Tweevoud - Ik wil jou

Darkmoon

aka ZeNN
In 1996 Maakte ik met zanger Tjerry van der Meer een nederlandstalig album vol huisvlijtig 'synthesizergeweld' getiteld Premiere, opgenomen op mijn zolderkamer.

De vijfde track van het album is Ik wil jou, een (wellicht iets te lang) nineties clubtrack.
Ik zou zeggen dat het een mengeling is van de dancetracks die ik destijds met name in Rotterdam heb gehoord in de jaren '90 en de klassieke Robin S sound.
En ja, voor die bas heb ik natuurlijk de Korg M1 gesampled op m'n TX16W... :)

Enjoy!

Luister het album hier op Spotify!

Apparatuur gebruikt:
- Kawai K4 Synthesizer
- Quasimidi Quasar Synth module
- Boss/Roland drumcomptertje (ben even kwijt welke)
- Yamaha TX16W Sampler met originele software
- Atari St met Cubase 2.0 (superstrakke sequencer)
- Tascam Porta 04 (4 Track cassette meersporen deck)
- Zoom 9001 (uit m'n hoofd) effect-moduletje voor galm/reverb etc.
- Goedkope Akai microfoon

Lekker basje.
Vocals moet ik even aan wennen.
Klinken een beetje ver weg ofzo.
Tekst in NL is gewaagd, waardoor je meer op details let dan in het Engels.

Ja is idd best tricky....
Destijds vond ik het voor NL muziek weer eens wat anders.
Wellicht dat niemand nu nog opkijkt van zo'n nummer...
Ik heb er later nog een wat verder uitgewerkte versie van gemaakt, die zal ik tzt ook wel online zetten.

Best grappige tracks allemaal, nu ik wat meer hoor denk ik dat er best wel potentie in zit.
Dit zou als demo best werken en met een goede producer die de ruwe randjes weg kan schaven, je zanger in toom kan houden en de sound naar nu kan liften, kan je zo in het Nederpop gat springen wat Borsato heeft achtergelaten. Nederland is wel weer toe aan een wat meer uitgesproken NL duo na alle kazigheid van de afgelopen jaren. Maar je vriendje moet wel werken aan z’n blèr trukje, in de vorige track ging het beter, hier is de energie distributie rondweg vreemd.
tevens klinit de vocal alsof die is opgenomen op het toilet. Voor een demo niet erg, maar commercieel kan je er niks mee. Dat hij een beetje klinkt als Piet de zingende stukadoor met een stalker probleem en er eentje te veel op, maakt het juist wel leuk.

Ik ben het eigenlijk wel met je kritiek eens.
Ik had nu al die nummers anders gemaakt.

Let wel, dit was 1996 en als 20 jarige was het een interessante onderneming met alle jaren 80 (early 90) apparatuur en Nl muziek maken was voor mij een first.
Ik wilde het uitbrengen zoals het toe uiteindelijk is opgenomen.
Het is eigenlijk meer ter introductie, want we hebben door de jaren heen nog wel 50 nummers opgenomen die veel beter klinken dan dit album, ook qua zang.
Later dit jaar komt er een nieuw album uit vol nieuwe tracks.

Back