D-LA2A heeft iemand die hier gebouwd

hey ik heb hem in elkaar gehad maar 1 kanaal had hiss en hum. het rechter kanaal. links was fluister stil.
ik ga de bekabeling opnieuw doen.

Ok mooi het probleem is verholpen.
Van het linkekanaal wat er 1 soldeerpunt die in de kabels van de "heaters" prikt.
Nu zijn beide kanalen fluister stil.

@NorthernLightX kwa kosten kom je op ongeveer 1200 euro aan matariaal.

@NorthernLightX kwa kosten kom je op ongeveer 1200 euro aan matariaal.
Auw... dat is meer dan ik hoopte er aan uit te geven. Dan komt 'ie iets lager op mijn prioriteitenlijst te staan.

Het zijn er toch twee ?.

Ik ben vandaag aan mijn build begonnen. Kostbaar project dus zal wel een paar maanden duren voordat ik alle parts heb verzameld.

Hoe heb jij de buisvoeten aangepast? Ik wil de unit ook in 2U bouwen en las dat je dan de buisvoeten moet inkorten, maar het is me niet duidelijk hoe.

hey ja kostbaar project idd.
vooral als je voor Sowter transformers gaat.
ik heb optical cells van Kenneth.
De buizen voetjes heb ik met een dremel ingekort.
gewoon zo een bitje gekocht en in mijn huis tuin en keuken bitje gedaan.

ik heb inmiddels de switches met mooie nkk switches vervangen. moet nu weer bedraden.

toevallig was ik vandaag op zoek waar ik de hehuizing had gekocht maar heb het nog niet gevonden. kwam uit italie en de case is goed geventileerd.
wil dezelde voor een project met 2x api 312 pre amp met studer 169 eq, di en luhndah 1538xl transformers.

20250302_214027.jpg

Laatst gewijzigd:
Case uit Italië, mogelijk modushop.biz? Daar heb ik wel vaker cases gehaald, goeie toko.

Ja dat de buisvoeten ingekort moeten worden en dat het met een dremel kan snap ik allemaal wel. Maar wat je precies van welke kant af moet halen, dat is me onduidelijk. Ik vind er nergens een foto van.

De optocellen ga ik ook bij Kenetek bestellen, maar dat kan nog wel even wachten. Eerst bestellingen bij Mouser, Don Audio en Tube Amp Doctor - dat is tezamen ongeveer mijn hele knutsel budget van de komende 3 jaar, en dan moet ik nog cases en frontpanels regelen. Ik had eerst Carnhill trafo's op mijn lijstje staan maar zag dat Don Audio de Edcors op voorraad heeft; uit Duitsland minder risico op importheffingen dus dat vind ik een veiligere keuze.

Ik wil geen spelbreker zijn. Maar van een zendamateur had ik een zeer succesvol schema gekregen mondeling omdat hij nogal eens in de nacht uit zond wilde hij niet voor zijn buren in een keer te veel herrie hebben. Een kleine middentoon luidspreker. Met in serie een achterlicht fietslampje en ook nog weer in serie een 1 uF condensator.
Je kunt dan honder of hondervijtig RMS watts er op zetten zonder dat het luisprekertje doorbrand. Bij hogere vermogens gaat het lampje in meerdere of mindere mate branden.
Mooie vloeiende manier van compressie.
En ook nog betere verstaanbaarheid.
Als de gloeidraad nog koud is laat deze meer stroom door dan wanneer die gloeidraad warm is. Dat is een eigenschap van metalen.
De eerste aanzet van geluid is altijd helder terwijl je oren als luidspreker boxen beschermd blijven.
Ik ken mensen die alleen petje af doen voor als maar het duur is.

Laatst gewijzigd:
De buis moet lager dus slijp je me een dremel het metaal van de pinnen korter.
je slijpt dan het dikke deel weg en zo word de pin die door de pcb gaat langer.

die knip je later kort.

pcb op de montage bussen in de case, buis en buizen voet erin en dan checken en doorslijpen to het past.

