Nieuwe single: I'll be there [Melodic House]

bombario

Gepokt en gemazeld
Dag allen,

Zojuist is mijn nieuwste track uitgekomen, I'll be there:

Ik wilde al langer iets met vocals en het is me nog niet gelukt om een goede zanger of zangers te vinden. Deze zangpartij komt uit een samplepack en hij klinkt goed.

P.S. Nog één nummer afmaken voor mijn debuutalbum. Dan verschijnt volgende week een samenwerking met @NorthernLightX bij een prestigieus trancelabel. En daarna stort ik me volledig op het samenstellen van een live-act. Plannen, plannen, plannen! Nu alleen nog wat meer tijd 😁

mooi, klinkt ook dik op mijn telefoon.
ps ern ep zijn meerdere tracks, is dit dan een single?

Knap werk! Wat heb je uiteindelijk gebruikt voor die hi-hats, of was dat niet voor deze track?
Dank je. De hihats was niet voor deze track, maar ik ben er ook niet helemaal uitgekomen. Ik heb toen wat gespeeld met de demo van Sugar Bytes Drumcomputer, maar dat was het niet. De workflow is geweldig, maar hij klinkt niet goed genoeg voor zijn prijs. Of in elk geval niet voor de muziek die ik maak. Daar ben ik dus nog steeds niet helemaal uit.

Mooie track hoor! Geluisterd op koptelefoon. Respect hoe je heel bewust hebt gesleuteld aan je sound en hoe dat uitpakt. Klinkt ook meteen alsof je 'm al langer kent en dat is positief bedoeld in dit geval ;)

Mooie track hoor! Geluisterd op koptelefoon. Respect hoe je heel bewust hebt gesleuteld aan je sound en hoe dat uitpakt. Klinkt ook meteen alsof je 'm al langer kent en dat is positief bedoeld in dit geval ;)
Klopt, ik heb nu wel echt mijn stijl en sound te pakken. Dat is natuurlijk gegroeid en daar ben ik blij mee. Op mijn album begin en eindig ik ook met een cinematic-stuk. Dat is echt waar ik nu voor sta.

Hi Bombario,

congrats met je release.:okdan:
Ik heb wel 2 punten waar je dus je track echt tekor schiet.
1 is de vocals...die zijn gewoon niet sterk genoeg...hij klinkt alsof hij er niet echt zin in heeft :D...de stem is ook zwak...betere vocals kan het verschil zijn tussen een hit en een misser.
2.Je mixen ....voor jouw type muziek is een subwoofer een must....hoeft niet een dure tezijn als je maar een idee hebt wat er onder 60 HZ gebeurd.
Ik zeg dit omdat het daar mis gaat vooral in je laagtse octaaf van de bassynth zitten ze elkaar aardig in de weg en hoor je dus in de track dat het to much wordt...je krijgt dus opbouw van frequenciese en het wordt dus een overload aan bass en dat creert een muffige sound.De bass voelt niet meer strak aan zeg maar.
Anders laat je track eens mixen door een ander en master als je wat centjes hebt.Vergelijk hoe dat klinkt.Kan nooit kwaad.

Of laat het mixen door bv White Sea Studio

Hij is een hollandse mixer /master engineer met een bekende youtube channel...

Ik weet niet wat het kost maar als je serieus met je muziek bezig bent is het zeker de moeite waard lijkt mij.

Dank voor je reactie.

Het kan altijd beter, maar daar groei ik ook in. Laten mixen is een optie en dan klinkt het ook zeker beter. Maar ik heb nog geen cent met de muziek verdiend en dat is nu een paar stappen te ver. Hopelijk komt er in de toekomst wat binnen met optredens. Dan investeer ik dat eerst in isolatie, want ik zit nu gewoon op zolder tussen de wasrekjes.

Wat betreft de vocal ben ik het niet met je eens. Ik vind het lekker klinken en dit is een professionele zanger van een sample pack. Ik snap overigens wel wat je zegt hoor. Met een echte zanger in de studio heb je veel meer mogelijkheden, maar dat zit er nu gewoon niet in. Het is nog steeds gewoon hobby, hoewel ik wel ambitieus ben. Voordeel daarvan is dat ik nog heel veel kan verbeteren 😁 Maar dank voor het luisteren en meedenken 👍

Trouwens nog wel even benieuwd wat je hiermee bedoeld: "Vooral in je laagtse octaaf van de bassynth zitten ze elkaar aardig in de weg." Wat is 'ze'? Het meeste filter ik wel weg onder de 60 Hz.

