Klinkske's Grote Never Ending Studio project

Klinkske's Grote Never Ending Studio project

klinkske heeft Klinkske's Grote Never Ending Studio project bijgewerkt met een nieuwe update:

Sherman has entered the Korg Wall

Nu heb ik al jaren filterbank ambities, vragen mensen me af en toe er een filmpje over te maken, ben ik net zoals alle andere eigenaars (volgens Herman) te lui om de handleiding te lezen... (ja ik ben echt te lui en ja ik heb een echte papieren handleiding)
Maar hij is verplaatst: de filterbank staat nu nabij de Korg reeks en ik ga er wat inprikken. Of t ergens heen gaat? We gaan dat zien (en (laten??) horen) misschien :)

Bekijk bijlage 3844230

Lees de gehele post...

klinkske heeft Klinkske's Grote Never Ending Studio project bijgewerkt met een nieuwe update:

Bombario made me do it!

beetje beunen... Als je dus plek tekort hebt op je werkblad, dan schroef je een lade onder je desk, toch? 2ehands gekocht, is nieuw te duur voor woorden.

96 cm breedte, 28 diep nuttige hands on diepte, 40 diep effectief. Dit is een proef montage, de bouten zijn besteld.
Als de hoogte net te laag is leg ik n plankje onder de tafelpoten, no prob.

Bekijk bijlage 3847503Bekijk bijlage 3847504Bekijk bijlage 3847505Bekijk bijlage 3847506...

Lees de gehele post...

Eind 2024 alweer!

ff geleden zie ik...

Ik heb wat zaken verkocht, wat zaken gekocht en veel van plaats veranderd. Dat maakt dat je soms op happy accidents valt. Zoals mijn geweldige k&m stand die plots dubbelzijdig is geworden. Kijk maar. Ik ontdekte dat je de armen kan omdraaien en dan heb je achteraan dus plek voor n synth of op de foto wat fx. Momenteel slaapt er een yamaha CS30 (niet op foto)

Bekijk bijlage 3856263

Bekijk bijlage 3856265

De lade onder de desk - desk staat...

Lees de gehele post...

zijn 10 van deze dingen niks voor jou ?

Dat had ik nog nooit gezien. Maar er staat iets gelijksoortig op 2ehands voor 7 synths voor 250 euro. Daar heb ik even over gedacht. Maar is niet nodig: ik heb al wat poly verkocht en er gaan er nog uit. Ik raak die keys toch nooit aan hoe mooi ik ze ook vind. Ik wil vooral desktop space. Nooit genoeg :)
Mocht t onderaan nu een kast zijn en binnenmaat per plank 1m effectief, en pak dan 2 a 3 synths boven elkaar zodat die kast nuttig is, was t interessanter. Het verlies onder die lade onderaan is jammer. Wat moet je met racks tegen je kuiten? :D Rack lades? Duur en veel te smal.
En dan zwart, dat mag zeker in houtkleur. Maar wel goeie tip. Bovenste plank is ook te dun, dat gaat buigen als ik er jaspers op plant :D Lades openen maar 30cm - niet voldoende, tenzij je synths hebt zonder hoop knoppen of ondiepe zoals n alpha juno of misschien een M1. Met een CS40M 800DV of CS30 kan je er niks mee. Big boys
Ik heb momenteel 2 zoar desks en die lades zijn 40 cm diep, daar heb je al wat aan maar vaak is t nog onvoldoende voor de oude gouden rakkers

Laatst gewijzigd:
Dat had ik nog nooit gezien. Maar er staat iets gelijksoortig op 2ehands voor 7 synths voor 250 euro. Daar heb ik even over gedacht. Maar is niet nodig: ik heb al wat poly verkocht en er gaan er nog uit. Ik raak die keys toch nooit aan hoe mooi ik ze ook vind. Ik wil vooral desktop space. Nooit genoeg :)
Mocht t onderaan nu een kast zijn en binnenmaat per plank 1m effectief, en pak dan 2 a 3 synths boven elkaar zodat die kast nuttig is, was t interessanter. Het verlies onder die lade onderaan is jammer. Wat moet je met racks tegen je kuiten? :D
En dan zwart, dat mag zeker in houtkleur. Maar wel goeie tip. Bovenste plank is ook te dun, dat gaat buigen als ik er jaspers op plant :D Lades openen maar 30cm - niet voldoende, tenzij je synths hebt zonder hoop knoppen of ondiepe zoals n alpha juno of misschien een M1. Met een CS40M 800DV of CS30 kan je er niks mee. Big boys
ja toch, maar hoeft ook geen keys te zijn op die planken, netjuist ook prima voor desktop bakjes en wss heb je dan ook wat minder jaspers nodig :)

zijn 10 van deze dingen niks voor jou ?

