Hoe loop je rond in de studio zonder hoofdtelefoon kabel beperking? Verleng tips gezocht.

ach een wandeling tijdens t jammen is gezond :D

Een simpele verlengkabel is altijd goed, zeker wanneer deze een locking jack zoals de eerder genoemde Neutrik NJ3 heeft.Een andere optie is een TRS naar XLR, microfoonkabel naar keuze, en dan een XLR naar TRS jack adapter gebruiken. Die heb ik toevallig liggen en werkt prima, zeker als je een heel stuk moet verlengen.

Draadloos is natuurlijk heel fijn, maar als je het goed wil doen dan gaat dat wat kosten, zeker met een chique Lectro set zoals Gein hierboven noemt.

Hola.
Gewoon minder en de rondte lopen..
Geeft ook wat meer rust.
En je spul bij elkaar zetten.
Groeten van andreos.

Ik heb dit al meer dan n jaar - edit 3 jaar geleden, wat vliegt de tijd hehe - geleden verholpen met een AIAIAI hoofdtelefoon. Heel tevreden mee. Draadloos met hele kleine latency. Ik neem m zelfs mee als ik ga jammen bij vrienden. Zo heb ik t volume zoals ik t wens los van wat ze zelf doen. En ik kan lekker rondlopen. het went onmiddellijk trouwens. VRIJHEID. En je kan m ook aan de kabel prikken, niet dat ik nog enig idee heb waar die zou liggen :D

Laatst gewijzigd:
3 meter lange Cordial CFM 3 VK hoofdtelefoon verlengkabel achterin de headphone amp. Werkt voor mij prima :koffie:

zou niet draadloos gaan
gewoon meerdere inprikpunten maken , hoef je alleen uit en in te prikken op het dichtsbijzijnste punt ..

Ik heb net de Yamaha YH-WL500 besteld. Loop in huis ook veel met draadloze hoofdtelefoon en wil dat gemak ook in de studio. Had al wat getest met een Bluetooth transmitter icm met mijn in-ears en vond de vrijheid erg fijn, alleen is het natuurlijk onmogelijk spelen met die latency. Ben benieuwd hoe strak de Yamaha is wat dat betreft.

Mij lijkt draadloos wel wat.
Nu werk ik gewoon met verleng kabels en is altijd best een gedoe met cello, gitaar opnemen.
Maar een draadloze koptelefoon lijkt me niets.
Hebben ze niet een wireless headphone amp die low latency is en een goede kwaliteit sound heeft?

op t podium staan ze allen draadloos met oortjes, maar dat is radiofrequentie begrijp ik. Anyways... Ik ben gesteld

Mij lijkt draadloos wel wat.
Nu werk ik gewoon met verleng kabels en is altijd best een gedoe met cello, gitaar opnemen.
Maar een draadloze koptelefoon lijkt me niets.
Hebben ze niet een wireless headphone amp die low latency is en een goede kwaliteit sound heeft?

Gebruik al een paar jaar de Earstudio bluetooth amp/dac als ik draadloos wil (wat niet zo vaak is). Heeft aptx hd, maar bluetoothaudio blijft bluetoothaudio.

Volgens mij heeft Fiio ook zoiets. Kan me herinneren toen tussen die 2 te hebben getwijfeld, maar die Earstudio had ook balanced aansluiting, vond ik toen belangrijk voor m'n inears

Ik heb dit al meer dan n jaar - edit 3 jaar geleden, wat vliegt de tijd hehe - geleden verholpen met een AIAIAI hoofdtelefoon. Heel tevreden mee. Draadloos met hele kleine latency. Ik neem m zelfs mee als ik ga jammen bij vrienden. Zo heb ik t volume zoals ik t wens los van wat ze zelf doen. En ik kan lekker rondlopen. het went onmiddellijk trouwens. VRIJHEID. En je kan m ook aan de kabel prikken, niet dat ik nog enig idee heb waar die zou liggen :D

Heb er lang naar zitten loeren gezien ik ook helemaal gek word van het net niet kunnen bereiken van bepaalde delen in m’n muziekruimte. Nu met black friday zijn ze afgeprijsd naar 245 euro en ga ik er denk maar voor 😎

Zet de input naar de zender niet te luid want het resultaat in piek kan pijn doen.

Back