Interessant initiatief: VST Audio Plugin Manager

bombario

Gepokt en gemazeld
Ik ontdekte net OwlPlug, een mooi open source initiatief. OwlPlug is een desktop VST plug-in manager voor Windows en Mac. Hiermee kun je eenvoudig plug-ins beheren. Doel is om er op termijn een marktplaats aan te koppelen, zodat je centraal nieuwe plug-ins kunt ontdekken en aanschaffen.

OwlPlug is nog volop in ontwikkeling en nu al veelbelovend. Omdat het open source is, kan iedereen eraan bijdragen 👍

Nog niet gekeken, maar kan deze ook centraal updates beheren, zoals bijvoorbeeld Ninite dat doet voor Windows applicaties? Zou echt meerwaarde hebben, 1 druk op de knop en de laatste updates binnenhalen voor al je favoriete plugins.

Voor mij niet interessant.Ik krijg al mijn plugins nog op één scherm.😷

Voor mij niet interessant.Ik krijg al mijn plugins nog op één scherm.😷
Ik weet niet of ik je helemaal goed begrijp. Maar dit is bedoeld als plug-in manager, buiten je DAW om. Je krijgt een mooi overzicht van alles wat je geïnstalleerd hebt en - later - wat je er nog bij kunt kopen. Het idee is dat je heel veel tijd bespaart, en sneller nieuwe ontwikkelaars en producten ontdekt.

@NorthernLightX Dat zou helemaal super zijn ja 👍

OK, even gekeken, werkt alleen voor bepaalde open source plugins, dus doet geen (update-) management van commerciële plugins. Zodra ze dat gaan ondersteunen (of een ander product wat dat doet) dan ben ik om.

Een soort steam voor plugins! Had er natuurlijk al veel eerder moeten komen want het eigenlijk van de gekke dat ik op illegale sites moet kijken wat voor nieuwe plugins er allemaal zijn. Even los van het updaten natuurlijk.

Zodra ze dat gaan ondersteunen (of een ander product wat dat doet) dan ben ik om.
Het is open source en ik ben benieuwd of ze al die commerciële clubs op een lijn krijgen. Plugin Boutique heeft natuurlijk een super interessant verdienmodel. Maar het is nu ook zo onoverzichtelijk als wat. Sta je daar als kleine developer niet tussen, dan vinden mensen je niet. Hoe goed je plug-ins misschien ook zijn.

Ik heb trouwens ook meerdere Download Portals op mijn pc staan. Van Native Instruments, XLN Audio, Heavyocity, 8 DIO etc. Super irritant en onnodig. Maak er dan één goede en gedeel de van.

Een soort steam voor plugins! Had er natuurlijk al veel eerder moeten komen want het eigenlijk van de gekke dat ik op illegale sites moet kijken wat voor nieuwe plugins er allemaal zijn. Even los van het updaten natuurlijk.
Die snap ik niet?
Je koopt een plugin toch gewoon op de site van de vendor, je staat op de mailinglijst en krijgt updates, of je checkt de site regelmatig? waarom zou je dan naar illegale sites moeten?

Goed initiatief! Ik koop mn plugins nu eigenlijk alleen nog maar van Waves, izotope en arturia omdat die zelf een installer/updater/manager hebben en die dingen werken vaak ook maar half. Maar met een soort VST steam (VSTeam) zou ik waarschijnlijk juist meer van kleine bedrijfjes kopen.

Back