Wel mooi maar te keurig in retrospect voor mij.. er is ook een draad waar staat als je alles over mocht doen wat zou je dan doen...
Ik heb er nog niet gepost. Maar ik zou als ik nu een grote ruimte had een flinke tafel in het midden zetten waar je rondom kunt lopen..overal lekker bij kunt.. Ook met het idee dat je vrienden kunt uitnodigen en die hun gear op de tafel kunnen plempen..

Wel mooi maar te keurig in retrospect voor mij.. er is ook een draad waar staat als je alles over mocht doen wat zou je dan doen...
Ik heb er nog niet gepost. Maar ik zou als ik nu een grote ruimte had een flinke tafel in het midden zetten waar je rondom kunt lopen..overal lekker bij kunt.. Ook met het idee dat je vrienden kunt uitnodigen en die hun gear op de tafel kunnen plempen..
Ja das t mooiste he, een grote ruimte hebben is geen overbodige luxe want die tafel is makkelijk te realiseren.

ja toch, maar hoeft ook geen keys te zijn op die planken, netjuist ook prima voor desktop bakjes en wss heb je dan ook wat minder jaspers nodig :)
ik hou van desktop bakjes onder hoek. Op zo'n ikea laptop houdertje van n paar euro (niet meer te koop) en met slechts 30 cm zit je met de knieën tegen de onderkant vrees ik. Maar ik denk dat het ultieme niet bestaat :) jaspers koop ik liefst 2ehands te groot en te hoog, met de overschot (al dan niet de zaag er in) van de stands (ik ga max 3 hoog) bouw ik weer n andere stand.
Ik had graag een bereikbaar plekje voor een setje SL1200's en n battle mixer maar dat is in combi met de rest nog nooit n succesvolle optie geweest. Ze gaan steeds weer aan de kant voor instrumenten.

Maar Klinkske, zit of sta je het liefst? ik sta liever..
Heb je een plattegrond van je ruimte?

Ik doe beiden. Aan de computers beneden zit ik. Aan de korg MS muur sta ik. Als ik hardware mix sta ik. Ik merk wel dat ik rugpijn krijg van de korg ms muur, vreemd. Als ik platen zou spelen sta ik ook. Ik heb nog een fantasie om de lege oppervlakken momenteel vol 303 8o)'s te leggen en wat drumdozen, en dat is dan staan. Ik heb momenteel 80cm * 5m desktop ruimte leeg. Crazy. Zo zag t er vorige week uit, nu is alles afgedekt met plastic folie voor de breek werken...
IMG_4475.jpeg

ik hou van desktop bakjes onder hoek. Op zo'n ikea laptop houdertje van n paar euro (niet meer te koop) en met slechts 30 cm zit je met de knieën tegen de onderkant vrees ik. Maar ik denk dat het ultieme niet bestaat :) jaspers koop ik liefst 2ehands te groot en te hoog, met de overschot (al dan niet de zaag er in) van de stands (ik ga max 3 hoog) bouw ik weer n andere stand.
Ik had graag een bereikbaar plekje voor een setje SL1200's en n battle mixer maar dat is in combi met de rest nog nooit n succesvolle optie geweest. Ze gaan steeds weer aan de kant voor instrumenten.
haha hoe groot is nu je nieuwe ruimte dan ? En wat noem je bereikbaar ? dj set in de sweetspot erbij ?

de ruimte verandert niet, ik verlies enkel de ramen. Die gieten we vol beton. Ramen onder de grond kan je missen als kiespijn. Ik heb overal monitors hangen dus ik kan elk hoekje wel sweeten. Voor zover naakt beton zich laat sweeten 8o)
ik denk dat de ruimte 4,5 op 8 is.

de ruimte verandert niet, ik verlies enkel de ramen. Die gieten we vol beton. Ramen onder de grond kan je missen als kiespijn. Ik heb overal monitors hangen dus ik kan elk hoekje wel sweeten. Voor zover naakt beton zich laat sweeten 8o)
ik denk dat de ruimte 4,5 op 8 is.
4,5 x 8 is toch best ruim lijkt mij, enkel die kasten nemen weer ruimte in beslag (wss omdat je achter je racken wil komen), dat had ik niet gedaan. Wellicht dat je je jam tafel kan realiseren met tt's erbij als die kasten wel aan de muur staan geparkeerd.

Back