MP gebruikers be like.

Je zet als particuliere verkoper neem ik aan ook vrij hoog in. Lukt het niet dan kun je zakken. Of een lager bod accepteren.
Met die aanname zou je bij mij verkeerd zitten. Ik kijk ook juist wat een nette prijs is en dat vraag ik er vervolgens voor. Dat je daar 5 of 10 % probeert af te lullen kan ik in komen. Misschien ga ik erin mee, misschien zeg ik sorry, maar prijs is vast. Maar als je de helft biedt hoef je van mij geen serieuze reactie te verwachten.

Ik vind het gezeur over gezeur nogal een gezeur eigenlijk en het gezeur over Synthforum marktplaats / marktplaats.nl (dus je mede
Synth-vrinden) echt een hele goeie manier om het nog verder te verzieken.

Ik bedoel: ik doe het nooit goed als ik iets verkoop en ook niet als ik iets wil kopen want schijnbaar moet ik me houden aan een schijnbaar geheime etiquette ofzo?

Ga toch lekker muziekmaken allemaal! Of je spullen verkopen. :D

Ik wacht wel op degene die het product echt graag wil hebben en gewoon meteen een goede prijs biedt, dan is de deal meestal binnen 2 PB'tjes beklonken.
Mijn ervaring ook na meer dan 30 jaar handelen

Ik verkoop meestal tegen een relatief laag bedrag. Voor mij is MP een mooie manier om een ander blij te maken met spullen die hier staan te verstoffen.
Natuurlijk is dat geen 'mint' Moog model D oid, maar bijv. mijn vorige monitoren.
Nieuw in doos, voor de helft van de nieuwprijs verkocht.
(garantie geval bij Thomann, maar ik had andere gekocht ondertussen).

Als ik 2e hands koop of bied, dan doe ik dat om behoorlijk goedkoper dan 'nieuw' te kunnen kopen. (afhankelijk van leeftijd en staat van het product en 'het verhaal' er achter minimaal 25% onder de laagste nieuwprijs)
Anders koop ik wel nieuw met garantie en 'niet goed geld terug'.
Dat zijn natuurlijk geen verzamelobjecten, maar producten die gewoon nog leverbaar zijn.

Mocht de koper daar geen trek in hebben, even goede vrienden.
Het is geen eerste levensbehoefte :)
Overigens vraag ik altijd even door, al is het maar om even te proeven wat voor een 'vlees er in de kuip' zit.
De informatie die bij advertenties staat is regelmatig bijzonder summier.
Soms kom je dan tot heel interessante gesprekken trouwens.

Ik ga niks meer met alleen "bieden" op MP/2dehands zetten, alleen maar miserie mee. Vraagprijs en dan zie ik wel hoe het loopt.

Ik had net een bijzonder fijne ervaring op 2ehands. Scherp geprijsd en man brengt het gewoon aan de deur. Bijzonder vriendelijk. Bijzonder mooie staat. Misschien was het toch n droom. Nee hoor. Het was zo n mooi voorstel dat ik n scam vreesde, maar dacht “we zien wel”

En nog eentje dat wenkbrauwen doet fronsen: vraagprijs 350. Bieden vanaf 200. Bod 370. Geen verkoop. Ik mail en vraag waar hij op wacht, een hoger bod of? Zegt ie “voor 600 mag het weg”
Ok dan.

Ik ga niks meer met alleen "bieden" op MP/2dehands zetten, alleen maar miserie mee. Vraagprijs en dan zie ik wel hoe het loopt.
krijg je idd alleen maar belachelijk lage biedingen binnen.
En nog eentje dat wenkbrauwen doet fronsen: vraagprijs 350. Bieden vanaf 200. Bod 370. Geen verkoop. Ik mail en vraag waar hij op wacht, een hoger bod of? Zegt ie “voor 600 mag het weg”
Ok dan.
ook al gehad, of als je zelfs hun vraaprijs bied of hoger zelfs, gewoon niet antwoorden, of weer proberen hun prijs serieus te verhogen.

Met vrij bieden had ik meer last van hoog bieden maar niet kopen dan van laag bieden. Maar hoe dan ook miserie.

Nu met vraagprijs is het in ieder geval rustiger. 😀

Soms zet ik er bij dat de prijs vast is. De enige reacties die ik dan krijg, dan gaat de verkoop ook door. Enige risico dat je er door loopt, is dat je langer moet wachten op een geïnteresseerde.

Ik vind zelf onderhandelen ook leuk. Ik koop uitsluitend voor mijn eigen plezier en mijn eigen collectie. Dan vind ik het ook tof als ik iets vind wat normaal voor meer wordt verkocht. Niet om later door te verkopen dus. Ik zeg dat er meestal ook wel bij, hoop dan ook een beetje op een gunfactor, maar de geldfactor is toch bij de meesten de enige drijfveer. Fair enough hoor, maar joh, gun iemand ook wat ;)

Het probleem is dat al degenen die het dezelfde dag nog voor meer opnieuw te koop zetten, ook zeggen dat het voor de eigen verzameling is. :)

Dus wat dat betreft doe ik gunnen alleen aan mensen die ik persoonlijk ken, of als koper doe ik het soms als ik ter plekke de situatie kan inschatten en er bv nog over extra aankopen onderhandeld moet worden. Als de prijs dan al goed was en ik zie dat het werkelijk geen knakenpoetsers zijn, dan ga ik voor de extra spullen niet de bodem opzoeken. Want een ander ook iets gunnen gaat ook in die richting. ;)

Jawel, maar hier op SF kun je dat toch redelijk inschatten. Kijk eens wat ik zoal gekocht heb hier en heb verkocht. Dat laatste is vele malen minder en ik heb alleen verkocht waar ik echt niets (meer) aan had en ook pas een hele tijd later, meestal kwamen die spullen niet eens van hier trouwens.
Op Marktplaats is dat natuurlijk lastiger.

