Is hier iemand die de Roland CR78 in time weet te programmeren met n knop?

klinkske

boeketje voor de vrouw
Ik heb hier de CHD cr78 PGM en de compusync78 (die laatste zou zelfs quantizen in 16e) maar niks, ik zit er naast. Ik dacht dat 't de cr78 is maar ik kan prima een kawai r100 zijn pattern clonen track per track, rotsvast qua beat.

Videootje - je ziet me hier de cr78 preset gebruiken als metronoom om 3 sounds te proggen in de programmer.
Ik heb het zowat gehad... Eender hoe je 't doet, het is er naast. Ligt t aan mij of aan de bak...

en die compusync is gesynced aan je DAW? Kabels al eens verwiseld? Wat zegt de ontwerper ?

Ontwerper zegt de chain vanuit de daw korter te houden. Niet dat ik denk dat t uitmaakt vermits ik m al slave aan een sbx1 standalone. Wordt vervolgd

Probeer alles in het begin zo eenvoudig mogelijk te houden, korte kabels voor USB, niks slaven ofzo. Gewoon DAW--USB-- compusync78--CR78.

So far geen succes met n korte kenten vanaf de daw. Geen start, geen stop. Wel clock met de daw. Met de erm standalone dawless dus, multiclock heb ik wel start, clock, maar geen stop: pattern loopt dan plots enorm enorm traag.

klinkske , ik weet niet of ik u nu goed begrijp , je hebt 1 toestel nodig om de CR78 via USB met je DAW te syncen toch ? Neem nu de compusync78, die krijgt over USB midi start en stop messages en krijgt via USB ook het midi clock signaal. Die stuurt die signalen dan via 3 mono jack kabels naar de CR78?

Die compusync78 heeft die 3 signalen zelf altijd nodig om goed te werken. Moest je later(eerst via USB zien dat het werkt) dan via de midi in van de compusync78, midi clock/start en stop signalen doorsturen gebruikt je ook weer de 3 output jacks om naar de CR78 te gaan.

Je moet die toestellekes (compusync of CHD cr78 PGM) bekijken als een drumcomputer met 1 track die midi start en stop nodig heeft en midi clock, die 3 signalen stuur je dan vanuit dat toestel naar de CR78 .

Wat die E-rm multiclock dan in je verhaal komt doen enzo snap ik niet ...

Moet dit weekend werken maar probeer maandag opnieuw.

O wacht ik heb herlezen… het is toch een usb of midi verhaal he… die 3 outputs naar de cr78 zijn vanzelfsprekend… maar ik heb als experiment bijvoorbeeld start en stop en clock eens uit de chd genomen en write uit de compusync terwijl ze beiden geslaved waren aan de sbx1.
Als de compusync slaved vd erm qua midi werkt start… stop dus niet… ik heb n paar videos indien interessant deel ik die hier ook.

Ontwerper denkt dat de pulse te kort is voor mijn cr78

Laatst gewijzigd:
O wacht ik heb herlezen… het is toch een usb of midi verhaal he… die 3 outputs naar de cr78 zijn vanzelfsprekend… maar ik heb als experiment bijvoorbeeld start en stop en clock eens uit de chd genomen en write uit de compusync terwijl ze beiden geslaved waren aan de sbx1.
Als de compusync slaved vd erm qua midi werkt start… stop dus niet… ik heb n paar videos indien interessant deel ik die hier ook.

Heb je nu eigenlijk de compusync78 al eens alleen gebruikt via USB, niks andere devices? DAW--USB-- compusync78--3 jack kabels--CR78 ?

klinkske , ik weet niet of ik u nu goed begrijp , je hebt neg1 toestel nodig om de CR78 via USB met je DAW te syncen toch ? Neem nu de compusync78, die krijgt over USB midi start en stop messages en krijgt via USB ook het midi clock signaal. Die stuurt die signalen dan via 3 mono jack kabels naar de CR78?

Die compusync78 heeft die 3 signalen zelf altijd nodig om goed te werken. Moest je later(eerst via USB zien dat het werkt) dan via de midi in van de compusync78, midi clock/start en stop signalen doorsturen gebruikt je ook weer de 3 output jacks om naar de CR78 te gaan.

Je moet die toestellekes (compusync of CHD cr78 PGM) bekijken als een drumcomputer met 1 track die midi start en stop nodig heeft en midi clock, die 3 signalen stuur je dan vanuit dat toestel naar de CR78 .

Wat die E-rm multiclock dan in je verhaal komt doen enzo snap ik niet ...
Negeer die quote, mijn telefoon doet stom.
Ja met usb en ableton heb ik geen start, geen stop. Enkel clock volgt.
Ik zie ook de compu niet verschijnen in de ableton midi lijst. Start stop optie staan aan.

Ik had zoń doepfer msy2 om mijn cr78 te syncen en stop/starten, zo aan logic gehangen via een amt8.
CR78 was ook 48 ppq ipv 24 dacht ik, wat bijv een 808 en 606 slikken, met zoń mys2 kan je dat met dipswitches instellen

De originele progger was de ws-1

Het echte probleem is dat de zelfgeprogrammeerde tracks niet on the beat zijn met de presets, ik veronderstel dat t met alle oude cr78’s zo is… ik test er weldra een andere. Maar weet t antwoord al want had dat al eens gedaan…

Compusync quantized de stapjes, maar dus ook dat lijkt er naast…

Ik zie ook de compu niet verschijnen in de ableton midi lijst. Start stop optie staan aan.

Ik zou dan eerder denken dat het apparaat defect is eigenlijk ... En de CHD cr78 PGM werkt in in "internal synchronisation" mode ook niet? Heb de manual eens héél snel bekeken ,pulses kan je ook aanpassen vanaf software V3 ofzo ...

Tja het wordt winter , misschien gewoon maar opstoken die CR78 met al dat hout :D

De chd doet t wel… maar enkel niet in sync met de pattern preset… en de pattern start ook niet vanaf stap 1. Dus mijn hoop was de compusync met de quantize functie.

Ik heb ergens een verborgen video op yt die ik stuurde naar chd destijds… moet ik zoeken. Die toont een pattern prigrammatie die vervolgens start met n snare terwijl stap 1 n kick is… en dat is elke keer zoiets : mis.
De pgm is de op een na laatste versie. Dus niet alles instelbaar.
Cr78 is volledig op punt gezet 2 jaar terug die die gaat echt niet de haard in.

Hmm, ik heb meerdere CHD programmers liggen. Het is een paar jaar geleden dat ik er mee werkte maar programmeren ging prima. Misschien moet ik de boel ook weer es tevoorschijn halen.

Als je er eentje verkoopt hoor ik t wel. Vriend van me wil er nog een.

Als je er eentje verkoopt hoor ik t wel. Vriend van me zoekt een chd. O en check zeker je batterij!! Open doen vd cr 78 is niet moeilijk

De batterijen zijn er al jaren uit bij mijn units.
Ik heb een programmer bij iedere CR-78 en wil die wel bij elkaar houden dus ik verkoop geen losse programmer helaas.

Back