EDM Tracks via Soundcloud

Welkom!

Ik heb de eerste track geluisterd. Moet wel zeggen dat het mijn stijl niet is, zo ben ik niet kapot van die lompe kick met enorme staart. Er zitten wel een paar aardige ideeën in, zoals dat tingeltangeldingetje wat rond 2:00 wordt geïntroduceerd. Zo rond 2:35 loopt alles wel weer een beetje door elkaar heen, zowel qua toonhoogtes (het laag beweegt niet mee met de akkoordprogressie/melodie) als de mix. Op dat punt en rond 3:47 lijken er wel twee sporen met kicks naast elkaar te lopen alsof de DJ de boel niet helemaal netjes strak heeft liggen.

Afgezien daarvan lijkt het grootste verbeterpunt me vooral de opbouw/spanningsboog. Het nummer is maar liefst ruim 7 minuten lang, maar het aantal ideeën om die lengte te rechtvaardigen is wat mager. En ik kan ook niet echt een logica ontwaren in de volgorde waarin de verschillende delen aan en uit worden gezet. Dat is wat willekeurig allemaal.

Tot slot komen de geluiden vrij standaard op me over. Misschien iets te veel presets of iets te veel geluisterd naar je voorbeelden?

Het is overigens altijd leuk om iets meer te lezen over de achtergrond van de track(s), al was het maar hoe je ze gemaakt hebt.

inderdaad, eerst welkom!

een rommeltje, zou ik simpel zeggen, @Stupide geeft het beter aan.

ik maak geen EDM, en weet er erg weinig van (alhoewel...)...

ik heb ook louter de eerste track geluisterd.

een rommeltje, dat klinkt zo... geen konsistentie, ook abrupte afwisselingen, moeten ergens door gedragen worden.

goed, tijdens het schrijven, luister ik nu de 2e track.

het zou wel zeker interessant zijn; hoe je deze tracks gemaakt hebt.

mix is onstabiel, van 2e nummer. en volgens mij amper sub-laag, wat toch bij dit genre hoort, wat multiband compressie, goed dat zou ik dan doen.. de kick...

ook hier ontbreekt een konsistentie.

ik hoor zeker potentie, eigenlik zou ik louter @Stupide herhalen;

Tot slot komen de geluiden vrij standaard op me over. Misschien iets te veel presets of iets te veel geluisterd naar je voorbeelden?

je wilt te veel in 1 keer, wellicht wat meer koncentratie en aandacht aan opbouw, de sounds, de mix....

je kunt zeker een nummer volgooien, maar dan heb je wel wat meer nodig, dan ik nu hoor.

ik zag op Soundcloud, dat je een achtergrond als DJ hebt, dit lijkt eerder mixen als een DJ. wat geen probleem/kwestie hoeft te zijn.

de 3e track, ik zit rustig te luisteren, heeft al wat meer konsistentie, de mix kan veel gebalanceerder. dat wel. veel meer konsistentie.

goed, wat opmerkingen van een charlatan....

wat wil je, vraag ik me eigenlik af...

Super bedankt voor jullie kritische noot! Daar kan ik wel wat mee. Jullie hebben er je tijd voor genomen, dat waardeer ik.

Mixen als een DJ, tja daar zit wel wat in, zeker bij eerste 2 tracks. heb daar ook best wat sample libraries gebruikt.

Ik ben ze ook n.a.v de feedback eens goed gaan beluisteren , en inderdaad de eerste 2 tracks zijn erg vol, tegen chaotisch aan.

En van de kick herken ik ook, volgens mij 2 kicks gelayerd in die track... niet handig dan...

Zijn wel wat oudere tracks, dus ik zal hier nog eens terug komen met wat nieuwer werk. Geen EDM.

Klinkt goed.. goede sounds, melodieen...

Je kan aan de mix werken om het meer impact te geven.. levels van de verschillende tracks kan beter..

Maar de basis voor mij is het creatieve gedeelte... en dat zit goed..

Die eerst kan je een Chart-hitter van maken,je moet heel het arrangement wel herzien en met een pro aanpak her-opbouwen en afwerken.

Je moet rekening houden vooral dat die catchy melodietjes er inkomen ook op het juiste moment,niet te veel niet te weinig,juist genoeg dus om aandacht te trekken en dat men het niet beu wordt.

Al de andere tracks zouk ik ff opzij zetten en inspanning doen op die eerste.

Back