Feedback op onze Sculpt Synth verzocht!

Hoi! Wij zijn 3 laatstejaars HKU studenten Muziek en Technologie en wij zijn een synthesizer bedrijf begonnen!
Aangezien wij veel betrokkenheid willen met onze doelgroep, willen wij alle feedback, vragen en opmerkingen meenemen.

Daarom willen wij jullie onze videodemo presenteren van onze eerste synth, genaamd Sculpt! We zijn razend benieuwd naar jullie mening, zodat wij onze synth kunnen verbeteren.
We horen het graag!

Groet,

Freek, Tim en Shiva van Clear Cut Instruments

Ik weet niet of dat bij anderen ook zo is maar bij mij is de toelichting bij de video maar moeilijk te verstaan, het klinkt als gestommel.

Hoi, bedankt voor je bericht! We gaan onderzoeken hoe wij dit kunnen oplossen. Ligt het voor jou aan de articulatie of de mix met het achtergrondgeluid?

Mooi project zeg! Ik kan de video trouwens prima verstaan.. Ik heb ook even naar de manual gekeken. Ik was wel benieuwd naar een plaatje van de achterkant van de pcb.. Benieuwd welke hardware (SoC) jullie gebruiken.

Hoi, bedankt voor je bericht! We gaan onderzoeken hoe wij dit kunnen oplossen. Ligt het voor jou aan de articulatie of de mix met het achtergrondgeluid?

Ik heb voor de zekerheid ter vergelijking ook nog maar even naar wat andere video tutorials geluisterd maar daarop klinkt de stem veel helderder. Althans op mijn computer...

Ook ik vond het lastig te verstaan.
Het klinkt erg dofjes.

Goed, over naar het apparaat zelf.
-Zouden 1/4 inch jacks mogelijk zijn qua ruimte in de behuizing?
-De leesbaarheid van de tekst kan beter. Dan heb ik het met name over de tekst helemaal onder en bovenaan. De tekst die over de printplaat valt is een stuk beter leesbaar.

Daarnaast is de naamkeuze misschien wat ongelukkig gezien Modal al een apparaat genaamd Skulpt heeft. De spelling mag dan anders zijn, de klank is hetzelfde.

Het concept wordt beter uitgelegd in het commentaar bij de video dan in de video. En het concept is zeker leuk.
Ook is het me niet bij alle geluiden duidelijk of er externe input wordt gebruikt, ik vermoed bij de meeste (vrijwel alle?) geluiden wel.

-Zouden 1/4 inch jacks mogelijk zijn qua ruimte in de behuizing?
-De leesbaarheid van de tekst kan beter. Dan heb ik het met name over de tekst helemaal onder en bovenaan. De tekst die over de printplaat valt is een stuk beter leesbaar.

Daar wil ik nog wel even aan toevoegen dat beide punten me niet weerhielden van de aanschaf van een Bastl Microgranny.

Zou hij dat werkelijk hebben gezegd? ;)

c5e.jpg

:mega:

Wat leuk dat jullie allemaal meedenken! Wij waren er inderdaad niet van bewust dat er al een gelijknamige synth bestaat. De naam Sculpt komt voort uit het principe van het beeldhouwen van een stuk marmer. In dit geval gebruiken wij dan pure White Noise als audio input (lees een blok marmer) waarna je die met scherpe filters en verdere uitgedachte modulatie kan vormgeven (uithouwen). Maar hier waren jullie waarschijnlijk ook al achter... @Schimpie Wij zullen ook onderzoeken of wij een macro jack kunnen toevoegen ipv mini. Daarnaast gaan wij experimenteren met gekleurd plexiglas of diepere ingraveringen van de onduidelijkere texten

Ik heb wel even gezocht of Michelangelo dat werkelijk gezegd heeft maar kon het niet vinden. Veel uitspraken worden inderdaad ten onrechte aan personen toegeschreven. Ook weet ik niet of er al een andere synth zo heet. Bij even snel zoeken vond ik niets maar dat zegt nog niet zoveel...

Het concept wordt beter uitgelegd in het commentaar bij de video dan in de video. En het concept is zeker leuk.
Ook is het me niet bij alle geluiden duidelijk of er externe input wordt gebruikt, ik vermoed bij de meeste (vrijwel alle?) geluiden wel.
Wij zullen kijken toch of we ook inhoudelijke concept info kunnen toevoegen in het filmpje. Ook het gebruik van externe input duiden we iets beter aan. Bij de meeste pads, gebruiken wij wel voornamelijk alleen ruis als input. Door de scherpe bandpass filters blijven bijna sinus achtige tonen over, die we kunnen vermenigvuldigen met boventonen onder het Timbre knopje.

Back