Digitakt control Ableton live

Jdv77

Stamgast
Hi Guys,

Heb er veel over gelezen, maar kom er niet uit, hoe kan ik via midi vst in Ableton vanuit de digitakt midi kanalen aansturen en de encoders gebruiken voor bijv de filter, of andere knoppen te gebruiken vanuit de digitakt met de softsynth?

Thanks!

Moet je even uitzoeken hoe de miditracks werken. Vanuit de overbridge vst werkt het volgens mij niet.

Is het niet gewoon control/command-M in Ableton (midi-learn), klikken op de parameter van de vst, en draaien aan het knopje van je Digitakt?
Nee ik moet de midi track op asignen aan de vst op 1of andere manier. Dan kan je volgens mij wel met midi learn de parameters toewijzen.

Hmm ok.. effe snel de manual gecheckt, als ik het goed begrijp, zou de Digitakt midi-sporen moeten hebben, die je kunt selecteren en editen zoals de (on-board) audio-sporen, maar ipv samples te triggeren worden midi-nootjes uitgestuurd naar buiten.

En dan op p. 15: "To select a MIDI track for editing, press and hold [TRK] key and then press one of the [TRIG 9–16] keys."

Iets in die hoek..? Of is dat niet wat je wil?

Hmm ok.. effe snel de manual gecheckt, als ik het goed begrijp, zou de Digitakt midi-sporen moeten hebben, die je kunt selecteren en editen zoals de (on-board) audio-sporen, maar ipv samples te triggeren worden midi-nootjes uitgestuurd naar buiten.

En dan op p. 15: "To select a MIDI track for editing, press and hold [TRK] key and then press one of the [TRIG 9–16] keys."

Thanks ga het even checken👌

je moet als je dit gedaan hebt op de digitakt zelf per knop een de functie van die knop aan zetten.

Ook moet je als ik het goed heb in het menu van de digitakt zorgen dat je de juiste midi out selecteert (midi/usb)

Misschien heb je hier wat aan

Back