Yamaha CS5/10/15

Status
Please reply by conversation.
Ik raad je de 15 aan... 2x 1vco voice in 1, of 1x 2vco voice en filterbank voor extern geluid :okdan:
Happy HUNTING! :)

Hier staat er eentje te koop : 登录 Facebook.
Gelieve 25€ te storten op mijn rekening voor het opzoekwerk.
1640703216093.png

Haha bedankt, die had ik zelf ook gevonden net na het posten van dit bericht. 1100 vind ik wel wat ambitieus voor een veertig jaar oude monosynth

Goh ja, de vintage craziness slaat wild om zich heen natuurlijk. Persoonlijk vind ik zo'n ding niks waard. Nadeel van die mono-vintage meuk blijft altijd dat je haast nooit 2x dezelfde sound uit die dingen krijgt. Geen geheugen is voor mij een no-go. Gedoe met midi to CV.
Enige voordelen die ik mogelijkerwijze nog kan bedenken is dat je de sounds kan sampelen en de prijzen wellicht zullen blijven stijgen.

Heb eventueel een CS-15 te koop;
Topstaat, prof. ge-serviced in 2017.
Extra CV inputs voor beide VCF's (mooi aangebracht, geen DHZ klus)
Komt in de originele Yamaha koffer.

PM bij serieuze interesse, prijs ligt niet onder die in bovengenoemde advertentie.

Deze is niet van mij, maar geeft MI wel een indicatie v/d markt, die in Duitsland iha wat meer liquide is dan in de rest v/d EU.

CS-15 op ebay-kleinanzeigen.de aangeboden voor 1200 EUR

Haha bedankt, die had ik zelf ook gevonden net na het posten van dit bericht. 1100 vind ik wel wat ambitieus voor een veertig jaar oude monosynth
Zoek de recente prijzen v/d Korg MS-50 of Roland 102, SH-2, Promars etc. maar eens op.
Een CS-15 klinkt niet minder goed in mijn oude mannen-oren.

Zoek de recente prijzen v/d Korg MS-50 of Roland 102, SH-2, Promars etc. maar eens op.
De monofone reeks van Yamaha krijgen niet het lof die ze verdienen.
Heel leuke synths.
Had er Moog of Roland opgestaan dan waren ze dubbel zo veel waard.

Misschien is deze interessant ?

Ja die zag er leuk uit, maar Berlijn is wel een héél eind rijden voor een synth.

Deze is niet van mij, maar geeft MI wel een indicatie v/d markt, die in Duitsland iha wat meer liquide is dan in de rest v/d EU.

CS-15 op ebay-kleinanzeigen.de aangeboden voor 1200 EUR

Mja, staat wel al vijf maanden te koop - dan valt dat precies nog mee met die liquiditeit.

Goh ja, de vintage craziness slaat wild om zich heen natuurlijk. Persoonlijk vind ik zo'n ding niks waard. Nadeel van die mono-vintage meuk blijft altijd dat je haast nooit 2x dezelfde sound uit die dingen krijgt. Geen geheugen is voor mij een no-go. Gedoe met midi to CV.
Enige voordelen die ik mogelijkerwijze nog kan bedenken is dat je de sounds kan sampelen en de prijzen wellicht zullen blijven stijgen.
Ik volg je eigenlijk volledig hoor, het nadeel is enkel dat ik merk dat veel van de "gemakken" van moderne synths (zoals bv geheugen) me eigenlijk wat belemmeren. Als je dan een pad nodig hebt ga je bv steevast terug naar die ene "dream pad" patch en heb je niet de motivatie om nog verder te experimenteren. Door een vintage monosynth te nemen haal je gewoon elke verleiding tot lui gedrag weg :) Een soort van commitment device zeg maar
Opnieuw volledig akkoord, maar tegelijk heb je vandaag de dag voor een 1900 tal euro al een zo goed als nieuwe OB-6 of Prophet 5, met een miljoen meer mogelijkheden dan een ouwe mono. Op dat vlak wordt het wat moeilijk te verantwoorden naar de portefeuille toe :) Voor 500-900 euro gaat dat nog iets makkelijker.

Heb eventueel een CS-15 te koop;
Topstaat, prof. ge-serviced in 2017.
Extra CV inputs voor beide VCF's (mooi aangebracht, geen DHZ klus)
Komt in de originele Yamaha koffer.

