Live Jam! (Roland MX1 - TR8s - MC707 - MV1 - Jupiter Xm - Novation Circuit - MicroMonsta 2)

Klinkt erg fijn en wat een sound!

Klinkt erg fijn en wat een sound!
Hey Thanx man :)

Heerlijke flow / groove! Leuk om te lezen dat je de MX-1 "werkend" hebt gekregen. Ben er zelf erg tevreden over.

Thanx! Ja die MX1 was even zoeken. Had eerder alleen 2 boutique's en 'n system 1 maar er kwam al snel een TR8s, 'n Jupiter Xm en nog een MV1.. Ik gooi over die Jupiter Xm dan een sidechain.. dat werkt echt prima met een paar layers en nog wat arpjes.. En de filters per kanaal zijn ook heel fijn en die grote feedback knop voor de echo is super spacy..

Ben alleen nog ff aan het zoeken wat ik er digitaal op ga aansluiten.. waarschijnlijk wordt het wel zo'n klein AD convertertje.. maar zit ook aan mijn Korg M3 te denken voor erbij.. Die heeft ook een digitale optische uitgang, en dan omzeil je toch weer een ADDA keten via Optisch naar S/P dif
De M3 heeft net als de Jupiter Xm een super uitgebreide arp met die Karma engine die erin zit.. en ook leuk voor live met die chord buttons die je tijdens het spelen van akkoorden kunt voorzien..
Hieronder een kleine freakshow met de M3 alleen.. :D Echt een waanzinnig ding.. maar zo complex..

Laatst gewijzigd:
Leuke live demo van de Korg. :okdan:
Ho, ja...Het verborgen schip; Wie heeft er nog een Prophecy of een Radias?

Waar ik nieuwsgierig in ben is een live demo van de Roland Jupiter MX.:okdan:
Ja, die M3 is echt leuk. Alleen net als die Jupiter X(m) een beetje onhandig te syncen in een midi setup. Je kunt die module ook eruit halen, dan is het wat compacter.. en die akkoorden inspelen of proggen per 'multi program'.. Je zit alleen na het switchen van die 'multi programs' weer met het feit dat je em een midi trigger moet geven via een sequencer om in sync te zitten met de rest van je midi clock, net zoals die Jupiter X(m).

Ik heb in mijn M3 wel een Radias board zitten.. maar die mist dacht ik de arp feature die op de Radias module zit..

Voor die Jupiter X(m). Zoek op 'Jupiter iArp' op Youtube. Je kunt in een 'Scene program' bepalen welke van de geluiden, en hoe worden aangestuurd.. ook kun je drums toevoegen. Deze drums en hoe de Arp zich gedraagt kun je beïnvloeden met je speelstijl. Ik gebruik de drums in een setup heel subtiel, kun je ook instellen maar het is een leuke performance synth.. :) Oh en daarbij kun je ook gridstijl drums proggen en sequencen.. display is wat klein maar het kan..

Ja, zeg...
Dat artificial Intelligence die in de arpeggio's zitten.
Die I-Arpeggio...

Roland Quote:
'je input - noten, ritmes, frasen - en creëert er complementaire
drumpartijen, baslijnen, akkoorden en arpeggio's mee.
Hij werkt simultaan op elk van de vijf parts van de JUPITER-Xm.
':okdan::halleluja

Da's idd vrij nieuw...
Zou de nieuwe Fantom reeks dat ook hebben?

Ja, zeg...
Dat artificial Intelligence in die arpeggio's zitten.
Die I-Arpeggio...

Roland Quote:
'je input - noten, ritmes, frasen - en creëert er complementaire
drumpartijen, baslijnen, akkoorden en arpeggio's mee.
Hij werkt simultaan op elk van de vijf parts van de JUPITER-Xm.
':okdan::halleluja

Da's idd vrij nieuw...
Zou de nieuwe Fantom reeks dat ook hebben?
ok hebben?
Ik geloof dat de tekst niet in de juiste kleur werd weergegeven..

De Fantom heeft geen i-arp. Wel individuele arps maar daar ontbreekt die feature waar het speel ritme de arp beïnvloed.

Wat ook een leuke performance synth is?? De Modx.. daar hebben ze een compleet entertainer keyboard in verstopt.. alles is programmeerbaar..

Laatst gewijzigd:
Ik geloof dat de tekst niet in de juiste kleur werd weergegeven..
Damm! verkeerde kleur copy/paste gedaan...:o:
zo gekopieerd van de Roland site... en plakken...

Ook een gave synth die MODX van Yamaha...:okdan:
afgeleid van de montage een iets compactere synth.

Performance synth...
Die workstations zijn geweldig bij intro's van live optredens.:okdan:
of bij Center parks een verzoek/feest avond houden...
in alle markten thuis...
Nou, Opa, nu weet je wat gabbermuziek is...:D:beard:
PARTY!!!:mega:

Ja, die M3 is echt leuk. Alleen net als die Jupiter X(m) een beetje onhandig te syncen in een midi setup. Je kunt die module ook eruit halen, dan is het wat compacter.. en die akkoorden inspelen of proggen per 'multi program'.. Je zit alleen na het switchen van die 'multi programs' weer met het feit dat je em een midi trigger moet geven via een sequencer om in sync te zitten met de rest van je midi clock, net zoals die Jupiter X(m).

Ik heb in mijn M3 wel een Radias board zitten.. maar die mist dacht ik de arp feature die op de Radias module zit..

Voor die Jupiter X(m). Zoek op 'Jupiter iArp' op Youtube. Je kunt in een 'Scene program' bepalen welke van de geluiden, en hoe worden aangestuurd.. ook kun je drums toevoegen. Deze drums en hoe de Arp zich gedraagt kun je beïnvloeden met je speelstijl. Ik gebruik de drums in een setup heel subtiel, kun je ook instellen maar het is een leuke performance synth.. :) Oh en daarbij kun je ook gridstijl drums proggen en sequencen.. display is wat klein maar het kan..
Heb de v-synth xt via de dgitale poort aangesloten, werkt top.

Back