Welke monitor gebruiken jullie ?

demian

Ojee
Ik heb zelf al een tijdje een Dell U2715H - 27 inch 2560*1440. Aangesloten met HDMI.

Wat mij betreft is dat ook wel de minimale resolutie en afmeting om een beetje wat te kunnen doen op je scherm.
Bij dit soort afmetingen is Full HD echt niet genoeg. Wat gebruiken jullie, en hoe sluit je het aan enzo.
Mijn scherm heeft ook een Thunderbolt ingang, maar mijn nieuwe Mac Mini heeft niet zo'n uitgang. Althans, ik zie hem niet, geen idee of dat dat beter is ook.

Randzaken zoals beugels, statieven en andere truucs etc wat betreft je monitor, het ken allemaal in dit topic.. :okdan:

32” Full-HD tv.

Goed genoeg voor mij.

iiyama ProLite XUB3490WQSU-B1

34" ultra wide 3440 x 1440. Bv handig om diverse programma's naast elkaar te draaien of om alle devices in Ableton tegelijk te zien.

27 inch imac... Jammer genoeg merk je al snel dat een 2e monitor niet aan dezelfde kwaliteit voldoet als je apple gewend bent en geen idee hebt hoe goed ze wel zijn.

Gebruik al een paar jaar een Acer CB290C 29" 2560x1080, prima ding voor het geld wat ik toen betaald heb (nov 2015 €170).

2x Samsung LS24RS650 + monitor van laptop.
Ik heb een tijdje met zo'n mega curved geval gewerkt en voor sommige programma's werkt dat beter (omdat die alles in 1 scherm proppen).
Maar voor Reason werkt dit perfect. Die heeft 3 losse vensters en die kan ik dan verdelen over de drie schermen. Of (als het nodig is) 1 venster uitrekken en verdelen over meer schermen.
Ze hebben weinig rand, dus passen mooi naast elkaar en kosten geen fortuin.

En (niet onbelangrijk) ze passen goed bij de afstand van mijn hoofd tot het scherm. (veel groter is dan niet prettig, vind ik iig) en de monitoren kunnen er perfect naast staan.

drie 32 inch monitoren (3840 * 2160), 4K resolutie werkt perfect tegenwoordig en je hebt megaveel ruimte voor je daw en vst's op die manier.

Monitor type: Asus Console CG32UQ

Acer X34 ultrawide (3440x1440)
Gebruik ook Divvy om snel vensters te resizen / naast elkaar te zetten.

Back