Ik heb eerlijk gezegd altijd goede ervaringen gehad, zowel hier als op Marktplaats. Het is een kleine community en het is gewoon fijn dat we tegenwoordig al die platforms hebben.. het maakt de hobby een stuk toegankelijker.

Zeker met Eurorack - als ik een module koop en het is anders dan wat ik dacht, dan ben ik er snel weer vanaf, zonder dat de winkel last moet hebben van mijn getwijfel.

En dat onderbieden.. tja, small price to pay voor de voordelen zou ik zeggen :D

Ik had net iemand die last had van de gekende "laagste prijs" blafhoest, en gek genoeg akkoord was met mijn antwoord en een afspraak voor ophalen heeft gemaakt. Je zou er je ongeloof in de mensheid mee verliezen...

Als verkoper...
Als je bij 2e hands verkoop (van iets) een vaste prijs hebt bedacht voor jezelf, maar vervolgens wel gaat reageren op/je druk gaat maken om een (onredelijk) lager bod moet je jezelf afvragen wie er onhandig bezig is.
Beste is gewoon helemaal niet reageren en accepteren dat je dus soms wat geduld moet hebben. Of je prijs is gewoon te hoog voor de vraag op dat moment.

Als koper...
2e hands is voor mij ook wel beetje koehandel natuurlijk... T is net als op een echte markt... Je kunt zeker wel afdingen op een kilo aardbeien met een goede babbel. Handjeklap.
Als er een optie tot bieden is, ga je uiteraard nooit meteen de vraagprijs bieden.

Als een verkoper dan niet reageert op mijn bod, weet ik genoeg... Dan heb ik ongetwijfeld te laag geboden.

Als verkoper...
Als je bij 2e hands verkoop (van iets) een vaste prijs hebt bedacht voor jezelf, maar vervolgens wel gaat reageren op/je druk gaat maken om een (onredelijk) lager bod moet je jezelf afvragen wie er onhandig bezig is.
Beste is gewoon helemaal niet reageren en accepteren dat je dus soms wat geduld moet hebben. Of je prijs is gewoon te hoog voor de vraag op dat moment.

Als koper...
2e hands is voor mij ook wel beetje koehandel natuurlijk... T is net als op een echte markt... Je kunt zeker wel afdingen op een kilo aardbeien met een goede babbel. Handjeklap.
Als er een optie tot bieden is, ga je uiteraard nooit meteen de vraagprijs bieden.

Als een verkoper dan niet reageert op mijn bod, weet ik genoeg... Dan heb ik ongetwijfeld te laag geboden.

Geen reactie is het irritantste wat er is, je weet namelijk totaal niet waar je staat.
Alsof je bij de rommelmarkt vraagt wat iets kost en de persoon achter het kraampje je niet eens aankijkt. Heel erg onbeleefd ook.
Je mag gerust op een normale manier zeggen dat een bepaald bod te laag is. Gewoon doen. Altijd reageren, maar nooit in discussie gaan als daar geen reden voor is.

Ik zet meestal bij mijn ads 'Ik ga niet in op onzinbiedingen. Lowballers en koopjesjagers worden genegeerd.' dus als iemand geen antwoord krijgt is het tóch heel duidelijk :D

Soms stuur ik wel eens op de 'voor [de helft van de vraagprijs] neem ik hem graag van je over' posts een reactie als 'dat geloof ik wel ja'.

Ik zet meestal bij mijn ads 'Ik ga niet in op onzinbiedingen. Lowballers en koopjesjagers worden genegeerd.' dus als iemand geen antwoord krijgt is het tóch heel duidelijk :D

Soms stuur ik wel eens op de 'voor [de helft van de vraagprijs] neem ik hem graag van je over' posts een reactie als 'dat geloof ik wel ja'.

Onzinbiedingen vind ik het raarste woord sinds Marktplaats is ontstaan. Want wat is onzin? Veel te laag? Veel te hoog? Of precies je vraagprijs maar dan niet op komen dagen?
Vaak betekent "geen onzinbiedingen" of "bieden naar waarde" gewoon: ik wil er veel te veel voor hebben.

Antwoorden zoals jij die geeft is precies wat je op Marktplaats ook vaak ziet, ik snap dat een heleboel mensen op Marktplaats heel irritant zijn, onbeleefd, snel geirriteerd etc. Maar het ging nu vooral om hier op SF, daar zitten volgens mij over het algemeen mensen met wat meer geduld en fatsoen. Jammer dat je hier dan als je eens een voorstel doet (het is maar een voorstel, nee is ook een antwoord) je zo wordt afgesnauwd of dat er geen antwoord komt. Vaak is het met de beste bedoelingen. En dan heb ik het dus over hier.

Back