Barber Rufus Remixed [electro-pop-dance-rock-whatever + techno]

stoter

.
Niet recent, maar leek me leuk om nog even met jullie te delen.

Barber Rufus is de voormalige band van m'n zwager, hebben ooit een ep-tje uitgebracht, erg toffe plaat.

Heb van twee tracks van die ep een remix gemaakt.

Eentje is gedaan door The Blender Dimension, project waarbij ik met de muzikanten (en ook niet-muzikanten) uit m'n vriendenkring samen speel. Lekker jammen, soms bedacht, meestal gewoon maar wat doen :D en dat in de post-edit wat geschikter maken voor de luisteraar. En dan in de tussentijd superveel leren over opnames maken, afmixen van live instrumenten, enz enz.

Die andere ben ik in m'n eentje.

Have fun, proost

Klinken beide goed.. Lekker die minimal techno cymbal in track 2... da's mn favoriet

Cool hoor!

In de eerste track vind ik de vocalen nog wat los staan van de rest van de mix. Er zit een room sound op dit er voor zorgt dat de vocalen anders klinken dan de rest. Gezien je opmerkingen over het opnameproces zit dat waarschijnlijk in de take zelf. Zo'n schermpje rond de microfoon helpt al aardig om het kamergeluid te verminderen. Als je opnames later met meer steriele sounds wilt mixen is dat wel erg handig.

Leuk om zo een track op te nemen. Ik ga het origineel ook even luisteren!

De tweede vind ik ook erg lekker. Daar zitten de vocalen lekkerder in. Stuitert fijn dat nummer!

Ha, wat tof zeg! Dank voor jullie reacties! Geeft de burger moed :)

Lekker die minimal techno cymbal in track 2...
Thanks! Dat was een ordinaire 909-ride (met wat nabewerking).. of bedoel je die korte stootjes witte ruis?

Dit klinkt erg imponerend.
:halleluja

In de eerste track vind ik de vocalen nog wat los staan van de rest van de mix. Er zit een room sound op dit er voor zorgt dat de vocalen anders klinken dan de rest. Gezien je opmerkingen over het opnameproces zit dat waarschijnlijk in de take zelf. Zo'n schermpje rond de microfoon helpt al aardig om het kamergeluid te verminderen. Als je opnames later met meer steriele sounds wilt mixen is dat wel erg handig.

De zangpartij is van het origineel, zat bij de losse sporen die ik ontving, in mijn herinnering mooi droog. Met die sporen zijn we aan de haal gegaan. Ik denk dat je die room-sound erin hoort, vanwege de dubbeling van de vocalen (meerdere takes gelaagd + links-rechts gepand), en/of door de FreqEcho die ik erop had gezet.. Wel een goede recording tip van je, thx! (En benieuwd of je het ook in het origineel hoort, dan lag het inderdaad aan de take...)

Ha, wat tof zeg! Dank voor jullie reacties! Geeft de burger moed :)

Thanks! Dat was een ordinaire 909-ride (met wat nabewerking).. of bedoel je die korte stootjes witte ruis?

die ride ja.. die witte ruis hoor ik niet zo 1-2-3 op mn Logitech Z120 reference monitors..
Dikke track die #2 hoor.. da's serieus een festivalknaller..

die witte ruis hoor ik niet zo 1-2-3 op mn Logitech Z120 reference monitors..

oh? Interessant.. lijkt me niet dat het aan je speakers ligt.. Misschien is 't wat gecamoufleerd door de sidechain-compressie.. om de zoveel maten op de eerste tel in elk geval (bijv. zodra de zang begint, op "tired", 1'00"). Maakt ook niet uit verder.

Dikke track die #2 hoor.. da's serieus een festivalknaller..

Heel gaaf om te lezen. :) Thanks! Wie weet, bereikt het ooit es een dansvloer..

Back