Screenshot_20250303_055551_Chrome.jpg

ook heb ik de pcb het hele korte montage bussen aan de behuizing gemaakt.

waar je op moet letten is dat je heater bedrading geen contact maakt.

bij mij was er een miniscuul contact wat voor hum op 1 kanaal zorgde.

modushop.biz, ja thanks die zocht ik.

Top, ik had een vermoeden dat dit de bedoeling was en nu heb jij het bevestigd, dank!

Het keramiek van de buisvoet blijft dus intact, het zijn enkel de pinnetjes die je aan de top slanker maakt zodat de buisvoet platter op het PCB past.

Ik las ook dat je zit enkel voor de 9-pins buisvoeten moet doen, de 8-pins optocel en de 7-pins buis zijn niet zo lang dat ze in de knel komen. Kun jij dat bevestigen?

Welke Modushop case heb jij gekozen? De Pessante of een ander model?

Ik weet het niet 100% zeker.
Volgens mij hoef je het alleen voor de lange buizen te doen.
Kan straks ff checken.

Deze case heb ik gehaald. Is nu wel iets duurder.

ProductModelQuantityPriceTotal
Slim Line 02/350 2U 4mm SILVER1SL02350B169.00€69.00€
Cover SLIM LINE 350 fully vented in iron in substitution3SL0103350ASOLES15.00€5.00€

Als je wilt heb ik ook het front panel design ergens.

Hellaas zie ik niet meer de VU meters op ebay.

VU Meter Panel VU Meters Warm Back Light DB Sound Level Indicator Q2Q9

Ik zie dat je bij modushop.biz ook je panel kan laten maken.
Heb jij daar ervaring mee?

Met alle respect voor jouw frontpanel ontwerp, ik wil meer in de lijn van de originele LA-2A blijven. Ik heb me laten inspireren door andere 2U Dual builds en heb zelf bijgevoegd frontpaneel ontworpen. De Sifam AL29-WF meters heb ik al (ooit verkeerd besteld voor een ander project).

Ja Modushop maakt mooie panelen hoor. De Yamaha PM-1000 panelen zijn door hun gemaakt. Het is alleen geen graveren wat ze doen, maar een vorm van printen op het paneel. Ik overweeg zeker om de panelen voor mijn LA2A (en mogelijk nog 2 andere panelen voor andere projecten) door hun te laten maken.

Attachments

• D-LA2A frontpanel.jpg
    D-LA2A frontpanel.jpg
    49,3 KB · Bekeken: 95
ik heb er een rotary switch in voor verschillende bias resistors.
Maar moet de wiring eers afmaken.

Ik vermoed dat je het over de sidechain hebt? Dat ben ik ook van plan, gewoon een simpele Lorlin draaischakelaar met 3 weerstanden i.p.v. de trimmer op het PCB. Ik las dat het vaker zo gedaan wordt.

nee de sidechain heb ik ook als pot op de pcb.

het gaat om bias weerstanden voor de pre buizen.

nee de sidechain heb ik ook als pot op de pcb.

het gaat om bias weerstanden voor de pre buizen.
OK, dat is die drive/colour knop die je hebt gemaakt. Ik heb dat als optie overwogen, maar ik las dat de LA-2A standaard geen "mooie" oversturing geeft, en dat je - als je mooie oversturing wilt - dan andere buizen moet nemen. Ik ben tegelijkertijd met een Pultec build bezig en daar komt een buizen eindtrap in die daar beter voor geschikt is. Dus ik laat de LA-2A gewoon "clean".

ja idd, dan gaan de 12ax7's eruit en dacht 12at7 erin.

heb zoiets ook in mijn gitaar amps gedaan.

Nee hoor kun je prima metaal mee bewerken, mits gekoeld.
Maar ze gebruiken bij hout is ook geen probleem.

Back