Iconnectivity MIO XL Topic

stuur je per toeval niet 'teveel' tegelijk naar de synth, dat ie vb dubbele midi krijgt of zo? voer de midi out eens naar n midi monitor app?
Ik heb soms ellende met maschine, bleek dat er nog onbewust velocity van een eerdere midi shizzle actief was die niet gedelete werd als ik de noten had geselecteerd en verwijderd. Je wil niet weten hoe lang dat duurde voor ik t vond.

je kan op de mioxl presets maken en opslaan.

wellicht kun je een backup maken en daarna een preset met alleen de jv en de circlon.

gebruik je ook rtp midi via netwerk?

ik heb geen idee wat je issue is.

Ik heb idd een preset gemaakt, waarin ik volgens mij alleen maar de midi naar de jv stuur. Er gaat geen midi terug van de jv naar de mio.

Zal hetzelfde eens doen, maar dan richting aleton, kijken wat de monitor zegt.

zulke issue zijn altijd vreemd tot je de oplossing weet. :)

Kun je eens proberen via Cirklon din uit via de MIOXL naar de JV?

Dat is wel een interessante om te proberen ja. Binnenkort eens testen. Vooralsnog ben ik benieuwd of het een verschil in timing kan zijn tussen usb en din. Zal het t.z.t. ook eens bij cirklon zelf voorleggen. Colin wil nog wel eens diep ingaan op dit soort dingen.

Vraagje over de virtual ports.

Kan ik hem als een soort middelpunt gebruiken om midi tussen mijn 4 studio computers te sturen? Ik gebruik 1 DAW PC en 4 VST hosts.

Kan ik bv elke pc een virtuele poort geven en die van op de verschillende computers aaspreken? Momenteel gebruik ik de rtpmidi software van Tobias Erichsen maar ik vermoed dat een hardware device nog iets handiger, performanter en flexibeler is?

de mioxl komt met een versie van rtp midi.
maar voor virtual heb je de mio niet nodig lijkt mij.
je kunt toch oneindig rtp porten maken en communiceren?

Vraagje over de virtual ports.

Kan ik hem als een soort middelpunt gebruiken om midi tussen mijn 4 studio computers te sturen? Ik gebruik 1 DAW PC en 4 VST hosts.

Kan ik bv elke pc een virtuele poort geven en die van op de verschillende computers aaspreken? Momenteel gebruik ik de rtpmidi software van Tobias Erichsen maar ik vermoed dat een hardware device nog iets handiger, performanter en flexibeler is?
De MioXL is een device in je RTP MIDI netwerk, net als een PC. Voor de situatie die jij schetst waarbij je VST hosts aanspreekt over RTP MIDI gaat (kan) een MioXL niets toevoegen.

De MioXL kun je in jouw geval zien als een VST Host voor hardware MIDI instrumenten. Hij gebruikt ook exact hetzelfde RTP MIDI protocol als wat jij nu gebruikt.

De MioXL is een device in je RTP MIDI netwerk, net als een PC. Voor de situatie die jij schetst waarbij je VST hosts aanspreekt over RTP MIDI gaat (kan) een MioXL niets toevoegen.

De MioXL kun je in jouw geval zien als een VST Host voor hardware MIDI instrumenten. Hij gebruikt ook exact hetzelfde RTP MIDI protocol als wat jij nu gebruikt.

Klopt helemaal, met de oude Midi 4+ kon je wel 3 computers/devices op USB aansluiten (en daarnaast nog via RTP). Het voordeel dat je midi data kunt filteren en 'translaten' maar ik vermoed dat dit ook wel op de VST host zelf kan.

Wel even de vraag nog, 4 !! VST hosts.. waarom?

Thnx voor de antwoorden allemaal :) Geen supergrote meerwaarde dus, misschien wel handig om mijn usb midi controllers stabiel aan te sluiten :)

@nomore, vooral schaalbaarheid en redundantie. Meer uitleg over mijn steeds evoluerende setup hier en hier.

