Muziek maken

opsix

Nieuwkomer
Hallo. Ik luister sinds mijn 4e jaar naar muziek. Dan stond ik vroeg op en zette de radio aan wat met mijn kindervingertjes een beetje pijn deed. Mijn opa gaf me op mijn 10e een radiootje op batterijen. Op mijn 15e ontdekte ik de platencollectie van mijn ouders. Toen dacht ik: "Hee, dat snap ik ook!"

Ik heb goede oren (die wel een beetje kapot zijn gegaan door slechte gear) en ik vind dat een synthesizer soms adembenemend mooi kan klinken. Ze zijn ook makkelijk als software VST te verpakken. Mijn rechterhand is gehandicapt, zodat ik geen instrumenten kan bespelen (behalve een toetsenbord een beetje), zodat VST synthesizers (+DAW) voor de hand liggen als instrument voor mij.

Onlangs heb ik FL Studio en een aantal plugins aangeschaft. Ik ben van plan mijn vakantiegeld te gebruiken om de KORG Opsix native te kopen, en vandaar de naam.

Ik heb een vraag over een MIDI toetsenbord, en ik kwam dit forum tegen dus werd ik lid. Het lijkt me ook fijn met synth lovers ervaringen en informatie uit te wisselen.

Ik houd met name van Funk, Soul en Pop, maar ben ook breed geïnteresseerd ;)

Laatst gewijzigd:
D45ECE27-ED57-4103-B319-1B2787C15356.jpeg

ik was er ook vroeg bij, ben het nooit verleerd…

Welkom!

Ik wou nog enkele dingen toevoegen in mijn OP maar die is al op slot. :)

Ik wou nog zeggen dat ik ook dol ben op Lounge, vzv actueel, en ook van Ambient, die ik nu bij toeval ook ontdekt heb op YT ivm modulars. :{

Back