Motorolla cpu emulation project ( acces virus , waldorf , clavia etcc)

Dabedoellik. Sinds wanneer is spdif adat?
En daarna,
Als je gebruik maakt van die optische out, dan zit je toch feitelijk een vergelijk te maken tussen de da stage van de XV en de da waar die spdif mee is verbonden? En hoe dat klinkt gaat dan dus voor iedereen , subtiel, anders zijn.
De XV5080 heeft een Toslink/Spdif digitale uitgang, maar alleen stereo volgens mij. Ik had de indruk dat de analoge outs net iets levendiger klonken, maar het verschil is in mijn herinnering niet groot.
Je kan de XV5080 wel degelijk volwaardig via ADAT digitaal aansluiten door middel van de obscure R-BUS uitgang op de synth. Je hebt er wel een zeldzaam DIF-AT of DIF-AT24 kastje van Roland voor nodig (momenteel staat er toevallig 1 op Marktplaats). Ik heb mijn XV5080 hier via een DIF-AT24 aangesloten en het geeft 8 digitale 24-bit outputs die je direct aan je audio-interface kunt hangen. De hele audio-chain blijft daarmee digitaal van synth tot DAW. Ik vind het persoonlijk nét iets beter klinken dan de analoge aansluiting, maar mijn belangrijkste overweging was dat ik zo niet 6 analoge inputs op mijn interface kwijt was. Veel interfaces (bv RME) hebben tegenwoordig toch wel 1 of meerdere ADAT-aansluitingen als extra input-mogelijkheid.

Groot verschil tussen de tva envelopes van de jd en de integra
Zie time 3 curve, op de integra is die exponential , op de jd eerder log
Benieuwd hoe het op de jv1080-2080 was

Attachments

• jd.jpg
    jd.jpg
    36,5 KB · Bekeken: 18
  • int.jpg
    int.jpg
    38,3 KB · Bekeken: 24
Die vond ik ook al te steriel :D ik vind juist de grittiness van de JVs tof, die miste ik in de XV en Integra.
Parrallel bandpass filtering jd versus integra , which is which ?
En nog eentje
En synx 2 is osc sync op de jd

Attachments

• A.wav
    3,6 MB
  • B.wav
    3,8 MB
  • AA.wav
    5,5 MB
  • BB.wav
    7 MB
  • synx2.wav
    2,7 MB
Hier met Firefox worden die ook altijd in een apart venster afgespeeld, best irritant

Ff met een mp3 gecheckt. Na het uploaden moet je nog op insert klikken om het als player in je bericht te zetten.
Ja , maar als ik rechtsklik op het bestand en open in een nieuw venster , geeft het enkel de mogelijkheid om het te downloaden ipv af te spelen .
Misschien een firefox issue ( heb tot nu toe altijd chrome gebruikt )

De XV5080 heeft een Toslink/Spdif digitale uitgang, maar alleen stereo volgens mij. Ik had de indruk dat de analoge outs net iets levendiger klonken, maar het verschil is in mijn herinnering niet groot. Qua sound/karakter kun je sowieso beter de JV1080 of JV2080 hebben (als je die gritty retro rompler sound wil) dan de XV serie imo. De JV880 nog meer wellicht, maar die is wel heel erg beperkt en spartaans in gebruik.
Ik heb een JV1080 maar die ruist wel erg veel. Ik was eigenlijk op zoek naar een XV5080 met een digitale output om zo de ruis tegen te gaan.

Maar als ik het van jou zo lees kan ik qua sounds net zo goed een 2080 nemen?

Heb wel eens vaker getwijfeld of mijn JV1080 niet gewoon een defect heeft op het gebied van ruis.

Heb wel eens vaker getwijfeld of mijn JV1080 niet gewoon een defect heeft op het gebied van ruis.

Klinkt als een defect, ik heb een JV1080 gehad en twee 2080s maar die hadden geen ruis. De JV880 ook niet trouwens.

Klinkt als een defect, ik heb een JV1080 gehad en twee 2080s maar die hadden geen ruis. De JV880 ook niet trouwens.
Dank voor de reply, zou het repareren nog opwegen tegen een andere oude kopen? Gezien er zelfs geen echte diagnose is (behalve dat ie echt veel ruis heeft).

Ik kan n.l. zelf niet repareren en dan moet ik een extern iemand het laten doen, gaat al snel in papieren lopen.

Ik weet niet wat zo'n reparatie moet kosten, maar een tweedehands 1080 of 2080 is nog altijd zeer betaalbaar als je een beetje geduld hebt. Met €200-€300 kom je nog best een eind.

Ik denk dat @the tall lad wel kan zeggen of je alleen de OS ROM nodig hebt of niet.

Je hebt het o.s. en 3 waverom bestanden nodig , dus 4 bin files in totaal .
Dan heb je nog de mogelijkheid om all 19 srjv expansion cards en de rom cards voor de jd800 te laden .

Je hebt het o.s. en 3 waverom bestanden nodig , dus 4 bin files in totaal .
Dan heb je nog de mogelijkheid om all 19 srjv expansion cards en de rom cards voor de jd800 te laden .
Dan ben ik er klaar voor. Ik denk zomaar dat ik dit de interessantste plugin zal gaan vinden van TUS tot nu toe.

Back