wel een beetje zuur als je een hoop snap-ins hebt gekocht. Ik heb er zelf 3, die kon ik kopen van een voucher die ik kreeg na een jaar KHS subscription, echter was phase plant toen in de sale, maar voor die prijs kon ik mijn voucher niet gebruiken, toen ben ik ermee gekapt. ik heb convolver, stop tape en nog een filter. MPE wel interessant en de gratis snap-ins ook interessant. Maar heb weer erg veel uitgegeven de laatste weken helaas
heb de demo ge-installeerd.. het eerste, wat me opviel; overzichtelik.. mooi hoe macro, modulaties, als in een soort van soft modular konnekties weergeven. b.v.
o ja, er is een
catch; wanneer je multi-pass niet hebt, werkt dat ook niet. natuurlik... MPE lijkt me mooi ge-implementeerd..
er was een thread op KVR, juist over dit 'probleem'; en heel veel snap ins, kon je al gratis verzamelen, wel over jaren.. en de sales, en de vouchers... het probleem van Phaseplant, dat het uitbreiden met snap ins nog al wat zou kosten, of, als je het goed doet, met sales, de gratis snap ins, bij bladen, etc., vouchers, je ze voor weinig kon krijgen...
de laatste zin wordt er niet duidelikker op! he he...
zuur zeker, maar, wanneer zoiets gebeurt; je hebt ze dan wel al kunnen gebruiken...
ik denk dat KHS nu een goede stap heeft gemaakt, en ze zullen zeker nog premium snap ins maken, snap heap blijft niet gratis, multi-pass heb je nog, en phase plant gaat in prijs omhoog.
ze pakken het anders, simpeler aan.
pffff, zit ik hier alsof ik een grote KHS gebruiker te schrijven..... ik volg het al lang, vanwege mijn interesse in Phaseplant... en vond het ontbreken van effekten een groot probleem. daarmee wordt Phaseplant, simpelweg duurder... nou, ja, dat is nu ook. in niet-sale.
zelf heb ik KHS, altijd als een soort van Melda-light gezien............... zegt niks over de mogelikheden, de kwaliteit, etc. want nooit gebruikt. zelfs multi-pass, die een paar keer in sale was voor 29 dollar, latten pass-eren...
daarom vergelijk ik ook Phaseplant met MSoundFactory.. of heb ik dat altijd gedaan, terwijl dat geen goede vergelijking is. Phaseplant heeft een aantal zaken strakker op orde; de audiorate modulatie. en daarom heet ie Phaseplant..
toch wel onder de indruk, was een eerste korte impressie, zal de komende dagen m wel eens wat gaan gebruiken en ga, vanwege dezelfde reden, hoogst waarschijnlik niet overstag; ineens kwam V Collection 9, te mooi/te goed, en heb ik Chromaphone 3 gekocht, eindelik... (nog steeds met korting te verkrijgen, de thread die ik maakte, klopt niet, in die zin, daarover.)
goed, alsof we tekort komen, aan mogelikheden.... en ineens deed Phaseplant me denken aan KarmaFX Synth Modular 2, die ik in een sale heb gekocht, maar nog te weinig heb gebruikt. ook MPE. geheel anders, maar heb zo'n gevoel dat je erg dichtbij kunt komen, ook met een andere soft modular, zoals Voltage Modular.
men ziet, er is nog best leuk spul te krijgen.... en niet alles hoef je binnen te harken.... alhoewel...