Gezocht: Oberheim Matrix 1000

Status
Please reply by conversation.
Goed om te weten wat betreft de hum.€1200 vind ik trouwens voor die nu te koop staat best prijzig. Zat zelf rond de €800 a €900 te denken. Maar zie ze niet heel vaak te koop dus wellicht is mijn richtprijs een beetje te optimistisch?

Goed om te weten wat betreft de hum.€1200 vind ik trouwens voor die nu te koop staat best prijzig. Zat zelf rond de €800 a €900 te denken. Maar zie ze niet heel vaak te koop dus wellicht is mijn richtprijs een beetje te optimistisch?
ff wachten to de M1000 prijzen terug stabiliseerd..en allicht iets zakt weer.

Dat is niet zo,niet alle zwarte hebben die hum.
Bijna allemaal. Als je 'bijna' dan als gelukstreffer wil beschouwen, nou veel geluk dan. Voor mij enkel de WF. :D

Laatst gewijzigd:
ff wachten to de M1000 prijzen terug stabiliseerd..en allicht iets zakt weer.

Als er nu 1 ding haast onwaarschijnlijk is, dan is het de stabilisering van van vintage gear prijzen. Daarop wachten is mogelijk geconfronteerd worden met prijzen die blijven stijgen. Welcome to the real world. Prijzen dalen...geloof het maar niet en stabiliseren dat is in mijn realiteit in elk geval een zéér groot vraagteken... En misschien is er een waterkans dat een prijs stabiliseert of daalt, om daarna onverbiddelijk verder de hoogte in te gaan. Want feit is, veel eigenaars van vintage gear blijven er boven op zitten, tot de markt zulke prijzen biedt dat ze toch besluiten om te verkopen. Om daarna tot de vaststelling te komen dat de prijzen blijven stijgen. Dixit de ontelbaar vele SF threads van : "Had ik maar niet verkocht..."

Als er nu 1 ding haast onwaarschijnlijk is, dan is het de stabilisering van van vintage gear prijzen. Daarop wachten is mogelijk geconfronteerd worden met prijzen die blijven stijgen. Welcome to the real world. Prijzen dalen...geloof het maar niet en stabiliseren dat is in mijn realiteit in elk geval een zéér groot vraagteken... En misschien is er een waterkans dat een prijs stabiliseert of daalt, om daarna onverbiddelijk verder de hoogte in te gaan. Want feit is, veel eigenaars van vintage gear blijven er boven op zitten, tot de markt zulke prijzen biedt dat ze toch besluiten om te verkopen. Om daarna tot de vaststelling te komen dat de prijzen blijven stijgen. Dixit de ontelbaar vele SF threads van : "Had ik maar niet verkocht..."

Wel dat hangt af welke toestellen,maar je moet het opvolgen,wat de meesten niet doen of kunnen doen (neemt veel tijd in beslag)

Een voorbeeld van prijsstabilizatie van een snele stijging terug naar daling is de grijze SH-101 en de MS-20,ik heb indicatoren voor nog andere toestellen maar het is nog wat afwachten.

Ik heb geen glazen bol maar denk dat de Matrix 1000 bij het lijstje zal komen.

Natuurlijk is na stabilizering een geleidelijke stijgende tendens normaal,het is wanneer er een plotse jump is omhoog dat je niet moet gaan liggen kopen zoals nu het geval is geweest met de Matrix 1000

Natuurlijk is na stabilizering een geleidelijke stijgende tendens normaal,het is wanneer er een plotse jump is omhoog dat je niet moet gaan liggen kopen zoals nu het geval is geweest met de Matrix 1000
Goh, blijft altijd wat koffiedik kijken uiteraard. Je kan een 'maximumprijs' voor jezelf bepalen. Hoe graag wil je een bepaalde vintage synth en hoeveel heb je daar voor over? Persoonlijk zou ik nooit meer geven dan 1.500€ voor een Matrix 1000. Nu niet, maar ook niet binnen 10 jaar. Er zijn behoorlijk wat M1000's gemaakt, maar er komt imho wel een moment waarop veel bezitters hem niet meer willen verkopen. Er komen ook alsmaar meer jonge mensen bij voor wie sommige vintage nu al onbetaalbaar is geworden en daardoor gaan die kijken naar meer recente, (soms ook digitale) synths uit de 90's.

En die prijsstijging blijft tot er een verzadigingspunt komt waar de emotionele/muzikale waarde het niet meer haalt van de prijs. Persoonlijk zou ik dus nooit of te nimmer 30K aan een Jupiter 8 geven. In dit voorbeeld is 8K een absolute bovengrens voor mij.

de matrix 1000 werkt beter met een controller dan de matrix 6. Fenomenale synths!
Eerlijk ? Ik vind de M1000 echt tot z'n recht komen als je er 2 hebt. Dit biedt een aantal extra features : L/R Stereo, 12-voice single of 6- voice layered mode. En de klank wordt op dat moment ook super Obi !!

Status
Please reply by conversation.
Back