Live Jam! (Roland MX1 - TR8s - MC707 - MV1 - Jupiter Xm - Novation Circuit - MicroMonsta 2)

MacGyverGear

midi-life crisis
Vorig jaar heb ik een shitload aan zooi gekocht. Elektron, Akai en andere grooveboxen.. wat compacte synths.. met als doel een compact setupje want ruimte is beperkt en een opstelling zodat je overal een beetje bij kunt is weer een nieuwe uitdaging. En dan ook nog een mixer die een beetje performance gericht is om het geheel een beetje te temmen.

Ik vond die Aira bij uitkomen echt vreselijk maar na wat jaren kom ik er toch achter dat de MX1 goed is uitgedacht. Enige nadeel is.. ze hebben er een vendor lock op zitten waardoor je verplicht bent iig 4 Roland apparaten te kopen wil je em optimaal benutten maar dat is inmiddels ook gelukt. :D Ik heb al aardig wat avondjes doorgebracht maar zojuist eens een opname geschoten.. heel blij met dit setupje zo. :)

killer baslijntje

Aha, daar is de funky disco westfries dus!;)
Nice sounds en fijne sequences heb je bij elkaar gemixt.
Enigste wat er nog een beetje aan ontbrak is die lekkere party verlichting van je voor de sfeer maar verder top!

Lekkere jam! Knap dat je er zo bij stil kunt zitten
Dat viel me ook op maar de moves komen vast nog wel een keertje. ;)

Lekkere groovy en spacey jam! Komen meerdere kanalen van de 707, tr8s of Xm als je se multitimbraal gebruikt ook als aparte audio sporen usb de mx1 binnen met dus hun eigen fader? Of is het 1 fader per device?

Goedgekomen dus, met die LED-buis?

Lekkere jam! Knap dat je er zo bij stil kunt zitten ;) #concentration!
Dank je! Ja ff m'n koppie erbij houden.. meestal probeer ik van alles, lekker opgaand in de muziek en een happy accident als dat gebeurt.. maar als je de camera laat lopen ben je toch ff meer gefocused. :)
Oh.. de ledverlichting piep is niet storend met de hoofdtelefoon.. het is echt alleen te horen als het muisstil is maar daardoor wel irritant.. :(
killer baslijntje
Hey, ja.. thanx! :)

Aha, daar is de funky disco westfries dus!;)
Nice sounds en fijne sequences heb je bij elkaar gemixt.
Enigste wat er nog een beetje aan ontbrak is die lekkere party verlichting van je voor de sfeer maar verder top!

Dat viel me ook op maar de moves komen vast nog wel een keertje. ;)

Haha.. funky west-fries.. dat klinkt niet echt funky.. maar gelukkig klinkt de muziek wel funky.. :okdan: Dank je Willem! De lampjes erbij (en in controle houden) zou nog meer concentratie gevergd hebben.. maar ik moet nog ff oefenen, alles op z'n tijd. :)
Klinkt lekker en het lijkt me idd een prettige setup!
Thanx Peter! :okdan:

Lekkere groovy en spacey jam! Komen meerdere kanalen van de 707, tr8s of Xm als je se multitimbraal gebruikt ook als aparte audio sporen usb de mx1 binnen met dus hun eigen fader? Of is het 1 fader per device?
Dank je. Het is alleen de master per device die je op de USB kanalen binnen krijgt. Ik heb nu de MC707, TR8s, Jupiter Xm en nog een MV1 (was ik nog vergeten te vermelden). Wat wel heel relaxed is is dat midi en signaal door dezelfde kabel gaan.. scheelt aansluiten en spaghetti.. :) Er zit zelfs ook 1 powered USB op voor een boutique. Hij is aan de ene kant wel wat beperkt maar het is wel heel erg hands-on en performance gericht.. ik moest er eerst ff inkomen om em te waarderen maar dat is achteraf toch nog goed gekomen. :)

Dat had ik ook met Roland JDXA
Behringer trouwens ook...
Wat houd dat in? wat zorgt ervoor, wat doet het?
Wat is vendor voor iets? geen idee wat het inhoud.

Uuuh... Heel relax live clipje!!:okdan::okdan:
Thanx!! :) Met vendor lock bedoel ik dat je op de kanalen alleen maar iets van Roland zelf kan aansluiten. Ik had eerst 'n MC707 gekocht en dan heeft het weinig zin maar later dus weer wat boutiques en andere dingen aangeschaft en em toch eens geprobeerd. Eigenlijk voor de sidechain optie.. ik wilde EDM maken.. :)
Maar zonder Roland gear is het maar een 8 kanaals mixer (waarvan 2 kanalen alleen digitaal benut kunnen worden) en dus niet echt de moeite om em aan te schaffen.

