Ik vind ‘t altijd erg leuk om te kijken in hoeverre de ene synth als de andere kan klinken. Aangezien ik de laatste tijd veel op mijn Microkorg XL plus zit en erg tevreden ben over het instrument, dacht ik eens wat filtersweeps te doen en deze te vergelijken met wat topklasse synths (middels YouTube filmpjes).
Omdat ik nog wat van mijn avond wilde overhouden heb ik het met de Franse slag gedaan. Toch zeer enthousiast. De SEM vergelijking had nauwkeuriger gekund qua EQ, maar ik vind alles vrij dicht in de buurt komen. Alleen het Moog filter op hoogste resonance klinken echt wat anders. (Sub37 klinkt weer heel anders.) Een setting die ik overigens nooit gebruik.
Hopelijk werkt dit, kreeg de mp3s niet werkend.
www.dropbox.com
Omdat ik nog wat van mijn avond wilde overhouden heb ik het met de Franse slag gedaan. Toch zeer enthousiast. De SEM vergelijking had nauwkeuriger gekund qua EQ, maar ik vind alles vrij dicht in de buurt komen. Alleen het Moog filter op hoogste resonance klinken echt wat anders. (Sub37 klinkt weer heel anders.) Een setting die ik overigens nooit gebruik.
Hopelijk werkt dit, kreeg de mp3s niet werkend.
Dropbox
Laatst gewijzigd: