Kim Wilde - Kids in America (1981)

LocalTrack19

Stamgast
Hier mijn nieuwste remake van 1981 debuutsingle van Kim Wilde, Kids in America. Alle synth sounds zijn van de Korg Minilogue XD met zelfgemaakte patches (ben nog sound design aan het leren), gitaar van goedkope Ibanez Gio en baslijn met distortion ingespeeld op een Fender PJ Bass. Alleen de arpeggiator is gesequenced. Drums zijn samples van Splice, ingespeeld in Studio One.
Benieuwd naar jullie feedback, goed weekend allemaal!

Ik heb er eigenlijk niks op aan te merken, behalve dat hij misschien nog wat extra mastering spit & shine mag hebben.
Veel aandacht voor detail, de sounddesign is fijn en het gitaarwerk ook. Heel goed :okdan:

Versta ik dit goed? Ergens heb je de rauwe vocals kunnen bemachtigen (hoe noemen die dingen? stems?) en al de rest heb je zelf in elkaar gestoken??
Zeker en vast! De acapella is van YouTube (), geconverteerd naar flac en ingeladen in Studio One, de rest is ingespeeld.

Ik heb er eigenlijk niks op aan te merken, behalve dat hij misschien nog wat extra mastering spit & shine mag hebben.
Veel aandacht voor detail, de sounddesign is fijn en het gitaarwerk ook. Heel goed :okdan:
Dank je! Mastering heb ik zeer zeker nog niet onder de knie, dat is iets om later te leren

Tof hoor!! Voelde me gelijk weer even jong en vrolijk!!

Super vet! Ik ga niet over de mix. Dat je de synths zo natuurgetrouw nabootst is al een opgave op zich. Het clubje dat dit soort remakes aandurft is erg klein op SF... My respect!

Da's dus iets dat ik niet kan..
Als je tijd wil maken, dan kan je het wel. Het vraagt wel zéér veel moeite. Ik denk dat dat de meesten afschrikt.

Dank je voor je reactie. Sta heel erg open hoor voor verbeterpunten ten aanzien van de mix, ik ben nu 2 jaar bezig met recording en producing, dus heb het idee dat ik nog zoveel te leren heb 😬

Back