In deze thread kunnen de ontwikkelingen van het creatieve proces van @Roonan en @Ytse worden bijgehouden en gevolgd.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
In deze thread kunnen de ontwikkelingen van het creatieve proces van @Roonan en @Ytse worden bijgehouden en gevolgd.
).dat is het zeker, komt hier ook zeer luid binnenmooi helder en gebalanceerd resultaat
, en zijn om en om verder gegaan.
En we gingen voor 30 tracks maar dat zijn er iets minder geworden.Dank @GDmac. Zal morgen is beiden opzetjes posten en wat uitleg hoe we naar mijn idee toch verder zijn gekomen.omdat het zo'n mooi en één geheel is geworden,
ben ik wel extra benieuwd naar de verschillen in stijl.
"We hebben afgesproken om beide een opzetje te maken"
kunnen jullie een kort stukje van beide opzetjes delen?
Maar was idee ter inspiratie. Zo werk ik meestal. Loopje, dan zaken toevoegen en verwijderen totdat het klaar is. Misschien zonk hier de moed bij Roonan beetje door zijn schoenen. Maar dat mag hij zelf toelichten. 

Ben benieuwd. Eerste remix is er al. Lat ligt hoog.dank jullie en leuk om zo inzicht te krijgen in het collab-proces.
ik hoop dat het me lukt om iets in te sturen voor de reMeIX22

Klopt helemaal wat je zegt. Ik wist echt niet wat ik met de eerste opzet van Ytse aan moest, omdat het zo ver ligt van wat ik normaal doe en omdat er geen creatieve prikkels getriggerd werden. Mijn opzetje was inderdaad meer dan een loop. Zo werk ik de laatste jaren. Zolang er spontaan ideeën blijven komen probeer ik in zeer korte tijd al zoveel mogelijk een ruwe schets te maken. Dit heeft (voor mij althans) het voordeel dat het uitwerken naar een track wat makkelijker gaat en daarmee voorkom je het risico van een statisch arrangement waarbij de loop over de hele track gekopieerd wordt en dat er af en toe is bijkomt of weer iets af gaat. Zo werkte ik vroeger en dan was ik zelden tevreden over het resultaat. Het voelde dan veel te geforceerd. De input van Ytse vind ik essentieel in deze track. Ik zou zelf niet op die partijen gekomen zijn. Ik vind de manier waarop de leads met elkaar praten (het lijkt ook net of het stemmen door een vocoder zijn) vind ik echt geweldig. Het maakt de track avontuurlijker en levendiger. Ik ben zeer tevreden over het resultaat en als Ytse het leuk vind, dan zou ik dit nog wel een keertje willen herhalen.Misschien zonk hier de moed bij Roonan beetje door zijn schoenen. Maar dat mag hij zelf toelichten.
Zijn opzet was zo'n beetje al een hele track. Zwaar contrast met mijn korte loopje. Ik dacht: wat moet ik hier nog aan toevoegen.
Aan opzet van Roonan heb ik wat synth parts toegevoegd. Roonan zag toen het licht weer denk ik en toen besloten om deze track verder uit te werken.
@Roonan, vul aan waar nodig.![]()
Ja hoor. Wil nog wel keertje proberen. Wel over tijdje dan. Paar maandjes of iets. Wil nog wat eigen projectjes afmaken en ben nu ook bezig met remix van Collapril 2022 - Klinkske & MatthewLeBlomk ben zeer tevreden over het resultaat en als Ytse het leuk vind, dan zou ik dit nog wel een keertje willen herhalen.