Zeepbel Demo

klinkske

boeketje voor de vrouw
Ach, de Masterminds hebben toch wat opgeleverd in 't eerste kwartaal... Namelijk deze boze demo :D

Benieuwd of je er wat aan vindt.
Uiteraard is DAF niet ver weg... Ik wou nog meer diversiteit qua drums enz a la Front 242 maar soms is 't gewoon tijd voor n volgende track.

The main hook staat als een dijk, zowel wat melodie betreft als wat de patch en producing inhoudt. Die is echt super. Maar drums en stem klinken nogal zwak. Het is vooral de mix (zowel stem als drums klinken te zwak in vergelijking met de main hook) maar misschien ook compositie - het geheel is wat richtingloos in vergelijking met DAF of Front 242. En soms zijn de vocals zodanig gemaskeerd dat je ze echt niet begrijpt (wat niet altijd een probleem is maar hier wel een beetje).

Dank om te luisteren. Ik loop altijd tegen n muur eens ik zover ben zoals je hoort. Het plan was om er verder aan te werken, maar vangt al 6 weken stof.

Ik vind main rif zo goed dat ik er echt nog wat verder aan zou werken. Gewoon een kwestie van veel schaven denk ik.

Ja, beetje jammer om deze te laten liggen. Vocals en drums inderdaad naar voren, dat maakt waarschijnlijk al een verschil. :okdan:

Ja, beetje jammer om deze te laten liggen. Vocals en drums inderdaad naar voren, dat maakt waarschijnlijk al een verschil. :okdan:
Voor de vocal zou ik het volgende doen:
- net ietsje minder delay/reverb erop, ofwel op je reverb genoeg predelay geven, dat verhoogt de verstaanbaarheid dikwijls.
- ik zou de stem luider zetten.
- presence boosten door combi van eq en een distortion toevoegende plug in als decapitator. Eventueel vocal parallel processing gebruiken.

De drums:
- vooral luider zetten.
- als je main rif in de weg zit, deze laatste lichtjes side-chain compressen met als input de drum.

ben het met de opmerkingen eens, en wellicht neig meer die van @Disharmonic , erg jammer om deze te laten liggen, wellicht is het louter een mix kwestie, om de stem wat meer in de mix te laten liggen (de steve albini way, en die neiging heb ik soms, werkt zeker), is er wel iets nodig om toch het meer met de mix te laten werken.
drums steviger. vocals, kunnen mooi in de mix weggewerkt worden, ik weet niet wat er nodig is om dat te verbeteren. panning gebruik, wat ik normaal goed vind, voor vocals, stereo als effekt, gebruik het de laatste tijd minder, alhoewel, anders...
wellicht iets meer rechts voor de panning van de vocals...

het kan allemaal wat meer spatten dan alleen, noem je dat een hook? haha, die termen ik kom ze zo vaak tegen, en zijn basaal. en absoluut geen afkeer van die termen, goed, ik ga weer uitweiden...

erg jammer als je deze niet wat meer uitwerkt, al ken ik nummers die kwa produktie zeg maar, nou ja, maar zo lekker werken, ik zal m nogmaals beluisteren...

toch denk ik dat ik gewoon herhaal wat er al gezegd is, haha..

Het plan was om er verder aan te werken, maar vangt al 6 weken stof.

Was het idee van de Masterminds niet, om elkaar aan de gemaakte plannen te houden?

Of heb je de zweepslagen gewoon maar doorstaan? :D

Beetje cheesy suggestie misschien, maar misschien wordt de stem wat kwader en voller, als je de pitch naar beneden shift.. evt gemixt met de originele pitch.. beetje overdrive/distortion erbij.. gaat 't wat meer grommen... kan je ook doseren, af-en-toe ipv non-stop..

En wat betreft de drums: ik ben niet zo bekend met de stijl, maar dat ze wat droog en transparant blijven hoort er geloof ik bij.. dus schuifje naar boven duwen en klaar, in dat geval.

Tja ivm de masterminds... Er staat nog zoveel op de agenda en de volgende deadlines doen zich aan. Heb me ook ingeschreven voor de collapril dus er zijn maar x aantal minuten in een gezonde dag (ben alweer n week zien en geen beterschap tot nu)
2 weken geleden een 22 jarig neefje afgegeven doet ook niet veel goeds voor de motivatie om aan n track te werken. Maar er komen vrije dagen aan, als ik genezen ben, DAN wie weet

Het is ook maar n demo he. Een keer ingezongen, niet geoefend, klaar. Doel was om er zeker aan te werken. Als ik de comments hier zo lees motiveert t wel. Ik kan enkel zo moeilijk inschatten wat mensen verstaanbaar vinden, ik versta mijn tekst... Dat is niet altijd zo maar dit keer wel.
Goh en qua drums, ik weet al niet meer wat ik deed. Ik moet echt eens notities maken... Maar mezelf kennende was 't de live feel van de Roland R5 of koppig een boel oude bakken die aangevuurd werden uit maschine. En inderdaad, ik was er nog niet blij mee.

