<Industrial> Syrtis Major - Send Me To Space

Syrtis Major

It's All Music
Beste leden,

Afgelopen week ben ik met deze track bezig geweest.
De track heb ik gemaakt in FL Studio. Een maat van me heeft met de melodie gespeeld. Verder heb ik samples opgenomen van bijvoorbeeld: slaan op tafel, pingpong bal op tennistafel etc en deze verwerkt als kick, percussie etc.
Ben erg benieuwd naar jullie mening...

Take care!

Misschien iets meer variatie in de drums/percussie en e.e.a. wat anders arrangeren, het mag ook wel iets korter. Het belletje klinkt naar mijn smaak net iets te liefelijk, in vergelijiking met de andere geluiden. Naast deze kritiek ook een grote duim omhoog, met name voor het stukje ca. 2:58 - 3:48, dat klinkt super! :okdan:

mooie drums/percussie geluiden, zelf gemaakt, altijd een plus. en klinken zeer sterk. het belletje vind ik niet te liefelik.

@Disharmonic heeft naar mijn mening wel gelijk, wat meer variatie. dat ik dat nog eens zou zeggen. wellicht ook korter.

dit is een erg goede basis, zeer sterke basis. kan veel krachtiger, en dat zit er al in 'geborgen'.

dit soort 'beuk' industrial drums maak ik ook, of iet soortgelijks. werkt goed.

Bedankt Vink.
Ik wou een beetje een Moleculez achtige track maken vandaar dat de track ook wat kaal/leeg is.
Heb jij nog tips voor toevoegen van percussie?

Die lieve bel na dat smelten vd wereld is zelfs lachwekkend. Als komedie. Maar waarom niet he! Dat zag niemand aankomen.
ik zou er vermoedelijk noise sweeps en korte snare achtige noise in flikkeren. En mss een gate op de lange geluiden introduceren, zodat t korte plakjes worden? En richt naar 3 a 4 minuten. Probeer telkens voor afleiding te zorgen zodat niet veranderende geluiden minder focus krijgen?

Bedankt Vink.
Ik wou een beetje een Moleculez achtige track maken vandaar dat de track ook wat kaal/leeg is.
Heb jij nog tips voor toevoegen van percussie?

moeilik te zeggen. het weglaten of filteren van de percussie zijn al goede oplossingen.

er hoeft wellicht niet veel aan gedaan worden. die lieve bel, zoals @klinkske zegt, dat werkt wel, is typisch oer-industrial eigenlik...

ik ken Moleculez niet. industrial kent meerdere stromingen, is eigenlik al een verzamelnaam, oorspronkelik door throbbing gristle gemund.

zit nu een nummer van Moleculez te luisteren. gebruiken wat meer modulatie, dynamische wisselingen, zo te horen, stereobeeld. kleine aanpassingen, kunnen al sterk werken.

met de bel, kun je ook heel veel doen, delays, reverbs, resamplen. etc. of ik heb een lading effect plugins, zoals triad, melda, die alles uiteen kunnen rijten.

de percussie is in de basis goed.

2 patterns wellicht, met wat scheuring erin, goed hoe leg ik het uit. je kunt vanuit wat je nu hebt, meer halen, copy tracks, ga aan de slag met effecten.

en volg je gevoel, wat een klichee, en maak nooit kompromissen....

Ik heb de track btw gemaakt met een nieuwe koptelefoon.
Heb de KRK KNS-6400 aangeschaft.
Is echt wel een verademing ten opzichte van mijn oude koptelefoon.
Helaas heb ik nog geen monitors en eigenlijk ook geen geschikte ruimte om op monitors te werken.
Mis het wel dat ik dus eigenlijk mijn tracks niet op andere systemen kan luisteren

Helaas heb ik nog geen monitors en eigenlijk ook geen geschikte ruimte om op monitors te werken.
Mis het wel dat ik dus eigenlijk mijn tracks niet op andere systemen kan luisteren
Met een goede ruimte en monitors kan het klankbeeld in detail wellicht nog iets beter, maar het is nu zeker niet slecht.

Op wat voor systeem produceer jij? En wat voor referenties gebruik je?
Ik vind het echt fijn om met een koptelefoon te produceren, kan muziek maken wanneer ik wil en val mn buren er niet mee lastig ;)
Toch lijkt het me wel super vet om in een vette studio muziek te maken maar goed daar heb ik de ruimte en het geld niet voor.

Op dit moment gebruik ik ook bijna alleen maar een koptelefoon, dit is vooral om huisgenoten niet tot last te zijn. Een goedkope gesloten koptelefoon, ik denk erover om een open of halfopen aan te schaffen. Een gesloten koptelefoon is bij wat langer gebruik minder prettig. T.z.t., na een verhuizing, dan wellicht een betere ruimte tot m'n beschikking die zich laat behandelen en komen monitors pas in beeld.

