Roland releases JD-800 Synthesizer plugin onto Roland Cloud

Deze kon je al een tijdje als Model Expansion inladen op de Jupiter X/XM synths. Het viel dus te verwachten dat hij ooit los zou worden uitgebracht als plugin. Qua hardware design sowieso één van de meest mooie exemplaren van Roland.

Wel leuk om hem één op één te kunnen vergelijken met de Zenology versie.
In de paar presets die ik nu heb beluisterd hoor ik eigenlijk geen verschil.
De interface ziet er aantrekkelijker, maar voor mij geen reden hem daarvoor aan te schaffen.
Ik hoop wel dat ze hem ook als expansion model voor de Fantom gaan aanbieden.

Ik heb ook de pro, maar met je account kun je een lifetime key krijgen en kiezen welk single virtueel instrument je neemt.Momenteel is dat de XV-5080,maar je kunt overschakelen naar een ander instrument en zo kan je aan de JD-800 model geraken.Zo heb toch wat de indruk dat je met een hardware synth bezig bent en het ziet er verrukkelijk uit.🤝

Hoe doe je dat overschakelen? Heb nu 2 instrumenten geclaimed tr-808 en tr-i09

Als je in de Roland Cloud app in de bibiotheek kijkt naar de Legendary instrumenten, zie je onder de kolom toegang bij elk instrument een schuifje staan met 'Pro Access'.
Daarvan kun je er naar keuze twee van activeren.

Voor de duidelijkheid, dat is dus geen lifetime key.
Op het moment dat je één of twee andere instrumenten selecteert staan de de gedeselecteerde instrumenten nog steeds op de je computer, maar in demo mode en zullen dus elke paar seconden ruis voortbrengen.

Als je in de Roland Cloud app in de bibiotheek kijkt naar de Legendary instrumenten, zie je onder de kolom toegang bij elk instrument een schuifje staan met 'Pro Access'.
Daarvan kun je er naar keuze twee van activeren.

Op het moment dat je één of twee andere instrumenten selecteert staan de de gedeselecteerde instrumenten nog steeds op de je computer, maar in demo mode en zullen dus elke paar seconden ruis voortbrengen.
Als ik het goed heb, kun je op die manier dus wel makkelijk alle plug-out synths naar je System-1/8 sturen met enkel een Pro abonnement. Eenmaal in je hardware, blijft ie erin (mits je hem niet in Demo mode hebt opgestuurd). Heb al een hele tijd Ultimate, maar denk dat als mijn jaar abo voorbij is, ik ga "downgraden" naar Pro.

Ja,dat is dat ik bedoelde, alleen wist ik niet dat je er 2 kunt activeren, is dat na een bepaalde periode?

Ik heb toen ik nog een gratis Ultimate abonnement genoot de Juno-60 en System-100 inderdaad probleemloos in de System-8 gedumpt.
Mijn jaar gratis Pro abonnement eindigt komende maand. Ik heb een paar maanden gratis Ultimate gehad, maar Pro voorziet in mijn behoeften en daar heb ik ook wel een tientje per maand voor over.

Ja,dat is dat ik bedoelde, alleen wist ik niet dat je er 2 kunt activeren, is dat na een bepaalde periode?

Je kunt er twee activeren, maar dat zijn geen dus lifetime keys.
Zodra je weer één of twee andere instrumenten selecteert zijn ze niet meer volledig werkzaam.
Ik weet niet hoe vaak je kunt wisselen, maar ik heb dat nu twee keer probleemloos gedaan.

Ik geloof niet dat dat afhankelijk is van een bepaalde periode of iets dergelijks.
Het is nu gewoon onderdeel van het Pro pakket. Twee Legendary instrumenten naar keuze en die keuze kun je klaarblijkelijk aanpassen.

Back