SYNTH GEMS 1 book explores the magic of vintage synthesizers

OORzaak

Hangend lid
Superbooth-21-Synth-Gems-1-768x375.jpg

Synth-Gems-1--768x512.jpg

330+ photos of vintage synthesizers​

SYNTH GEMS 1 gaat in première op Superbooth 21. Het zal beschikbaar zijn via geautoriseerde wederverkopers en op bjooks.com vanaf 1 oktober in de EU en vanaf 1 november in de VS. Prijzen zijn als volgt: 450 DKK / [imath]69.95 USD / € 59,95 EUR /[/imath]89.95 CAD.

Ik heb hem vandaag ontvangen, tezamen met Patch & Tweak with Moog van dezelfde uitgever.

Een mooi boek.
Prachtige foto's en prima tekst.
Een paar pagina's met uitleg/wetenswaardigheden van het betreffende instrument, gevolgd door een aanatal pagina's met foto's.
Een fraai koffietafelboek.
De impliciete belofte van een tweede deel stemt mij vrolijk.

Heb ik ondertussen het rijtje van Bjooks weer compleet en begint mijn collectie synth gerelateerde boeken een klein beetje omvang te krijgen.

tempImageJI99nU.png

De prijzen van leuke vintage koffietafels zijn de laatste paar jaar ook helemaal door het dak gegaan. Voor dat geld koop je tegenwoordig al een goed drumstel...

Wow Tom. Voor dat stapeltje boeken koop je al n toffe synth :)

Zo….als je die allemaal moet lezen blijft er geen tijd meer over om muziek te maken

Dat is het voordeel van het huismanschap.
Ik heb tijd wanneer ik zin heb om ergens tijd voor te hebben. ;)

Is er dan niets meer heilig? :beard:

Nee - kennelijk niet. Deze schaamteloze reclame vond ik op internet:

Die ene lege plek op de koffietafel of kast waarvan je nooit weet wat ermee te doen? Koffietafelboeken zijn het antwoord. Ze geven je interieur nét dat ene extraatje en staan vol met beeldschone fotografie om doorheen te bladeren.

En zo’n mooie crumar ds2voorop , de archetype synth, wow

Het boek ziet er heel interessant uit, maar voegt het nog wat toe aan Vail's Vintage Synthesizers dat ik al heb?

Ellende met zo n boeken is gas gevend. Zo wil ik al n poos een sh7 Enkel voor de looks uit t boek (dat ook op tom zijn plank staat) :-“

Als boekenliefhebber snap ik helemaal niks van dat concept.

Ik eigenlijk ook niet, maar het is een label waarmee veel mensen meteen snappen wat er wordt bedoeld.

Het boek ziet er heel interessant uit, maar voegt het nog wat toe aan Vail's Vintage Synthesizers dat ik al heb?

Dat boek ken ik slechts van naam, dus daar kan ik niet over oordelen, maar ik heb soms meer last van BAS dan GAS, dus tja.....

En ook nog TAS, ivm. een andere hobby? ;)
Minder....gelukkig, maar bij tijd en wijle ook wel.
In die hobby zit veel minder van m'n tijd (te weinig).
Wat betreft het rijtje boeken, het oude boek van Hans de Vries zou ook niet misstaan in je verzameling.

Die ziet er inderdaad interessant uit.
Eens kijken of die nog in fatsoenlijke staat ergens te vinden is.
Bedankt voor de tip. :okdan:

Back