Korg Krome EX, Yamaha MODX6 of Roland FA-06

jovers

Nieuwkomer
Hoi, Ik overweeg een workstation te kopen, maar ik twijfel tussen de Korg Krome EX 61, Rond FA-06 en de Yamaha MODX6. Zijn er mensen die me hiermee verder kunnen helpen?

Het gaat mij niet om de synth geluiden en het editten ervan, maar meer om de traditionele sounds zoals Sax, Brass, Strings etc.

Alvast hartelijk bedankt voor jullie reactie.

Groetjes,
John

Allereerst: welkom! Leuke vraag. Als ik een vraag terug mag stellen: waarom zoek je precies een workstation? Als het je niet gaat om het bewerken van geluiden en je voornamelijk op zoek bent naar de klank van traditionele instrumenten, dan is een arranger keyboard mogelijk ook een optie. Al is dat misschien vloeken in de Synthforum-kerk. Misschien is een betere vraag daarom. Wat zoek je vooral in een instrument?

Hoi, Dank voor je reactie. Wellicht is het goed te melden dat ik ook een Korg Pax4 heb. Dit is een pracht instrument. Maar soms mis ik een snelle overgang naar andere klanken. Uiteraard kun je op de Pa4x meerdere klanken wegschrijven, maar de overgang ernaar levert weleens vertraging op. Dus lijkt me een apart toetsenbord met goede klanken daarvoor een prima oplossing om snel van het een naar het ander over te springen. Hopelijk heb je hier iets aan. En wat ik zoek in een instrument. Natuurlijke geluiden en een prettige toets.

Even ter toevoeging. Ik ben net vies van het editten van sounds. Maar ondanks dat ik van vele verschillende muzieksoorten houd, ben ik niet op zoek naar extreme synth sounds. Met mijn 69 jaar probeer ik op mijn manier toch modern muziek te maken (dus geen hoempapa), maar desondanks meer met wat traditionelere (en soms gewaagdere) sounds.

Dit zo lezend zou het goed kunnen dat je heel blij wordt van een Clavia Nord Electro. Kijk en luister er eens naar, ik denk dat het wel wat voor je is.

hola Jovers,

Ik ken je en deze vraag stond ook op het Forum!
Ik zou geen duur keyboard kopen.
Maar een leuke DAW met sounds,kies je toch voor een keyboard probeer deze dan uit in een winkel.
De optie die ik aandraag is wel goedkoper

groeten van andreeos

Back