Thanx

Laatst gewijzigd:
De lampjes erbij (en in controle houden) zou nog meer concentratie gevergd hebben.. maar ik moet nog ff oefenen, alles op z'n tijd. :)
ja, snap ik.
Ik heb er zelf geen verstand van maar ik heb wel 'ns begrepen dat de lichtjes mee kunnen gaan op je midi en zo syncen in tempo of heb ik het mis?
Maar het programmeren dat zal wel oefenen zijn.
Vind het wel tof dat je nu op deze manier lekker aan het jammen bent.:okdan:

cool,, zo live, dat is't,

'maar'... je moet zou alles als rechtstaande - beetje al dansend,, moeten kunnen bedienen, da's veel plezanter

maar 't is een rechte muur, en alles staat daardoor onder elkaar,, door dezelfde lengte van haken,
mss verschillende lange en korte haken ?? kweet ni,,

tis ook te laag om er nu bij recht te staan,

anders stuur ik via pb wel eens een foto hoe 't hier is,,

als rechstaande moet je ook je armen niet zo erg uit strekken,, dan kun je bewegen,,

okey, cool zo alles live,,

ja, snap ik.
Ik heb er zelf geen verstand van maar ik heb wel 'ns begrepen dat de lichtjes mee kunnen gaan op je midi en zo syncen in tempo of heb ik het mis?
Maar het programmeren dat zal wel oefenen zijn.
Vind het wel tof dat je nu op deze manier lekker aan het jammen bent.:okdan:
Hey, klopt ja. Ik heb dat met mijn DJ programma wel voor elkaar.. dan zit er een plug-in in het programma en werkt perfect.. maar dat is nog even toekomst muziek.. :)

cool,, zo live, dat is't,

'maar'... je moet zou alles als rechtstaande - beetje al dansend,, moeten kunnen bedienen, da's veel plezanter

maar 't is een rechte muur, en alles staat daardoor onder elkaar,, door dezelfde lengte van haken,
mss verschillende lange en korte haken ?? kweet ni,,

tis ook te laag om er nu bij recht te staan,

anders stuur ik via pb wel eens een foto hoe 't hier is,,

als rechstaande moet je ook je armen niet zo erg uit strekken,, dan kun je bewegen,,

okey, cool zo alles live,,

Hey, in navolging van je PBtje.. Ja helemaal gelijk.. Ik zou ook het liefste staan maar ik ben al ontzettend blij met deze Broder. Misschien kan ik wel de Jupiter Xm een etage hoger zetten.. die bespelen is eigenlijk de enige reden dat ik zit. Het eerste plan met grooveboxen en compacte synths was eigenlijk een setup om bij te saxen maar het is gewoon te leuk speelgoed.. :D

super!

grooved enorm en die bassline in combinatie met die arp is echt een top combi.

Lekker hoor!

Wat is dat voor rack wat je gebruikt? Ik heb van die mega palen die niet echt subtiel zijn van het element systeem, maar die dragers lijken wel compatible.

Lekker hoor!

Wat is dat voor rack wat je gebruikt? Ik heb van die mega palen die niet echt subtiel zijn van het element systeem, maar die dragers lijken wel compatible.
Thanx!!

Is een Broder rack. Maar je hebt verschillende.. ik zag ze ook met de dragers in het midden van de planken.. deze zocht ik al een tijdje en uiteindelijk voor een paar biertjes kunnen scoren hier op SF :okdan:
In mijn andere ruimte heb ik gewoon zo'n elementensysteem met verstelbare dragers.. dat is nog beter maar ik kan hier niet in de muren boren dus moet het met statieven, standaards en rackcs doen..

Klasse performance met zo veel patterns tegelijkertijd op verschillende instrumenten. Vooral de arpeggio's klinken heel Trance-achtig in combinatie met de effecten erbij. De nieuwe Roland ZEN-Core synth engine klinkt sowieso geweldig voor een digitale synth. Heb zelf ook een MC-707 groovebox en TR-6S drumcomputer, en ben zeer tevreden ermee. De MX-1 performance mixer ziet er ook heel interessant uit met al die extra opties voor ritmische effecten. Mocht mijn huidige Yamaha MG12 het ooit begeven, dan komt er waarschijnlijk een MX-1 voor in de plaats.

Broder en element is qua maat uitwisselbaar?

Ik denk dat die palen waar je die planken aan hangt universeel zijn. Ken het 'element' systeem niet maar achter op de voet bij een Broder zit een bevestiging voor de staander. Lijkt mij dat ze gewoon dezelfde staanders gebruiken om het assortiment compact te houden. :)

Attachments

• IMG_20220312_210004.jpg
    IMG_20220312_210004.jpg
    194,8 KB · Bekeken: 148
Klasse performance met zo veel patterns tegelijkertijd op verschillende instrumenten. Vooral de arpeggio's klinken heel Trance-achtig in combinatie met de effecten erbij. De nieuwe Roland ZEN-Core synth engine klinkt sowieso geweldig voor een digitale synth. Heb zelf ook een MC-707 groovebox en TR-6S drumcomputer, en ben zeer tevreden ermee. De MX-1 performance mixer ziet er ook heel interessant uit met al die extra opties voor ritmische effecten. Mocht mijn huidige Yamaha MG12 het ooit begeven, dan komt er waarschijnlijk een MX-1 voor in de plaats.
Hey thanx.. en ook voor je reactie op YT. Heb je daar even beantwoord.. :)

Back