovebox set met de AN200 compleet te maken. Eerlijk gezegt was het te vroeg gezien mijn beeld van FM nog overeen kwam met de oude DOS OPL sound.. Ja ik weet NU, dat dit een wereld van verschil is. De interface maakte het achteraf gezien wel super makkelijk om realtime te tweaken. Filter vond ik wat minder en de drums werd niet gebruikt. Des tijds alles ook weer voor dezelfde prijs verkocht en sta idd ook versteld van die hoge prijzen van nu. Qua formaat, gewicht en controle verslaat het zeker mn huidige DX7.

Dat zegt genoeg. Dx7 s gaan ook omhoog. En de dx200 was voor mij ook t alternatief voor de dx7. Klein en knoppen.

Maar je kunt toch heel weinig doen met echt FM programmeren vanaf de voorkant van een DX200? De DX7 laat je wel alles aanraken en heeft naar mijn idee juist best wel wat dedicated knoppen t.o.v. een TX81z.

Voor mij is de dx200 een dx7 in pocketsize. Lees: een presetbak. Als ik ooit de doos inga leer ik wel fm synthese. Misschien. Vast niet. Ha
als dat geduikel werkt niet. Als ik wil autoracen ga ik niet eerst mijn koelslangen vervangen en radiator flushen. Ik zet helm op en gas.

filmpje was best ok. Enkel bennik te oud voor al die animatie er in en de effecten met t beeld. Je hebt een abo bij. De 808 en 101 was zeker inspiring. En had me je totaal anders voorgesteld :)
bij t kijken dacht ik ’ik moet m dringend meer gebruiken voor mijn front 242 dromen’ - heerlijk

Laatst gewijzigd:
Zeker een fijne bak voor hands-on FM, maar de inmiddels gangbare prijzen zijn toch vooral van het niveau 'het is oud dus goed'
Leuk filmpje iig :okdan:

ja die prijzen zijn idioot. maar de beperking van de dx200 is juist de kracht. crappy effecten uit op die lekkere delay en flanger na dan... filter sja. liever ook op bypass. ik trek uit de dx200 hele andere dingen dan de tx81z. al vind ik de controle met de stereoping heel tof op de tx.. die 200 is meer zo'n bak je gooit er wat in je haalt er altijd wel uit. toffe top loops. gekke whacky modulated fm sequenes. leipe snappy percussie. dat ding klinkt gewoon nog wel fris.. electro bakkie. en het klinkt toch altijd nog net ff wat dikker dan een digitone. die 200 is gewoon de leukste van de bunch als je gewoon echt muziek wilt maken.

Voor mij is de dx200 een dx7 in pocketsize. Lees: een presetbak. Als ik ooit de doos inga leer ik wel fm synthese. Misschien. Vast niet. Ha
als dat geduikel werkt niet. Als ik wil autoracen ga ik niet eerst mijn koelslangen vervangen en radiator flushen. Ik zet helm op en gas.

filmpje was best ok. Enkel bennik te oud voor al die animatie er in en de effecten met t beeld. Je hebt een abo bij. De 808 en 101 was zeker inspiring. En had me je totaal anders voorgesteld :)
bij t kijken dacht ik ’ik moet m dringend meer gebruiken voor mijn front 242 dromen’ - heerlijk
ik ga er toch eens mee aan de slag. die coffeeshopped editor dingen zijn ok. beetje prijzig maar goed.. ik wil die 200 ook wel eens gaan editen. als werkt het goed om er gewoon een zootje presets in te slingeren maar ik had altijd de grootste moeite om die in de slots weg te schrijven.

Leuk filmpje en nostalgisch! In 2004 een DX200 van dextah hier op het forum overgenomen, toen waren het nog redelijke prijzen. Zodoende mn groovebox set met de AN200 compleet te maken. Eerlijk gezegt was het te vroeg gezien mijn beeld van FM nog overeen kwam met de oude DOS OPL sound.. Ja ik weet NU, dat dit een wereld van verschil is. De interface maakte het achteraf gezien wel super makkelijk om realtime te tweaken. Filter vond ik wat minder en de drums werd niet gebruikt. Des tijds alles ook weer voor dezelfde prijs verkocht en sta idd ook versteld van die hoge prijzen van nu. Qua formaat, gewicht en controle verslaat het zeker mn huidige DX7.
ja drums suckten echt. als je dat hoort denk je nu echt dit is een gimmick bak.. plus dat onwijze crappy filter met die resonantie die altijd over z'n huig gaat bij t minste of geringste. ik verbaas me er toch altijd nog over wat je met shift functies under the hoofd ineens kan doen op die bak. jammer dat er nooit meer presets in konden zodat je die per pattern gewoon kon doorskippen. een pattern... een patch. heel irritant.

Even een hele andere vraag aan Harry Turtle, met welk programma maak jij al die teksteffecten in de video's van je?
Het ziet er zo goed uit en kijkt heerlijk, mijn complimenten!

Even een hele andere vraag aan Harry Turtle, met welk programma maak jij al die teksteffecten in de video's van je?
Het ziet er zo goed uit en kijkt heerlijk, mijn complimenten!
thanks man ik ben ook maar een semi pro maar gebruik een paar plugins uit fxfactory. dat is een soort splice voor plugins en video effecten.. is echt het geld wel waard.

• Duimpje
Duimpjes: Sto
Back