Het concept van apparaat en serial werd me duidelijk na de aanschaf. Ik heb nu een controller en geen serial voor de MK1. Iemand nog een serial liggen/over? Anders een suggestie hoe ik hier aan zou kunnen komen?
Ik dacht dat je voornamelijk de CD moet hebben met de content (samples, programma en wat Kontakt instrumenten). De code op de CD moest je volgens mij invoeren na installatie. Maar is echt lang terug volgens mij ging het installen zonder NI account ook.
Maar weet je zeker dat je op de Machine V1 software gaat werken? Die is single core.. als je er wat effectjes inhangt trekt je CPU het al snel niet meer..
Je moet de controller en de software los van mekaar zien dus je kan gewoon de maschine 2.0 of hoever ze ook zijn kopen dan dan doet je mk1 het er ook prima mee
Ik dacht dat je voornamelijk de CD moet hebben met de content (samples, programma en wat Kontakt instrumenten). De code op de CD moest je volgens mij invoeren na installatie. Maar is echt lang terug volgens mij ging het installen zonder NI account ook.
Maar weet je zeker dat je op de Machine V1 software gaat werken? Die is single core.. als je er wat effectjes inhangt trekt je CPU het al snel niet meer..
Het is voor mij om er een keer het gevoel bij te krijgen. Ik heb voornamlijk muziek binnen de DAW gemaakt en mis het tactiele. Dus ik ben benieuwd of dit me past.
Je moet de controller en de software los van mekaar zien dus je kan gewoon de maschine 2.0 of hoever ze ook zijn kopen dan dan doet je mk1 het er ook prima mee
Van wat ik begrijp zijn er 2 mogelijkheden. Een serial via een softwarepakket (Maschine is daarin voor zover ik begrijp niet los te downloaden), of registratie van de controller, waardoor deze bijpassende software via NI acces download. Althans zover heb ik het begrepen.
Het is voor mij om er een keer het gevoel bij te krijgen. Ik heb voornamlijk muziek binnen de DAW gemaakt en mis het tactiele. Dus ik ben benieuwd of dit me past.
Ik heb net geprobeerd om de Maschine license die bij mijn oude MK1 controller kwam te transferen naar een net aangemaakt account want ik heb een paar controllers waar de Maschine 2 software bij geleverd is die ook op dit account staan en ik kom er niet meer uit wat nu waarbij hoort. Maar ik kan gek genoeg de oude MK1 software niet installen van dat nieuwe account, alleen de Maschine 2 software.
Ik zie wel de Maschine license staan die bij de controller hoort maar gek genoeg staat de Maschine 2 update license er ook tussen.
Via de CD de oude software installeren lukt dus niet want bij het activeren en verbinding maken met NI krijg je 'n 'server connection error'.
Er staat hier trouwens wel een Maschine 2 license te koop voor 30 euro. Maar die oude CD met code ga je dus helemaal niets meer aanhebben als iemand die aanbiedt. Waarschijnlijk is die software ook niet meer te installeren?
Werk je nog met de Maschine 1.x software en wil je naar 2.x updaten? For registered users of MASCHINE 1.x software. Dit betreft een officiële licentie. Na ontvangst van de betaling zal ik de Transfer ID zsm sturen. De Maschine 2.x software kan na importeren van de Transfer ID direct mbv Native...
www.synthforum.nl
Oh.. en de Maschine 2 software werkt prima samen met de oude controller. Alleen sommige knoppen missen of je moet anders naar functies navigeren maar het nootjes editen, of via grid inproggen, plug-ins editen werkt allemaal gewoon.. Enige wat ik niet kon benaderen was de mixer.. De arranger kan je ook gewoon selecteren via Shift+Scene bv..
oh.. je moet de drivers voor de oude controller installeren.. die worden niet geïnstalleerd als je Maschine 2 installeert maar zijn hier te vinden: DRIVERS & OTHER FILES
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.