Meat Loaf overleden.

Ik durf het bijna niet te zeggen hier als ik zo de reacties lees, maar ik vind Paradise by the Dashboard Light wel een lekker nummer. Ik vind het toch wel erg goed in elkaar zitten qua opbouw en spanningsopbouw....ik zou willen dat ik het geschreven had.

Zelf vind ik de piano altijd erg lekker in het nummer.

Wel jammer dat weer een beroemdheid ons verlaten heeft, maar dit nummer zal denk ik niet snel verdwijnen.

Ik vind het toch wel erg goed in elkaar zitten qua opbouw en spanningsopbouw....ik zou willen dat ik het geschreven had.

Dat is ook zo. En toch is het een verschrikkelijk nummer. Het ene sluit het andere niet uit.

Ik heb het tot vervelens toe gedraaid voor publiek (en dan nog 500 keer erna) en vrees dat 't nu meer door de strot gaat geramd worden... Gelukkig luister ik amper radio en kijk géén tv, zal er dus redelijk goed aan ontsnappen...
Vieze kerel vond ik altijd... Bat out of hell vond ik om een of andere reden wel n mooie hoes.
Mits genoeg alcohol in 't bloed en op jonge leeftijd kon ik 't nog wel smaken maar 't is zoals Bryan Adams: sommige dingen wil je echt nooit meer horen.

Ach! - alsof die man enkel maar dat ene nummer gezongen heeft. Hier luisterde ik vroeger graag naar, en dat kan ik nog steeds waarderen:

Zijn album 'Bat out of hell' met Ellen Foley was één van de eerste LP's die ik aanschafte; even grijs gedraaid toen.

In de Kringloopwinkel waar ik als vrijwilliger werk wordt er overigens nog geregeld naar die plaat gevraagd. Dus voor veel mensen heeft het nog steeds iets. Het appelleert aan jeugdige emoties en ervaringen waar men dan later nog met nostalgie aan terug denkt. Maar je hoorde "Paradise" net wat te vaak, wat uiteindelijk maar weinig nummers overleven.

Ik denk dat veel mensen Paradise zo klote vinden omdat iedereen het wel meegemaakt heeft dat mensen in kroegen en op feestjes gaan playbacken en er heel raar bij gaan doen...maar dat is echt pas later gekomen.. En als je dat ervanaf denkt is de track toch echt niet beroerd en zit het gewoon solide in elkaar. En de clip? Haha ja ik herinner me dat mijn oma eind jaren 70 toevallig meekeek en alleen 'ah bah' zei en verder zweeg...

Mooi stuk over debuutalbum 'Bat out of hell' dit.

Geen platenlabel wilde het hebben en met 1 baas kregen ze zelfs ruzie. Producer Todd Rundgren vond het zo bijzonder dat hij er wel wat in zag, en uiteindelijk ging hij 44 miljoen keer over de toonbank! 😛

Kutmuziek maar volgens mij wel een leuke vent en in elk geval een redelijke acteur. Nog een wonder dat ie zo oud is geworden. Larger than life.

Ik denk dat veel mensen Paradise zo klote vinden omdat iedereen het wel meegemaakt heeft dat mensen in kroegen en op feestjes gaan playbacken en er heel raar bij gaan doen...maar dat is echt pas later gekomen

Daar zit wel wat in denk ik.
Zo heb ik het ooit in een uitvoering door BZN gezien. Dat deed het nummer geen goed zullen we maar zeggen. ;)

Jeemig. Ik krijg in één keer toch wat meer waardering voor de uitvoering van Meat Loaf... :D
Hij was acteur he, die ook kan zingen. En die nummers zijn geschreven door een musicalcomponist. Het is over de top toneel, het grote gebaar en dan keer 10. Als ik met een fractie van zijn lef op het podium sta ben ik al blij 😁

Kun je over slechte muziek spreken als bat out of hell 44 miljoen en steeds lopende verkocht is mede dankzij hem?
'Like a bat out of hell I'll be gone when the morning comes'

Bat out of hell had ik ook in een vorig leven, prima plaat.

Thnx for the music old man, RIP

Ik weet niet of Meat Loaf ooit zelf muziek gecomponeerd heeft...

Wel meegeschreven aan nummers, toen Jim Steinman het niet meer voor hem deed en er contractueel wel een nieuw album moest komen. Lees hier:

"Struggling for time and with no resolution to his arguments with Steinman seemingly on the horizon (eventually, Steinman and Meat Loaf would sue one another), he was forced to find songwriters wherever he could, including writing the songs himself.

Meat Loaf is credited with being involved in the writing of numerous tracks on the album, including the title track. However, as Meat would later admit, he was not much of a songwriter and did not like the songs he had written for the album."

Back