Kleine rotary knoppen for Roland MC-202?

Sto

Stamgast
Wie o wie kan mij helpen aan twee kleine rotary knoppen voor mijn opgeknapte Roland MC-202 (de rechter)?

Het gaat om de knoppen voor de tune en de portamento (Roland part number 2247022400).
De overige knoppen heb ik gelukkig allemaal kunnen vinden.
Eventuele tips voor een alternatief met gelijke maatvoering zijn ook heel erg welkom!

En tja, er is een iemand op ebay die biedt er twee aan, maar vraagt daar 25 euro per stuk excl verzendkosten voor! :stupid
Ook ik heb mijn grenzen...

Alvast heel heel bedankt! :halleluja

Attachments

• 202.jpeg
    202.jpeg
    157,6 KB · Bekeken: 219
zijn die anders dan andere roland draaiknoppen (andere toestellen?)
Roland gebruikte nogal vaak dingen opnieuw op andere toestellen, als ik zo naar enkele bakjes van me vergelijk.

• Duimpje
Duimpjes: Sto
zijn die anders dan andere roland draaiknoppen (andere toestellen?)
Roland gebruikte nogal vaak dingen opnieuw op andere toestellen, als ik zo naar enkele bakjes van me vergelijk.
Precies deze twee knoppen zijn behoorlijk afwijkend helaas.
Ik had ook al gekeken naar andere roland toestellen.

Maar de gouden tip is uiteraard welkom!
Ik hoop eigenlijk dat ik iets over het hoofd gezien heb!

ik heb de novamod op mijn SH101 met 'dezelfde' knoppen, zijn die dan anders dan de 202?

ik heb de novamod op mijn SH101 met 'dezelfde' knoppen, zijn die dan anders dan de 202?
De knoppen op de 101 zijn inderdaad groter.
Diameter van de SH101 knop is ± 16 mm en die ik zoek hebben een diameter van ± 8mm.
Hieronder kun je het verschil goed zien, de rechterknop is dezelfde als de 101 knop.
De twee linkerknoppen zoek ik...

verschil.jpg

Wellicht zitten op de SH-01a boutique knoppen met dezelfde maatvoering en die zijn vast nog wel na te bestellen.

Anders laten 3-D printen door iemand hier?

• Duimpje
Op reverb zit iemand die nieuwe vervangingsknoppen voor Korg & Roland verkoopt; volgens mij ook 3-D print.
Misschien vragen of ie ook een batch van deze ronde Roland knoppen kan doen?

Verder denk ik dat de nieuwe Behringer system 100 vergelijkbare knoppen zou kunnen hebben.
Zal eens een oude Roland catalogus kijken wat er uit die tijd dezelfde knoppen had; 909, maar daar heb je qua prijs niet zo veel aan.

• Duimpje
Verder denk ik dat de nieuwe Behringer system 100 vergelijkbare knoppen zou kunnen hebben.

Die Behringer system 100 lijken inderdaad behoorlijk!
Dank je wel!

Ik heb de gok genomen om een tweetal Boss DR-55 knoppen erbij te bestellen bij Syntaur.

Heel erg benieuwd of dat gaat passen en er een beetje mooi eruit ziet.
Dank voor alle antwoorden en moeite!
En ik hou me aanbevolen als iemand ze alsnog tegenkomt of weet te vinden!

Ik ben wel eens geslaagd bij Conrad; niet origineel, maar wel passend

Back