new kid in het dorp

jantje001

Nieuwkomer
Hallo , tijdens het googelen naar materiaal voor disco remixen (wilde er een maken maar heb niet zoveel disco op de schijf) kwam ik hier en vond dit een mooie site met gelijkgestemden, wat betreft mezelf, ik werk met Reason 11 Studio One 4.6 en Ableton 10, had me achteraf beter kunnen focussen op een enkele DAW, omdat ze allemaal toch wel capabele DAW's zijn . De laatste tijd doe ik veel met Studio One en haal vaak dan Reason binnen als VST rack voor fx etc, ik doe dit als hobby en maak veel remixen : metapop , maar experimenteer ook vaak. Ok dat was mijn spreekbeurt, niet zo lang maar hoop toch op een vette 6.

Dank je , ja Reason 11 suite , erg goed, de laatste tijd doe ik meer met Studio One, maar heb erg veel met Reason gedaan, vanaf versie 9 toen nog op Allihoopa, misschien ken je dat.
Dat was de site van van Propellerhead , die is opgeheven en is er niet meer nu.
Wat ik maak, wel net vandaag deze geupload, is nog niet af, het Reason koor komt niet zo goed door , maar sofar redelijk , met Reason VST rack in Studio One 5 :

en hier maak ik er ook veel, leuke contesten hier :

metapop

Ben benieuwd wat je er van vindt.

Welkom.
Hier een Reason 11 suite gebruiker
Benieuwd wat je maakt!
Dank je , ja Reason 11 suite , erg goed, de laatste tijd doe ik meer met Studio One, maar heb erg veel met Reason gedaan, vanaf versie 9 toen nog op Allihoopa, misschien ken je dat.
Wat ik maak, wel net vandaag deze geupload, is nog niet af, het Reason koor komt niet zo goed door , maar sofar redelijk , met Reason VST rack in Studio One 5 :

AIRMOW - Now I'm Just a Ghost (Feat. Silent Child) (Parametric Remix) | SKIO Music

Ben benieuwd wat je er van vindt

AIRMOW - Now I'm Just a Ghost (Feat. Silent Child) (Parametric Remix) | SKIO Music

Ben benieuwd wat je er van vindt
Sodeknijters.
Dat klinkt heel lekker!
Ben heel benieuwd hoe je dat in elkaar draait!
Vette dingen hoor!

Sodeknijters.
Dat klinkt heel lekker!
Ben heel benieuwd hoe je dat in elkaar draait!
Vette dingen hoor!
ja, op elke kanaal een compressor en aan het eind een limiter, dat scheelt al enorm, elk kanaal filteren en een beetje pannen, En wat variatie erin doet ook wonderen , ik werkte in reason veel met blocks , in Studio one zit een soortgelijk systeem, zorgen dat je blocks netjes loopen/loopbaar zijn en altijd vloeiend overlopen in elkaar, dan kun je varieren wat je wilt ;-)

ja, op elke kanaal een compressor en aan het eind een limiter, dat scheelt al enorm, elk kanaal filteren en een beetje pannen, En wat variatie erin doet ook wonderen , ik werkte in reason veel met blocks , in Studio one zit een soortgelijk systeem, zorgen dat je blocks netjes loopen/loopbaar zijn en altijd vloeiend overlopen in elkaar, dan kun je varieren wat je wilt ;-)
Cool!
Welke delen zijn 'zelf gemaakt' en wat zijn bestaande stems?

Bij remixen is het meeste originele (dry) stems die worden aangeleverd, ik converteer meestal ook een stem, vaak een lead of bas naar midi via Melodyne en daar zet ik vaak Serum op, of een Reason combinator met een koor in het laatste geval, wat schuiven hier en daar, opbouw met mute en unmute en via de juiste bpm netjes loopen, dat is het belangrijkste mi.
Wat maken jullie zoal?
Deze hieronder is helemaal uit midi , met presets van Serum als ik me goed herinner. had er wat vage grappen bijgemaakt maar dat sloeg niet echt aan :

Op metapop doen ze er vaak een plaatje bij vd DAW , daar kun je ook wel eea aan zien, hoe ze werken.

Dit is een nette site met remixen : Remixpacks voor als je ze zoekt, er staan ook veel stems op .

dus een mix van eigen geluid en bestaande stems, maar bijna altijd wel omgebouwd naar een andere song
Leuk man!
Ik ben (tot dusver) nog niet bezig geweest met remixen.
Wil eigenlijk wel remixen gaan maken van onze eigen nrs (speel ook in een band), maar dan alsnog met alles opnieuw ingespeeld. m.u.v. de zang denk ik.
Maar (priori)tijd ontbreekt, dus voor nu blijft het bij achtergrondmuziek maken voor m'n andere hobby (videografie)

Wat ik maak, is veelal op YT te vinden.

Mijn eerste kanaal is vooral gericht op het laten zien 'hoe' ik iets doen.

En deze is m'n persoonlijke kanaal. Vooral veel drone video's de laatste jaren.
En dan dus met m'n eigen brouwsels er onder gemonteerd.

Indrukwekkend , trucks en treinen, je familie , veel mooie beelden, knap gemaakt!!
En je maakt ook life muziek , netjes!!
Ja, je kan niet alles , tijd ontbreekt , maar prachtig hoe je dit doet ! Ik zit verder niet zoveel op youtube en internet, studeer veel ivm werk/CAD , mar de laatste jaren heb ik veel geremixed , ik kijk af en toe een tutorial of ik zoek iets op .

Indrukwekkend , trucks en treinen, je familie , veel mooie beelden, knap gemaakt!!
En je maakt ook life muziek , netjes!!
Ja, je kan niet alles , tijd ontbreekt , maar prachtig hoe je dit doet ! Ik zit verder niet zoveel op youtube en internet, studeer veel ivm werk/CAD , mar de laatste jaren heb ik veel geremixed , ik kijk af en toe een tutorial of ik zoek iets op .
Thnx!
Lekker bezig blijven. Dat bevalt me goed :)

Back