dropshot85
Stamgast
Ik hoor het graag als iemand er eentje verkoopt!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
www.alpesmachines.net
Deze beoel je ?

Met zo een soep van FX er op dat kan je dan ook met een juno of met een moderne digitale poly,geen M1000 voor nodig.vond het idd toevallig dat er zo kort na dat filmpje opeens oberheims 1000 gezocht werden![]()
Met zo een soep van FX er op dat kan je dan ook met een juno of met een moderne digitale poly,geen M1000 voor nodig.
Ik had het over die video,die echt een slecht voorbeelt is omdat het in fx zwemtNu ga ik dezelfde argumenten gebruiken die de vintage-mythe-believers altijd graag gebruiken:
"Oberheim heeft net dat randje, die sappige honing en warme sound niet terug te vinden is in Japanse rommel"
Dat is natuurlijk larie en apekool. FX verandert daar ook niets aan. In het volgende voorbeeld gebruik ik dezelfde akkoorden, eerst met M1000, daarna met de JV2080. En natuurlijk is er klankverschil want het zijn 2 diverse apparaten. Of het een nu beter en of warmer klinkt dan het ander...
Maar at the end, who cares ?

Wel...,een MicroMoog,Rogue,of MG-1 zou ik nu niet direct kopen aan 1000,is veel te duur en niet echt wanted,niet dat ze slecht klinken natuurlijk.Is duidelijk dat huidge 'betaalbare' vintage aan een opmars bezig is. Dat omwille van het feit dat er intussen al veel niet meer betaalbaar, of beschikbaar is.
Gisteren zag ik nog een thread op SF uit 2017 waar de JX10P amper 500€ haalt, 5 jaar later is dat al 1.250-1.500€
Als je graag met geld speelt is de boodschap: alle vintage kopen rond 1.000-1500€, zeker analoogjes...en al zeker als er Oberheim, Moog e.d. op staat.![]()
Ik geef onmiddelijk 1.200€ voor een top mint condition white face. Niet voor de brommende blackface...er staat er nu eentje op, zie aanbod sectie

De Blackface heeft last van hum en werd verholpen in de Whiteface. Kan wel verholpen worden maar dan moet er wat worden gemorreld aan de voeding.ehm, serieus de kleur is dan het enige verschil?
Dat is niet zo,niet alle zwarte hebben die hum.De Blackface heeft last van hum en werd verholpen in de Whiteface. Kan wel verholpen worden maar dan moet er wat worden gemorreld aan de voeding.