Even kort voorstellen : Ad Piano

Ad den Besten

Nieuwkomer
Hoi allemaal. Ik ben Ad uit Utrecht, muziekfreak, zowel actief en passief. Speel piano in een Rolling Stones Tributeband en neem thuis ook o.a. muziek op van mijn nieuw vleugel (YAMAHA C3X)
Voor on the road gebruik ik een YAMAHA CP-1 een Hammond XK3 met buizen LESLIE 145 (uit 1972) een Roland SONIC CELL soundmodule en soms een KORG M1
Mijn oefen piano (die ik altijd bij me heb in de auto) is een Roland Fantom S88 en sleep soms ook een Roland Keyboard monitor KC-880 mee, maar gebruik bij voorkeur mijn eigen in ear monitors (Jerry Harvey 16V2Pro) Thuis heb ik voor (als ik later op de avond nog wil spelen) nog een Roland V-Piano

Attachments

• Vleugel met MICS 2.jpg
    Vleugel met MICS 2.jpg
    212,9 KB · Bekeken: 223
  • IMG_20210309_093845.jpg
    IMG_20210309_093845.jpg
    205,8 KB · Bekeken: 179
  • Dolhuis 4.jpg
    Dolhuis 4.jpg
    185,7 KB · Bekeken: 178
  • V-Paino 7.jpg
    V-Paino 7.jpg
    139,2 KB · Bekeken: 183
Laatst gewijzigd:
Hoi Exo, dank voor je reactie ! Mooie vleugel heb je ! Ik gebruik twee AEA Ribbon NUVO N8 microfoons en twee SE-8 klein membraan mics (XY) boven de hamers. De AEA's stuur ik door een NEUMANN V-402 PRE-AMP en de SE-8 door een SPL CRESCENDO DUO naar mijn PC. Ik gebruik REAPER DAW om het signaal te bewerken. Hoe neem jij de Vleugel op ?

Hoi Exo, dank voor je reactie ! Mooie vleugel heb je ! Ik gebruik twee AEA Ribbon NUVO N8 microfoons en twee SE-8 klein membraan mics (XY) boven de hamers. De AEA's stuur ik door een NEUMANN V-402 PRE-AMP en de SE-8 door een SPL CRESCENDO DUO naar mijn PC. Ik gebruik REAPER DAW om het signaal te bewerken. Hoe neem jij de Vleugel op ?
Thanks! Het is een Pleyel 206 cm uit 1931.
AEA... Jammie! 😛
Ik gebruik een paar DPA 4099P - XY richting hamers en een DPA 4090 omni voor het meer ruimtelijk geluid.
Deze gaan bij mij een Focusrite ISA in en via enkele oudere Motu´s waar ik eigenlijk best tevreden over ben in de computer.
Ik werk zowel met Reaper als Samplitude of... Tape! 😋.

Cheers,
Exo. :mega:

Hola,

Welkom hier even wat anders dan synths.
Ook ik ben pianoliefhebber.
Maar dan via Cubase 10.5 met de New York piano.

Groeten van Andreos

Vergelijkbare discussies

Back