Motorolla cpu emulation project ( acces virus , waldorf , clavia etcc)

Patenten gaan over uitvindingen, afbeeldingen en ontwerpen vallen onder auteursrecht. Die mag je inderdaad niet 1:1 kopieëren of gebruiken om consumenten te misleiden (als iets dusdanig op een ander merk lijkt dat je makkelijk in de war raakt - bier van het merk "Hinniken" met vrijwel hetzelfde etiket als "Heineken" bijvoorbeeld. Maar aangezien er geen merknamen worden gebruikt én het computerafbeeldingen zijn in plaats van fysieke toestellen zal het bij de voorbeelden in deze emulatoren wel loslopen. Een van de skins van de TI emulator lijkt wel als 2 druppels water op de originele TI software, ik kan me voorstellen dat Access daar misschien wel tegen zou proberen op te treden.

Als je op Google zoekt, dan zijn er bedrijven die helpen om je design te patenteren.

De volgende tekst komt van de website van auteursrechten:

De meeste ontwerpen, of het nu communicatie-, product- of ruimtelijke ontwerpen zijn, zullen onder de bescherming van de Auteurswet vallen, van schetsontwerp tot definitief ontwerp. Het maakt niet uit wat het toepassingsgebied is; het auteursrecht geldt voor alle soorten media waarin het ontwerp wordt verwerkt, zoals drukwerk, 3D en multimedia/digitaal.

Nu ben ik hier verder niet in thuis maar lijkt me ook wel logisch ergens dat grafisch ontwerpen beschermd zijn.
Beschermen is zeker mogelijk maar via het auteursrecht. Dat is niet hetzelfde als een octrooi/patent. Zitten ook belangrijke verschillen tussen. Auteursrecht ontstaat direct, octrooi moet aangevraagd worden. Bescherming bij auteursrecht is 70 jaar na overlijden auteur en bij octrooi maar 20 jaar.

Gebruikt iemand die Xenia al?

Beschermen is zeker mogelijk maar via het auteursrecht. Dat is niet hetzelfde als een octrooi/patent. Zitten ook belangrijke verschillen tussen. Auteursrecht ontstaat direct, octrooi moet aangevraagd worden. Bescherming bij auteursrecht is 70 jaar na overlijden auteur en bij octrooi maar 20 jaar.
Dat is nu zo tot dat ze veranderen.

Gebruikt iemand die Xenia al?
Uh ja , al bijna een half jaar :)
Is echt fantastich
In tegenstelling tot de nord die zich nog steeds in closed beta bevindt ( ook fantastisch btw ) , is de xenia al beschikbaar op de usual suspects site .

Uh ja , al bijna een half jaar :)
Is echt fantastich
In tegenstelling tot de nord die zich nog steeds in closed beta bevindt ( ook fantastisch btw ) , is de xenia al beschikbaar op de usual suspects site .
Ja buiten de Nord heb ik ze allemaal lopen hier. Ben wel onder de indruk van de Xenia sound:) Ze hebben die gui ook heel simpel maar daardoor ook heel duidelijk gehouden.

Laatst gewijzigd:
Ga ik direct beluisteren :) Nu moet het net lukken, maar op dit moment hebben ze de public beta van de Nord lead vst gestart, dus die is nu ook toegankelijk voor iedereen.

Krijg de Nord Lead vst niet werkende, hij start maar de rom kan niet laden. Is nochtans de juiste met identiek dezelfde groote als aagegeven in de plugin.
Iemand meer succes?

1734020086695.png

deze?

Screenshot 2024-12-12 at 17.20.49.png

Spijtig dat de drum-mode nog steeds niet is geimplementeerd .
Is volgens mij toch wel een van de sterkste punten van de nord lead 2 serie

Is er een aparte drumbank dan? Ik hoor wel drumsounds in vele performances. Wat is dan zo cool aan de drum-mode? Dat je de drumsounds kan verdelen over het keyboard en ze pitched spelen?
Heb ook even nagevraagd in de discord. Die drum-mode komt er waarschijnlijk nog aan.
Spijtig dat de drum-mode nog steeds niet is geimplementeerd .
Is volgens mij toch wel een van de sterkste punten van de nord lead 2 serie

JP-8000 / JP-8080 coming up.

Probeer de roms al te vinden homies, die zullen wel door roland snel verwijderd worden overal op het net.

upload_2025-10-11_16-54-26.png

image.png

Gotta catch em all :)

Screenshot 2025-10-13 at 08.29.49.png

Ze hebben die CPU van die JP helemaal met een microscoop ontleed en opnieuw in software nagebouwd.

M.a.w. het is dus niet alleen dsp56300 motorola die ze kunnen namaken. Ik hoop nog op een Novation Supernova II, die heeft 4 dsps erin zitten ook weer een uitdaging om dat te clusteren

Back