Tip: audiocursussen via LinkedIn Learning

bombario

Gepokt en gemazeld
Dag allen,

Ik deelde het al even in een ander draadje, en doe het hier nogmaals. Bij LinkedIn kun je online cursussen volgen, o.a. voor online marketing, creatieve beroepen, ondernemerschap etc. Maar dus ook voor muziekproductie en daar zitten een paar steengoede tussen. Zoals:
  • Tips and Tricks for Modern Producers
  • Mixing Master Classes van Bobby Owsinski
  • Cursussen voor specifieke plug-ins en DAWs
En nog veel meer.

De eerste maand is gratis en per jaar betaal je daarna iets van 200 euro. Mocht je in loondienst werken, dan kun je een abonnement prima verkopen aan je baas, lijkt me. Dan doe je die audiocursussen lekker 's avonds 😛 Wat mij betreft een aanrader 👍

200 euro per? Maand? Jaar?

Is dat ook interactief?

200 euro per? Maand? Jaar?

Is dat ook interactief?
200 per jaar, ziet er best indrukwekkend uit wat er al aan content is. Zeker als je zoals @bombario zegt een combinatie kunt maken met cursussen voor werk en 's avonds voor hobby. Ik ga ook eens kijken of er nog wat in het potje van opleidingsbudget zit... ;)

... en per jaar betaal je daarna iets van 200 euro.
👍 Ze hebben projectfiles, als je dat prettig vindt.

Ik nam trouwens een abonnement voor mijn werk (online marketing), maar ben onder de indruk van wat ze nog meer bieden. Zelfontwikkeling, programmeren, basiscursussen van alle mogelijke software, interviewtechnieken, beter solliciteren en ga zo maar door. Echt enorm uitgebreid en voor een fractie van de prijs van een fysieke training.

Voor mij is dit echt een speeltuin en ik vind alles leuk en interessant. Ik heb al 30 trainingen gebookmarked 😛

De eerste vereiste is natuurlijk een cursus hoe je heel veel meer tijd en energie kunt verkrijgen. Daar heb ik wel wat centen voor over :P
Die kan ik je zo geven:
  • Keuzes maken.
  • Bepalen wat je wel en niet energie geeft.
  • Gewoontjes via kleine stapjes veranderen.
En in mijn geval - zeker in werktijd - tijdslurpende sites en apps zoveel mogelijk blocken. Wat doe ik hier nog! 😆

P.S. Er staat er ook een op over Speed Reading. En ik ben fan van Dave Crenshaw. Die maakt cursussen over effectiviteit, werk/prive balans, telefoonverslaving etc. Maar ik vind werkelijk alles interessant.

Hier, nog een: A Prolific Music Producer's Workflow for Finishing Tracks. Die ga ik ook volgen. En nu weer snel aan het werk 👍

Ik heb al 30 trainingen gebookmarked 😛

Dussss, ik kan de naam beter veranderen in 1 Man Riot? Jij komt niet meer toe aan muziek maken. :D:D

Die kan ik je zo geven:
  • Keuzes maken.
  • Bepalen wat je wel en niet energie geeft.
  • Gewoontjes via kleine stapjes veranderen.
En in mijn geval - zeker in werktijd - tijdslurpende sites en apps zoveel mogelijk blocken. Wat doe ik hier nog! 😆

P.S. Er staat er ook een op over Speed Reading. En ik ben fan van Dave Crenshaw. Die maakt cursussen over effectiviteit, werk/prive balans, telefoonverslaving etc. Maar ik vind werkelijk alles interessant.

Hier, nog een: A Prolific Music Producer's Workflow for Finishing Tracks. Die ga ik ook volgen. En nu weer snel aan het werk 👍

Ja, been there, done that. Maar uiteindelijk blijft er toch maar een beperkte hoeveelheid tijd en energie per dag/week over. De vraag was vooral ok retorisch bedoeld.

Ik ben de laatste tijd aan het experimenteren geslagen rond wat oa de 80-20-regel genoemd wordt. Heel simplistisch (en sterk versimpeld) voorbeeld: het muzikale werk dat je in 20% van de tijd doet, levert 80% van het eindresultaat op. En 80% van de tijd die naar je muziek wordt geluisterd, komt van 20% van je tracks. enzovoort. Het gaat natuurlijk niet om de precieze cijfers, maar om het principe.

