Dr van Lansberg
Gepokt en gemazeld
Ik denk dat het handiger/zinvoller is om naar een specifieke synth te vragen in plaats van alleen specs te noemen.PS: mag ik een soortgelijk bericht als zoekertje plaatsen in het 'te koop/ruil gevraagd' subforum?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik denk dat het handiger/zinvoller is om naar een specifieke synth te vragen in plaats van alleen specs te noemen.PS: mag ik een soortgelijk bericht als zoekertje plaatsen in het 'te koop/ruil gevraagd' subforum?
Individual outputs waarvoor? Hij is niet multitimbraal toch? Dus voor die ene stem heeft hij maar 1 output.Dat is zeker een optie!!
Enkel jammer dat er geen individual outputs zijn..![]()
Dat schreven ze in het begin in de reviews.maar check wel of je kan leven met de luidruchtige ventilator van de Deepmind.
Ik heb de 6 dus het kan zijn dat de 12 iets warmer wordt als ie hard moet werken?Heb jij de Deepmind 6 of de 12? Waarom staat die fan af fabriek dan niet op 40 vraag ik me af.
Individual outputs waarvoor? Hij is niet multitimbraal toch? Dus voor die ene stem heeft hij maar 1 output.

Ja, zoiets dacht ik al. Ik weet ook niet of ik het woord stemmen helemaal goed gebruikte trouwens :-)Juiste ja.. even verwarring tussen multitimbraliteit en polyfonie/voices!![]()
Hoe kun je nu een librian voor patches aanmaken zonder sysex ?... Sysex is de vraag. zat moderne synths doen daar niets mee maar kun je wel CC's gebruiken of een librian voor de patches. bv Korg Prologue of Matrixbruut.
Andere protocollen. De Korg Pro...... ooh lees net dat de Prologue wel sysex patches en banks kan versturen en zenden.Hoe kun je nu een librian voor patches aanmaken zonder sysex ?
Veel gebruikers weten hoe langer hoe minder dat midi nog steeds in gebruik is en dus van belang.Maar ja idd je heb wel gelijk dat zo een beetje alle synths sysex gebruiken. Bedankt voor de correctie
Ja, zoiets dacht ik al. Ik weet ook niet of ik het woord stemmen helemaal goed gebruikte trouwens :-)
Maar wel een belangrijk onderscheid. Als je het belangrijk vindt om een echte analoge bak te hebben dan is de keuze uit multitimbrale synths beperkt. Als je een VA synth ook goed vindt dan zijn er al een hoop meer keuzes.
Persoonlijk gebruik ik juist liever geen multitimbrale synths. Ik vind het juist wel fijn als ik per geluid in mijn mix naar een andere set knoppen op mijn bureau kan grijpen. Maar ik ben misschien wel wat verwend omdat ik ook een hoop synths heb staan.
Een synth kan x voices polyfoon zijn.Vraagje: voices en polyfonie, zijn dit synoniemen?
Deepmind is monotimbraalEen synth kan x voices polyfoon zijn.
Bv 6 voice of 12
Nu kun je 12 voices gebruiken voor 6 voice polyfoon waarbij je 2 voices stacked.
Of alle 12 voices tegelijk in monofoon unison
Dus nee is geen synoniem maar wel aanelkaar verbonden.
In de context van dit topic. I shet fijn om veel voices te hebben maar de synth moet je wel mogelijk heden bieden om er wat mee te doen.
- unison
- detune
- voicespread
- Duo or multimembraal
Dat kan bij de Deepmind en Prologue bv.