PM bij serieuze interesse, prijs ligt niet onder die in bovengenoemde advertentie.
Bedankt, ik overweeg het en laat je zeker nog iets weten bij interesse :)

...
Mja, staat wel al vijf maanden te koop - dan valt dat precies nog mee met die liquiditeit.
....
Opnieuw volledig akkoord, maar tegelijk heb je vandaag de dag voor een 1900 tal euro al een zo goed als nieuwe OB-6 of Prophet 5, met een miljoen meer mogelijkheden dan een ouwe mono. Op dat vlak wordt het wat moeilijk te verantwoorden naar de portefeuille toe :) Voor 500-900 euro gaat dat nog iets makkelijker.

Bedankt, ik overweeg het en laat je zeker nog iets weten bij interesse :)
Scherpe waarnemingen allemaal, die vijf maanden had ik zelf even over het hoofd gezien.
Als verkoper heb ik meestal mijn roze bril op ...

Heel leuke synths.
Als de CS15 1100 of 1200 euro moet kosten kun je niet zeggen dat ze underrated zijn toch ..?
Opvallend wel dat ondanks het enorme aanbod van moderne analoge synths dit soort vintage synths weer erg in prijs stijgen. Het aanbod van de CS is niet zo groot, je krijgt het idee dat ze destijds misschien niet zoveel lof kregen? Aantal jaren geleden een CS5 gekocht voor 400 euro, achteraf jammer dat ik hem heb weg gedaan. Je ziet ze gewoon niet zoveel voorbij komen in het aanbod. JE krijgt het idee dat ze vooral destijds niet zoveel lof kregen (of dat mensen die er een hebben ze gewoon niet van de hand willen doen). My two cents .. succes met zoeken!
(Al iets gevonden?)

Heel leuke synths.
Het is ook dat er custom Yamaha componenten inzitten die indien ze stuk gaan je de synth niet meer kan herstellen,bij Roland of Moog gaat dat al veel vlotter.

In begin was dit weinig bekend maar ondertussen zijn al meer mensen op de hoogte,dus veel geld geven aan een CS-30 ziet iedereen niet zo meer zitten.

Straks ga ik me nog een miniKorg 700 Reissue moeten aanschaffen voor 2000 euro om een beetje toffe monosynth te bezitten :?

Straks ga ik me nog een miniKorg 700 Reissue moeten aanschaffen voor 2000 euro om een beetje toffe monosynth te bezitten :?
Dan ben je nog meer verwijderd van de CS sound,ik zou eerder zo een Behringer K2 + Neutron kopen,goedkoper dan een CS-15 /30 en je zal er gelijkaardige sounds mee uithalen

Dan ben je nog meer verwijderd van de CS sound,ik zou eerder zo een Behringer K2 + Neutron kopen,goedkoper dan een CS-15 /30 en je zal er gelijkaardige sounds mee uithalen
Vind je? Ik vind dat vele oude Korgs net zoals de CS serie een beetje een niche invullen naast de traditionele "fat" Moogs en de "agressive" Arp/MS20 achtige synths. Die CS's (en de miniKorg ook) hebben een geluid dat me wat doet denken aan natuurlijke instrumenten en dat vind ik charmanter dan al die "crazy" of "gritty" meug die momenteel zo in is. Vandaag de dag moet elke monosynth precies een minimoog zijn, en ik ben eigenlijk niet zo'n fan van de Moog sound.

Tja,ik heb een CS-15,30 en 700S gehad en de 700S klinkt alles behalve zoals een CS-15/30,dus ja als je de CS15/30 zoekt dan heb je helemaal niets aan een 700S.

de Neutron/K2 combi hebben multimode filters en dus kan je de routing van osc VS type filter van de CS-15 emuleren,met een 700S heb je helemaal een andere sound gezien je maar 1 sweet spot kan genereren ,met de CS-15 heb je twee sweet spots waar je voor wat de twee filters betreft helemaal controle over hebt.

Heb je ooit al een CS-15 gehad?,want de ARP sound leunt meer aan bij Moog en de MS-20 meer bij CS-15 namelijk..

Als de CS15 1100 of 1200 euro moet kosten kun je niet zeggen dat ze underrated zijn toch ..?
Vraagprijzen zijn daarom niet persé verkoopsprijzen.
Als je er maanden mee te koop staat zonder dat er reactie op komt,dan moet je jezelf toch eens de vraag stellen of je niet een beetje in prijs moet zakken.

Status
Please reply by conversation.
Back