Boss BX-800 - waar sliders kopen

The Big Ear

Ouwe rot
Ik heb dit weekend een Boss BX-800 hersteld. Blijkbaar is 1 van de faders (volume van kanaal 8) helemaal om zeep. Heb deze vervangen door een draaiknop en nu werk die perfect...
Weet er iemand waar je een 50K Log slider van 45mm kan kopen?
Dat ding heeft wel een speciale pin out. zo direct kan ik geen 1 op 1 slider vinden bij de usual suspects.
Iemand een idee?
Merci!
Tom
IMG_0012.jpg

IMG_0011.jpg

Als ik google op "45mm stereo fader 50kb" dan vind ik nogal wat exemplaren die deze pinout lijken te hebben. Die worden aangeboden als zijnde "voor Korg", "voor Mackie" etc. Dan dus kwestie om eentje te vinden die niet van de andere kant van de wereld moet komen.

Dingetje is wel dat ik concreet vooral 10kb tegenkom, 50kb lijkt moeilijker. Voorbeeldje van 50kb die zo te zien zouden passen (geen garantie! Ik kijk ook maar even naar prentjes) maar niet dicht bij huis:

Als je dan verder gaat zoeken naar faders voor die Mackie CR1604, kom je bv deze op Aliexpress tegen:

Enfin, via deze route kom je hopelijk iets tegen wat je geschikt lijkt en wilt bestellen. Ik weet niet of die groef ter hoogte van de knop van belang is; desnoods kan je die er misschien zelf in zagen/vijlen.

mmm tof, bedankt. Waarom zoek je op stereo fader? De fader wordt zeer zeker mono gebruikt ;-)
Ben binnenkort in US... ga die verkoper eens contacteren!

Ik zocht op stereo fader omdat de eerste die ik tegenkwam met schijnbaar deze pinout een stereo model was, en ik er verder weinig van ken. :D

Als het via de US route niks wordt en verder googlen niet helpt: van Ali moet je tegenwoordig niet bang zijn. Zelfs de BTW is correct geregeld in de prijs dus je betaalt geen naheffingen ed.

Back