Eigenlijk, telkens ik luister naar eerdere versies van iets waar ik aan gewerkt heb, was de eerste versie véél vetter... Ondanks hoge noisefloor of foutjes of what ever. En soms volstaat dat om gewoon vanaf nul opnieuw te beginnen aan... de volgende. fine tunen in de DAW is echt mijn ding niet. Bak frustratie

Opname is ook gewoon 3 sporen en klaar. beetje klassiek Klinkske 'go and don't look back' aanpak. Stem is opgenomen met fx. Dus als daar wat aan dient te gebeuren, moet t helemaal opnieuw. Geen idee of dat kan: ik was namelijk ECHT kwaad :D
Zo min mogelijk geknoei in de DAW. Vermoedelijk enkel low cut + limiting en compr en er een ozone 9 op de master. Done

Laatst gewijzigd:
Ik denk dat de algemene strekking niét is, om er nog veel werk in te steken.. de demo mag inderdaad lekker punk blijven.. 't is juist een aanmoediging voor die laatste paar klikjes, omdat je zó dichtbij "prima zo, niks meer aan doen" zit..

Maar wat je vertelt over je neefje overschaduwt elk argument. Gatverdamme man. Veel sterkte, aan jou en je familie/geliefden.

Ha klinkse, gecondoleerd met je neefje, ik had eerst niet door wat je zei. Maar dat is erg hard om mee om te gaan. Sterkte voor jou en de familie.

Ik zou genereus zeggen: kom maar langs, dan mixen we de boel hier top af! Maar ik ben helemaal hopeloos met afmixen en gebruik niet eens een DAW, duuuuussss....gaan we niet doen.

De demo klinkt wel heel lekker, boordevol potentieel. Wat had je gebruikt om de synth te sequencen?

Goeie vraag. Ik weet zelfs niet meer welke synth het was... Misschien was het de pro one met eigen sequencer. Misschien was het de ms20 met de sq10.
Misschien was het ableton, of maschine. Ik moet terug de kelder in om het project te openen. En dat klinkt makkelijk, maar met dat virus in mijn lijf is 't vermoedelijk niet haalbaar vandaag
Ik was de laatste keren de pro one aan 't herontdekken, dus het kan best wel eens zijn eigen sequencer zijn. De pro one kreeg recent een gloednieuw keyboard en sindsdien speelt de sequencer wat je m voert (ipv dubbele trigs enz)

Hola Klinkske,

Allereerst veel sterkte!

Ik vind het een mooie track.:okdan:
Wat ik wel vind is de arpeggio van de bass overduidelijk aanwezig,maar misschien heb je dat expres zo gedaan!
Zelf vind ik het storend,maar ik kom uit een anderen hoek van de muziekwereld:D:D

Groeten van Andreos:)

Ja ik heb zelf eens door de hoofdtelefoon geluisterd en inderdaad. Het klinkt dominant en de rest klinkt totaal onderdanig :) beetje belachelijk qua balans.
Dank om te luisteren

Ik zou genereus zeggen: kom maar langs, dan mixen we de boel hier top af! Maar ik ben helemaal hopeloos met afmixen en gebruik niet eens een DAW, duuuuussss....gaan we niet doen.

De demo klinkt wel heel lekker, boordevol potentieel. Wat had je gebruikt om de synth te sequencen?
ok ben eindelijk beter en in de studio

Even opgezocht: Seq was dus Maschine. En synth Pro 1

vervolgens alles in ableton als stereo opgenomen (één stereo kanaal dus) en er een vocal op gelult, beetje mastering en done. Mijn favo werkmanier: zero fucks given. Niks te edits
Maar ik heb alles nog dus een rework kan :)
maar eerst ff de collapril als focus...

The main hook staat als een dijk, zowel wat melodie betreft als wat de patch en producing inhoudt. Die is echt super. Maar drums en stem klinken nogal zwak. Het is vooral de mix (zowel stem als drums klinken te zwak in vergelijking met de main hook) maar misschien ook compositie - het geheel is wat richtingloos in vergelijking met DAF of Front 242. En soms zijn de vocals zodanig gemaskeerd dat je ze echt niet begrijpt (wat niet altijd een probleem is maar hier wel een beetje).
Wat hij zegt. En het lijkt ook of de vocal wat naar links staat, die zou ik gewoon in het midden zetten.

Ok, ik heb me wat toegelegd op panning, nog wat meer op stereobeeld, verstaanbaarheid en EQ (lees: nog meer low cuts)
Nu vraag ik me weer af of er teveel S enz in de vocals zit, tja - zo is 't altijd wat.

Attachments

• Zeepbel 2022 april - mastering 1.mp3
    9,4 MB
Back