Bij mij is de rtp verbinding vrij ruk. Alsin, elke keer als ik mijn iMac opstart, of de mio is even uitgeweest, is de verbinding tussen mijn netwerk midi sessie en de mio kwijt. Soms is het weer terug als ik auracle opstart, soms pas als ik naar de rtp settings ga in auracle en soms moet ik van alles proberen (sessie aan/uit, rtp switchen tussen responder/inititator etc) en werkt het ineens.

Iemand enig idee of je op de mac nog ergens iets moet instellen om te zorgen dat hij gewoon elke keer opnieuw verbind? Dacht er hier iets over gelezen te hebben, maar kan het niet terugvinden.

Bij mij is de rtp verbinding vrij ruk. Alsin, elke keer als ik mijn iMac opstart, of de mio is even uitgeweest, is de verbinding tussen mijn netwerk midi sessie en de mio kwijt. Soms is het weer terug als ik auracle opstart, soms pas als ik naar de rtp settings ga in auracle en soms moet ik van alles proberen (sessie aan/uit, rtp switchen tussen responder/inititator etc) en werkt het ineens.

Iemand enig idee of je op de mac nog ergens iets moet instellen om te zorgen dat hij gewoon elke keer opnieuw verbind? Dacht er hier iets over gelezen te hebben, maar kan het niet terugvinden.
Ik weet niet of dit exclusief is voor de mac. Als ik van plan ben met mijn hardware te gaan klooien start ik eerst de Mio op en daarna de PC, succes verzekerd.

Ik zag net dat de mio ingesteld stond op een statisch ip. Dat heb ik uitgezet en de hele handel opnieuw opgestart. Werkt gelijk. Kijken of dat zo blijft :). Zal ook de volgorde van aanzetten eens in de gaten houden.

Ik zag net dat de mio ingesteld stond op een statisch ip. Dat heb ik uitgezet en de hele handel opnieuw opgestart. Werkt gelijk. Kijken of dat zo blijft :). Zal ook de volgorde van aanzetten eens in de gaten houden.

De volgerde van aanstarten zou te maken kunnen hebben met het ‘iniator - responder’ verhaal. Ik heb zelf de RTP dingen op ‘responder’ staan waarbij de PC dus iniator is. Dit gaat eigenlijk altijd (maar toch zorg ik ervoor dat mijn midi4+ units eerst aan staan)

Ik heb een mio10 (voorloper mioxl) en een mioxm. Ik wil beide koppelen via rtpMidi. Via de auracle x app eea geconfigureerd en beide 'zien' elkaar op de rtp kanalen. Ook de midi routing staat m.i. goed. Dus van mio10 (initiator) naar mioxm (responders) zodat ik vanuit de DAW DIN01 kan aanspreken.

DAW1 (in) -> RTP1 (uit) (mio10) -> RPT1 (in) -> DIN01 (uit) (mioxm)

Dus alle signalen lijken groen maar....het werkt niet. Mis ik nou wat? Hebben jullie nog tips?

Niemand ervaringen met rtpmidi tussen mio10 en mioxm??

Waarom wil je het zo doen? Je kunt toch ook aparte RTP connecties maken van je computer naar beide interfaces?
Moet je dan niet op de PC rtpmidi configureren? Betekent dus een extra stap configuratie en PC moet dan altijd aan staan (werk ook wel eens dawless). Het zou toch mooi zijn als eea direct vanuit mio's kan werken

Heeft de Windows 11 driver update nu nog voordelen voor de Mioxl.

Kun je dan zonder rtp midi wel alle poorten benutten?

Echt een pokke ding die Mioxl.
Eerst heb ik eindelijk mijn setup af. Haalt die hem vanzelf weer door de war.
Heb ik weer alles aan de praat ben ik na een restart al mijn rtp sessies kwijt....

Back