Dussss, ik kan de naam beter veranderen in 1 Man Riot? Jij komt niet meer toe aan muziek maken. :D:D
Die kijk ik 's avonds op de bank 😉 En ik stak er gisteren al meteen wat van op.

Ik gebruik in mijn track voor de SF Contest 2 bassen. Een diepe bas en ÊÊn als sub. Zo EQ-de ik ze ook, maar trainer merkte bij een soortgelijke bas op dat hij vooral voor groove zorgde. Nu heb ik het laag verwijderd van de 'sub', dat bij de ander weer toegevoegd en klinkt het meteen een stuk beter. Toch een quick win 👍

Maar uiteindelijk blijft er toch maar een beperkte hoeveelheid tijd en energie per dag/week over.
Klopt. Ik merk alleen bij mezelf dat ik veel tijd en energie verspil aan consumeren. Sport, stomme series en te veel social media.

80/20 geldt trouwens ook voor cursussen volgen, haha. Eigenlijk moet je gewoon 80% van je tijd steken in muziek maken. Maar na een dag achter de beeldbuis zitten, heb ik daar 's avonds vaak geen zin meer in. Dan is dit nog een soort van waardevol alternatief.

Performing with Ableton Live on stage zit er ook tussen, lijkt me wel wat voor je?
Gisteren gechecked en super interessant. Die man doet echt 90% van zijn show live. Met een Edirol-keybord met heel veel knoppen en sliders. En talloze pedaaltjes op de vloer, waarmee hij ook van alles triggert. Clicktracks enzo zitten ook allemaal in Live. Super ingenieus en doordacht, maar voor mij overkill. Wel heel leuk om te zien hoe dat werkt en hoe hij alles heeft uitgedacht en toepast 👍

Hij treedt trouwens o.a. op met David Byrne, een held.

... onder de indruk van wat ze nog meer bieden. Zelfontwikkeling, programmeren, basiscursussen van alle mogelijke software, interviewtechnieken, beter solliciteren en ga zo maar door ...

Hebben ze ook een cursus 'hoe bedenk ik een cursus waar iemand 200 euro voor wil neertellen'?

;)

Hebben ze ook een cursus 'hoe bedenk ik een cursus waar iemand 200 euro voor wil neertellen'?
Ik wil het je wel leren, stuur maar een DM. Kost je wel 200 euro 😁

200 euro is zakelijk gezien trouwens peanuts. Ik geef voor een opdrachtgever trainingen waar deelnemers 690 per dag betalen. En dan heb ik er wel eens 12 in een zaal. Kreeg ik dat bedrag maar...

@bombario : Haha, dat is een goeie! :D Ja, trainingen kunnen erg duur zijn, toen ik werkzaam was in de automatisering een boel gehad, ik stond er nooit zo om te springen. De materie bleef altijd wat steken in algemeenheden, soms ging het ook erg traag, en dat duurde soms dagen... Veel liever had ik iemand met kennis op het werk over de vloer, van een extern bedrijf of leverancier. Een middagje met zo'n vent (m/v) die weet waar die het over heeft en dingen laat zien, foefjes en handigheidjes kan vertellen die het dagelijkse beheer in de praktijk gemakkelijker maken, dat levert veel meer op dan zo'n training die dagenlang duurt. Maar ja, alleen al op het gebied van automatisering is er een hele opleidingsindustrie, en daar moet de schoorsteen ook blijven roken...

Ik geef voor een opdrachtgever trainingen waar deelnemers 690 per dag betalen. En dan heb ik er wel eens 12 in een zaal. Kreeg ik dat bedrag maar...
Ja, het zijn krankzinnige bedragen die in de trainingswereld omgaan.
Ik heb zelf vroeger rijles gegeven en dat kostte iets van 50 gulden per uur toen maar dan zit je met ÊÊn persoon en heb je brandstof en onderhoud en de verzekering die voor lesauto's behoorlijk aan de prijs is en dan moet je een lesauto na een jaar of vier ook nog inruilen omdat er veel kms op de klok staan en er intensief mee gereden is, da's ook nog een aardig bedrag.
Dat staat gewoon niet in verhouding met zo'n trainingsdagje waar er idd 12 man of meer tegelijk in zo'n zaaltje zitten, als je toch wilt lesgeven dan zijn trainingen een stuk lucratiever dan rijinstructeur of als leraar voor de klas.

Back