All My Homies Hate Skrillex | A story about what happened with dubstep.

Fifth Bot

d[-_-]b

Vermakelijke docu over de rise and fall of dubstep, van de dark upcoming UK dubstep (Benga & Scream) naar de adapatie (en vekrachting van :P) het genre in de vorm van Brostep (Skrillex) en alles er tussen in (the songwriting of Burial, het onstaan van Tear out dubstep).

Als je echt niets met het genre als geheel hebt, zou ik um lekker overslaan, maar als je (zoals ik) nog steeds wel hier een daar een track kan waarderen (ben dan zelf wel meer van de early UK tracks) is retrospective wel leuk om te kijken (0:55m btw).

ik vind dubstep heerlijk (niet slecht he als 47 jarige) maar het heeft één ding dat suckt, je kan er niks na draaien qua genre want het verneukt de dansvloer na 'm te gijzelen. Tenminste, zo voel ik 't aan.

Dubstep was in mijn herinnering vrij kort maar wel erg hevig populair en daarna ook weer net zo snel verdwenen. Ik heb het ook wel een tijdje geluisterd, vond de energie die in de goede tracks zaten wel erg machtig. Maar op een gegeven moment voelde het ook wel een beetje als een kunstje met al die uitwisselbare sounds en voorspelbare loopjes dat allemaal hetzelfde klonk (al kun je dat van talloze genres zeggen natuurlijk) en heb ik het weer achter mij gelaten. Die docu zal ik binnenkort weleens meepakken, ben wel benieuwd.

Skream ooit nog in een vage kelder ergens in Ierland gezien. Heb altijd het idee gehad dat Dubstep hier in Nederland niet echt leefde?

ik vind dubstep heerlijk (niet slecht he als 47 jarige) maar het heeft één ding dat suckt, je kan er niks na draaien qua genre want het verneukt de dansvloer na 'm te gijzelen. Tenminste, zo voel ik 't aan.
Ja die snap ik wel, ik vond/vind ut wel leuk om ff een tijdje los te gaan op de dansvloer, maar een hele avond alleen maar dubstep trek ik ook niet hoor (in tegenstelling tot bv een hele avond Techno en vroeger zelfs DnB, maar dat lukt mij niet meer met dit oude lijf Haha :P). Events die in mijn geheugen gegrift blijven zijn Benga in de X-Ray en een optreden van Magnetic Man in de Bravo, die laatste misschien wat minder “authentieke” dubstep, maar het optreden en de productie van die plaat blijf ik echt fantastisch vinden en draai ik nog steeds.

Ik vind het een verschrikkelijk irritant muziekgenre. De geluiden en technieken die gebruikt worden gaan me heel snel enerveren.
Waarschijnlijk heb je het dan vooral over die zwaar over de top irritante Brostep (Skrillex) en niet zozeer over de rauwe early dark UK dubstep, die eigenlijk best subtiel kon zijn... Maar smaken verschillen, er zijn nog steeds massa mensen die maar niet kunnen begrijpen wat er nou leuk aan Techno is :P

het is mij te snel kauwgomballen-muziek geworden.. te vrolijk, te cliche qua sounds.. Mijn inziens hoort het die underground vibe te hebben, pirate radio sfeertje.. Duister, dreigend..

Laatst gewijzigd:
Niet helemaal m'n ding, maar Untrue van Burial was een goed album. Sfeervol en interessant om naar te luisteren. Heb het gevoel dat andere dubstep soms toch heel anders is (was), valt het dan wel onder hetzelfde genre?

ja Untrue is een mooi album.. filmisch.. Die gepitchte vocals etc. en die grommende bassen.. Mooi luister album, niet echt voor in de club..

Ik heb eens een mix gecheckt (zelfs door iemand hier gepost dacht ik) van wellicht Banga of iemand anders uit de UK die echt zo ontzettend goed was, maar dat was eigenlijk al nadat het genre al dood was. Het enige wat ik ooit kende waren die voor kinderen met ADHD drops NJAJAJAJAJAJA hoofdpijn baselines van blanke lelijke kutkinderen. Beetje het zelfde idee dat ik pas leerde wie James Stinson was toen hij dood was. Het had zo mooi kunnen zijn. Die mix was echt een eye opener.

Er is hele vette dubstep gemaakt maar niet zozeer in de commerciele tak.
Das meer diepe stoner muziek dan dance.
Denk dat dat ook de reden is waarom dubsteb dood is. Het is een raar tempo en slecht dansbaar.
Op dnb op techno kan ik als danser de hele avond los gaan maar bij dubsteb voelt het vaak houterig of bied het weinig creatieve mogelijkheden om op te dansen.
Schroef je het tempo op kom je bij dnb haal je het naar beneden heb je hiphop. ( kwa tempo)
Ik draaide als dnb dj ook platen die dan ff halfstep van 175bpm gaan, daarna versnellen naar dubstep en dan weer een drop naar dnb. Dat was wel tof ff helemaal wat anders dus gaat het publiek ook helemasl los.
Heb skrillex wel eens in een docu met de Doors een plaat zien maken. Das dan wel weer tof.

Ik zat ff te kijken of ik zo 1-2-3 wat mixes kon vinden uit die tijd, dit is een van de betere denk ik (nou ja vind ik dan). En ik vind hiervan ook niet alles even tof, maar er zitten toch wel een paar erg sterke bass lines en beats tussen hoor, lekkere rauwe en dubby shit.

Ja super chill en dark setje, lekker hoor! Zit er nu net een kwartiertje in, errug lekkerrr, thnx for sharing!

Grrr, wat ging er nou mis:

First rule about dubstep, Don’t talk about dubstep :D
Ben niet zo super goed thuis in al het genre geneuzel, maar de scheidslijn in deze set is wel erg dun tussen DnB, 2-step en dubstep of niet? Nevertheless, maakt ook geen zak uit, gewoon heerlijke mix om naar te luisteren...

Back