Welke van deze twee materialen zijn het beste geschikt voor het verbeteren van de akoestiek in een studio? Hierbij gaat het om een slaapkamer die tevens hobbymatig als muziek studio wordt gebruikt.
Voor de first-reflection points heb ik al goede kwaliteitsschuim hangen wat prima werkt. Maar nu heb ik dus een aantal van deze wat goedkopere bouwmarkt schuimplaten liggen en ik ben erg benieuwd welke van deze twee eigenlijk beter geschikt is en of ze überhaupt wel de moeite waard zijn.
Noppenschuim:
Erg lichte materiaal en mijn gok is dat deze hooguit wat van de hoge frequenties absorbeert.
www.gamma.nl
Vlokkenschuim:
Dit is een stuk steviger en zwaarder materiaal. Hoge dichtheid/massa ook in vergelijking met de noppenschuim.
www.hornbach.nl
Voor de first-reflection points heb ik al goede kwaliteitsschuim hangen wat prima werkt. Maar nu heb ik dus een aantal van deze wat goedkopere bouwmarkt schuimplaten liggen en ik ben erg benieuwd welke van deze twee eigenlijk beter geschikt is en of ze überhaupt wel de moeite waard zijn.
Noppenschuim:
Erg lichte materiaal en mijn gok is dat deze hooguit wat van de hoge frequenties absorbeert.
GAMMA | GAMMA geluidsabsoberende plaat zelfklevend zwart 1000x500x30 mm 2 stuks kopen? |
GAMMA geluidsabsoberende plaat zelfklevend zwart 1000x500x30 mm 2 stuks in de beste prijs-/kwaliteitsverhouding, uitgebreid assortiment bij GAMMA
Vlokkenschuim:
Dit is een stuk steviger en zwaarder materiaal. Hoge dichtheid/massa ook in vergelijking met de noppenschuim.
ISO Reduce 1000x500x35 mm, 2 m2 kopen! | HORNBACH
ISO Reduce 1000x500x35 mm, 2 m2 kopen bij HORNBACH | Eenvoudig online bestellen | Thuisbezorgd of afhalen in jouw vestiging | Laagste prijsgarantie | 30 dagen Bedenktijd