Dr. Evil - Fatalism

EviL303

Ouwe rot
Haai Forummmmers,

Bij deze alweer helemaal iets anders , als oefening iets gemaakt volledig in de box (wat ik normaal NOOIT doe, en zodus ook zonder mijn 303) , ook proberen mastering doen.
Boh cattegorie , mental hardcore tekno ofzo iets , als het in een vakje moet zitten!
Oja de stemmetjes komen van e gloomy nations ... bedankt dat ik die mocht gebruiken!

Op naar de volgende ...

Tips zijn alvast welkom …

Op die distorted kick na (en enkele soundscapes) zijn veel geluiden nog behoorlijk clean.. mag van mij wel wat vunziger allemaal :) misschien een tikkie sneller, zelfs..

En een open hihat als snare gebruiken heeft toch net iets minder impact dan gewoon een snare..

Wel supercool dat je jezelf uit je comfort-zone hebt gehaald, kan ik altijd waarderen :okdan:

Op die distorted kick na (en enkele soundscapes) zijn veel geluiden nog behoorlijk clean.. mag van mij wel wat vunziger allemaal :) misschien een tikkie sneller, zelfs..

En een open hihat als snare gebruiken heeft toch net iets minder impact dan gewoon een snare..

Wel supercool dat je jezelf uit je comfort-zone hebt gehaald, kan ik altijd waarderen :okdan:
Even een beetje randinfo…normaal werk ik gelijk in de studio maar daar heb ik mijn 303s,ms20 etc en een berg fx met oa een Sherman filterbank en een analoge mixing d sk.Anyway om een lang verhaal kort te maken heb ik me bewust enkel bezig gehouden met de laptop om een track in de box 📦 te maken omdat als ik het in de studio zou doen ik vlug afgeleid zou worden /zijn en in mijn typische sound / stijl zou hervallen . Denk dat ik hem een beetje te vlug gepost heb en alsnog eens met de track in de studio aan de slag ga wat betekent dat ie veel vuiler kan worden naargelang mijn stemming! Maar goed het is leerrijk om iets anders te doen af en toe!

En als laatste het is wel moeilijker dan gedacht om in de box een sound te benaderen die je in een handomdraai in de studio kan realiseren (hybrid setup hardware/computer) door aan euhm de knoppen te draaien (blijft het leukste) … maar ik moet het mezelf aanleren want ik wil in 2022 mijn sound vd tracks verbeteren!

Ja het is niet meteen mijn genre , wou iets nieuws proberen! Tips zijn alvast welkom …

T slaat de plank niet mis.
Ik denk dat met name de vocalen wat smeriger gemaakt mogen worden.
Beetje zoals in deze.

Bounce ze gerust eens door je Sherman dus.

Laatst gewijzigd:
Gabber!!! :D ben gelijk wakker :)
🥳🙋😆
T slaat de plank niet mis.
Ik denk dat met name de vocalen wat smeriger gemaakt mogen worden.
Beetje zoals in deze.

Bounce ze gerust eens door je Sherman dus.

Ja die ken ik! Narcosis familie komt uit mijn stad dus ik ken die goed , maar goed ga toch eens mijn track door de studio trekken! Ben overtuigd

Back