[Techno, Dark] Arnold V - Bring It 2021 edit

Check je mix balans ...want de low end is veels tehard en ook muddy....vooral doordat je kick en bass teveel frequency overlap hebben.

Erg goed!

Waarmee heb je het gemaakt?
FL (extra soundpacks) en S1 met extra audio packs uitbreiding. Vind standaard S1 veel samples missen en een beetje kaal en saai, zeker een dure pluging die ik had gekocht maar mist samples

Het heet 130 preset bank als iemand dit wilt hebben vraag maar zijn echt 10.000 extra synths etc. Je bent er zeker 300 jaar zoet mee lol
56mb

Laatst gewijzigd:
Check je mix balans ...want de low end is veels tehard en ook muddy....vooral doordat je kick en bass teveel frequency overlap hebben.
bedankt voor je mening. Zal ook aan speakers liggen waar je het op draait of het nou op 20inch is of 4 inch met softpads er onder en achter de speakers zonder extra sub, etc... Gebruik 2 monitors o.,a
Iedereen hoort het weer een beetje anders,

Low end hard?? muddy??? welke freq range dan? kan toch prima in zelfde freq gebied, strompelt niet. Als kick en bass niet met elkaar kloppen dan hoor je meteen een zwaar ruk geluid wat niet klopt. Met oudere tracks die ik heb heb ik wel een paar tracks waar het niet helemaal lekker matched.
Dit bedoel je zeker

deze track had ik die fout gemaakt, oud oud trackje

Laatst gewijzigd:
Fantastische sounds, mix klinkt ook strak, ik doe het je niet na, maar eh...
Hoort nou niemand dat de noten van de verschillende melodielijnen helemaal niet bij elkaar passen? De helft lijkt in een andere toonsoort te zitten ofzo. OF ligt dat allemaal aan mij?

kijk als er net beetje teveel low end is no problem.Maar dit is is echt teveel.
Tis de sub en low range van 20HZ t/M 80HZ vooral.
Dit is nivo ...volume omhoog en de speakers kunnen het niet aan en gaan kaput.
Heb je de track in een auto gechecked met een beetje goed soundsystem met subs?
Bedoel voor mij is het overduidelijk...je hele track zinkt weg in bass en niet op een goede manier.
Maar als jij het het zo goed vind ...prima.
Wel goeie track en sfeer.:okdan:

Fantastische sounds, mix klinkt ook strak, ik doe het je niet na, maar eh...
Hoort nou niemand dat de noten van de verschillende melodielijnen helemaal niet bij elkaar passen? De helft lijkt in een andere toonsoort te zitten ofzo. OF ligt dat allemaal aan mij?
Nee je bent niet de enige. Het schuurt aan alle kanten. Is misschien de bedoeling, maar het klinkt mij harmonisch niet in orde. Rond 1:45 gaat de loop die schuurt eruit en komt er een geluid bij wat meer past.

interessante track, qua sounds klinkt het erg lekker, echter heb ik het idee dat de noten van de bassline niet matchen met de rest van de melodieen, vooral de eerste minuut. Daarnaast zou ik de bass korter maken of sidechainen, nu overlapt het de kick en dat haalt de punch uit de kick, vooral later in de track is hoorbaar dat de kick aan het verzinken is in de tail van de bass. Verder toffe track en de Meatloaf samples zijn trouwens ook erg fijn hierin.

Nee je bent niet de enige. Het schuurt aan alle kanten. Is misschien de bedoeling, maar het klinkt mij harmonisch niet in orde. Rond 1:45 gaat de loop die schuurt eruit en komt er een geluid bij wat meer past.
Misschien zit er wat detune op de bass synth?

Misschien zit er wat detune op de bass synth?
Dat is niet wat ik hoor. Ik bedoel dat de noten die gespeeld worden (in ieder geval in het eerste stuk) gewoon niet bij elkaar passen. Eigenlijk wat Jason31 ook al schrijft. Misschien dat de gebruikte samples in een andere key staan.

Heb nog een paar nieuwe tracks, ga hier uiteraard niet nieuwe topics voor openen.. zet het even hier
(Net af)
(van vorig jaar)

Je zou beter wel nieuwe topics aanmaken.
Ze konden er alle twee door... de tweede vond ik beter dan de eerste.
Geen wereldklasse, maar ze konden me wel bekoren.

Succes!

Back