Ik ben zelf iets meer van de 'muzikale' muziek (dat betekent niet direct klassiek hoor).
Waarbij ik blij wordt van lekkere 'vibes' en interessante, luisterbare opbouw.
Dat miste ik een beetje in je track. (misschien is dat juist de bedoeling hoor)
Nu lijkt het muzikaal gezien een beetje van dit en dan een beetje van dat.
Losstaand wel goede geluiden en lekkere ritmes, maar ik mis zelf wat muzikaliteit.
Ik weet niet of dit zo bedoeld is natuurlijk.

(dat is geheel persoonlijk, gelukkig hebben we niet allemaal dezelfde smaak)

En qua mixen : het hoeft niet hard te gaan om goed af te mixen.
Eigenlijk hoor je juist beter of een mix 'klopt' als je hem zacht zet.
Dan vallen de 'te zachte' elementen namelijk helemaal weg.
En dat wat teveel heeft is te overheersend.

Je oren raken heel snel 'gewend' aan een bepaalde mix en filteren die dan automatisch naar iets wat je wilt horen.
Zeker als je een tijd naar hetzelfde luistert, is het lastig om goed te horen of het nog netjes afgemixt is.

Ik werk zelf ook graag onder de koptelefoon. Want dat klinkt zo lekker.
Maar het (afhankelijk van merk en type) is het vaak wel een gekleurd geluid (veel bas oid) waardoor je geen goede keuzes maakt met mixen.

Je ziet vaak dat mensen op veel verschillende boxen etc luisteren (oordopjes, bluetooth speaker, autoradio, telefoon speaker, laptopboxjes, monitoren etc.) om te kijken of het goed klinkt.
En een goede tip is om een ander nummer erbij te pakken waarvan je weet dat hij lekker is afgemixt en dat als referentie te gebruiken.
Dus steeds even naar jou track en naar die referentietrack luisteren. Zodat je je oren even 'reset'.

Op dit moment gebruik ik ook bijna alleen maar een koptelefoon, dit is vooral om huisgenoten niet tot last te zijn. Een goedkope gesloten koptelefoon, ik denk erover om een open of halfopen aan te schaffen. Een gesloten koptelefoon is bij wat langer gebruik minder prettig. T.z.t., na een verhuizing, dan wellicht een betere ruimte tot m'n beschikking die zich laat behandelen en komen monitors pas in beeld.
Bereik je met een open of halfopen koptelefoon wel dezelfde kwaliteit denk je als met een gesloten koptelefoon? Of ga je dan met een dichte koptelefoon het mixen doen?

Gesloten hoofdtelefoon is net n slechtere keuze. Enkel als er lawaai rondom is aan te raden. Open is beter qua laag.

Dat miste ik een beetje in je track. (misschien is dat juist de bedoeling hoor)
Nu lijkt het muzikaal gezien een beetje van dit en dan een beetje van dat.
Dat was de bedoeling inderdaad. Ik wou gewoon een lompe harde track produceren.

Ik werk zelf ook graag onder de koptelefoon. Want dat klinkt zo lekker.
Maar het (afhankelijk van merk en type) is het vaak wel een gekleurd geluid (veel bas oid) waardoor je geen goede keuzes maakt met mixen.
Ik heb dus de KRK aangeschaft. Is een goed betaalbare koptelefoon en geeft het geluid goed realistisch weer, zonder toevoeging van Bas. Check de specs van de koptelefoon maar eens.
Dus steeds even naar jou track en naar die referentietrack luisteren. Zodat je je oren even 'reset'.
Bedankt voor de tip. Ga ik zeker eens proberen!

Bereik je met een open of halfopen koptelefoon wel dezelfde kwaliteit denk je als met een gesloten koptelefoon?
Een andere reden om een gesloten koptelefoon te gebruiken is, in mijn geval, voor het inzingen. Dus om lekken van geluid te voorkomen. We zullen nog wel zien hoe ik denk over kwaliteitsverschillen als ik 'ns een leuke open/half-open heb gekocht. :) Het beste lijkt me eigenlijk toch afluisteren op monitors in een goede ruimte, maar dat zit er voorlopig nog niet in.

Dat was de bedoeling inderdaad. Ik wou gewoon een lompe harde track produceren.

Ik heb dus de KRK aangeschaft. Is een goed betaalbare koptelefoon en geeft het geluid goed realistisch weer, zonder toevoeging van Bas. Check de specs van de koptelefoon maar eens.

Bedankt voor de tip. Ga ik zeker eens proberen!
Inderdaad. You are the boss.
Das het leuke van het geheel!
Ja, ik moet ook eens kijken naar half open.
Al zal het voor mij een monitor niet helemaal kunnen vervangen.
Maar voor het huis is het wel prettig!

Back