"ze" is basskick en syntbass,,,
Ja snap je verhaal.
Zorg dan iig voor een sub...studiomonitors kunnen de sublage frequencies niet weergeven en wat je niet kan horen kun je niet mixen he.
Ik heb hier een goedkope pc sub staan die verre van optimaal is maar ik weet iig enigzins wat daaronder gebeurd.
Als je je kamer goed kent kun je ook een top mix maken zonder isolatie.
En de vocals is dan een kwestie van smaak als jij er tevreden mee bent das is belangrijkste!
Ga wel zo door, tracks afmaken en fun hebben blijft het belangerijkste!:okdan:

Ga wel zo door, tracks afmaken en fun hebben blijft het belangerijkste!:okdan:
Dat is het ook. En ik ken onderken mijn beperkingen. Sowieso mis je de frisse oren als je een nummer zelf maakt én afmixt. Maar per track leer ik bij en dit was de eerste met vocals. Dat is ook weer wennen en experimenteren.

Mede door tijdgebrek steek ik nu de meeste tijd in componeren en arrangeren. Dat vind ik ook echt het belangrijkste. Liever een wat minder gemixte toffe track, dan een perfect gemixte shittrack 😁 Mixen doe ik vaak in 1 of 2 avonden, na het werk. Als ik ooit wat ga verdienen wil ik minimaal 1 dag in de week vrij houden voor muziek. Dan kan ik ook op dat vlak wat meer.

Ja werken en daarbij muziek doen is pittig.
Dat ervaar ik ook.
Ik moet echt een hele vrije dag hebben om goed uitgerust en gefocused tezijn om temixen.
Er gaat zoeizo snel veel tijd inzitten wat met elke hobby wel zo is waar je wat fanatieker mee an de slag wilt.

Valt me wel op dat vocals tegenwoordig érg upfront zijn in de muziek die je op de radio hoort. Ik vind dat zelf niet mooi en zelfs vermoeiend klinken vaak. Ook lijkt élke seconde tegenwoordig helemaal volgezongen te moeten worden, voor instrumentale stukjes is geen tijd meer? Maargoed, als je echt voor mainstream/hit gaat, zou dat dus nog wel een puntje kunnen zijn, de vocal iets meer voorwaarts..

Eens over het laag, loopt een beetje vol, wel vette groove en strak arrangement, maar mix kan beter en vocal kan idd ook beter (zowel mix als keuze) wel goed als placeholder om het idee te schetsen, maar daar zit echt nog wel winst. Ga eens shoppen op soundbetter heb je voor een paar honderd euro zo een top stem. De track is het wel waard.

Ga eens shoppen op soundbetter heb je voor een paar honderd euro zo een top stem. De track is het wel waard.
Dat zou ik er nu nooit insteken en dat verdien ik niet terug. Althans, nu niet. Misschien later maar dan kan ik altijd nog een remix maken. 10 maanden geleden had ik nog geen nummer uitgebracht en sindsdien ben ik enorm gegroeid.

Ik ga zo lekker door en realiseer dat het nog veel beter kan, maar wel geleidelijk. Producers waar ik tegenop kijk maakten soms 8 jaar geleden al geweldige tracks. Dan heb ik nog even de tijd 😁

Dat zou ik er nu nooit insteken en dat verdien ik niet terug. Althans, nu niet. Misschien later maar dan kan ik altijd nog een remix maken. 10 maanden geleden had ik nog geen nummer uitgebracht en sindsdien ben ik enorm gegroeid.

Ik ga zo lekker door en realiseer dat het nog veel beter kan, maar wel geleidelijk. Producers waar ik tegenop kijk maakten soms 8 jaar geleden al geweldige tracks. Dan heb ik nog even de tijd 😁
Mastering en mixen altijd belangrijk, maar als de compositie sucks,koopt niemand het.Steekt daar je tijd in.

Mastering en mixen altijd belangrijk, maar als de compositie sucks,koopt niemand het.Steekt daar je tijd in.
Allebei. Ik wil ook dat het ooit net zo goed klinkt als de beste producties. Ik sta dan ook altijd open voor kritiek en het zet me op scherp. Bij volgende tracks zal ik extra letten op het laag en misschien koop ik wel een goedekope subwoofer. Volgende stop is het album en een goede live-set. Daar vandaan kan ik alleen maar verder groeien. En ik heb nog minstens 30 jaar te gaan, dus wat dat betreft 😁

Back