Yamaha CS5/10/15

Status
Please reply by conversation.
Vraagprijzen zijn daarom niet persé verkoopsprijzen.
Als je er maanden mee te koop staat zonder dat er reactie op komt,dan moet je jezelf toch eens de vraag stellen of je niet een beetje in prijs moet zakken.
Geloof in "the greater fool theory" kan heel hardnekkig zijn, ook bij mijzelf ...

Tja,ik heb een CS-15,30 en 700S gehad en de 700S klinkt alles behalve zoals een CS-15/30,dus ja als je de CS15/30 zoekt dan heb je helemaal niets aan een 700S.

de Neutron/K2 combi hebben multimode filters en dus kan je de routing van osc VS type filter van de CS-15 emuleren,met een 700S heb je helemaal een andere sound gezien je maar 1 sweet spot kan genereren ,met de CS-15 heb je twee sweet spots waar je voor wat de twee filters betreft helemaal controle over hebt.

Heb je ooit al een CS-15 gehad?,want de ARP sound leunt meer aan bij Moog en de MS-20 meer bij CS-15 namelijk..
Nee, jammer genoeg moet ik toegeven dat mijn begrip van al deze synths louter gebaseerd is op Youtube filmpjes. Het vervelende daarin is dat zowat elke MS20 demo op YouTube gewoon uit 10 minuten losgeslagen filter resonantie bestaat, wat niet echt bijdraagt tot een volledig beeld van de synth. Zelfde verhaal vond ik een beetje met de Arp demo's, en vandaar mijn associatie van de twee. Maar dan probeer ik eens te zien waar ik een MS20 FS kan uittesten, bedankt voor de tip :)

Ik heb een MS-20 en een flink gemodde CS-15, waar heel wat filter routing trucjes mee te doen zijn. Lijken totaal niet op elkaar. Het enige dat ze gemeen hebben is dat ze beide niet zo'n makkelijke Moogkont produceren. 700S heb ik nooit bespeeld.

Ga hem morgen alvast eens uitproberen :) Zijn er bepaalde zaken waarvoor ik moet uitkijken ? (dan bedoel ik typische technische gebreken voor deze reeks)

Neuh, toetsen, kraakjes in pots en faders, soepel lopende pots en faders, scheurtjes in zijkantjes, start -ie gelijk op en is ie dan stabiel. Superdingen hoor, die oude yammies.

Wel, ben ik gisteren gaan testen ... om hem uiteindelijk toch het geld niet waard te bevinden. Oepsie 8o) Echt fantastische sound maar de functionaliteit misschien net te beperkt anno 2022 om de kost te rechtvaardigen. Dat weten we dan ook weer...

Status
Please reply by conversation.
Back