8bar Elektron Analog Four mk2

jdDD

Ouwe rot
Dag mensen :doei:

Vraagje: hoe kan ik met mijn Elektron Analog Four mk2 in 1 keer een melodie of baslijn opnemen van een 8bar lang? *D

Standaard is er een 4bar aanwezig en patronen kunnen gechained worden, maar als ik iets wil opnemen dat langer is hoor ik dit dan
in 2 'takes'/patronen te doen, of hoe doen jullie dit?

Vriendelijke groet! 8)

Neemt ie niet in twee patronen op als je ze linked? Anders kan je in een pattern de time signature halveren om hem langer te maken, dat gaat wel ten koste van je step resolutie.

Het draait hem inderdaad om een 8bar (melodie over 32 beats) opnemen in de A4 zelf.

Dit zou kunnen door time signature te halveren, denk ik.

In 1 opname 2 patronen naadloos opnemen, kan dit?

Groet!

Ik doe dit doormiddel van trigconditions (bijv de eerste keer 1:2 en de tweede keer 2:2), eventueel met microtiming (of hoe dat ook mag heten) meer naar hetzelfde startmoment verplaatsen. Dit werkt wel beter met geluiden die een langzame attack hebben.

Het is dus geen evidentie.. raar dat ze bij zo'n topinstrument geen rekening mee gehouden hebben! :beard:

Je kan ook dmv midi noten naar je A4 versturen, dan kun je het zo lang maken als je wil (of je bron toestaat), maar heb je niet de voordelen van de elektron sequencer. Het is een van de concessies die men heeft gedaan, ik zelf heb er niet echt last van, maar kan me voorstellen dat het voor anderen wel een groot nadeel kan zijn.

Het is dus geen evidentie.. raar dat ze bij zo'n topinstrument geen rekening mee gehouden hebben! :beard:
Tja, keuzes moeten gemaakt worden hoe bepaalde dingen werken, maar volgens mij kan je prima doen wat jij wilt dmv dat chainen. Soms moet je niet kijken wat een apparaat niet kan, maar naar wat het wel kan ;-)

1. Je maakt twee patterns van 4 bar.
2. Je chained de patterns in chain mode
3. Je drukt op rec en play te gelijk
4. Opnemen maar.

Nu kan je in 8 bar opnemen zonder de patterns apart in te hoeven spelen. als je een noot vast houdt tijdens de overgang van pattern 1 naar pattern 2 blijft deze gewoon door spelen.

Back